PerryZaphire Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Jeg får nå solgt en forsterker så da må jeg ha ny... den skal drive 2 stk. Rockford Fosgate P212S4 12". Maks 3000kr og kan gjerne være brukt... Noen som vet om noe eller annet? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crx dB Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 hva med en spl dig 1450? kan du fort få brukt for 3000 kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 hva med en spl dig 1450? kan du fort få brukt for 3000 kr Så var det å finne en brukt en da :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 har nettopp handla meg en eldgammel Harman Kardon TC600 forsterker :) den skal visst være sykt bra... gjenstår bare å høre ;) Har ett stort problem egentlig... den er 2ohms stabil når man bruker 2 kanaler... men den er kun stabil i 4ohm om man brokobler... hvordan kan man brokoble slik at elementene fortsatt er i 4ohm??? og hvor farlig er det egentlig å koble den i 2 ohm? er snakk om 2 stk. RF p2 12" 4ohms. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 har nettopp handla meg en eldgammel Harman Kardon TC600 forsterker :)den skal visst være sykt bra... gjenstår bare å høre ;) Har ett stort problem egentlig... den er 2ohms stabil når man bruker 2 kanaler... men den er kun stabil i 4ohm om man brokobler... hvordan kan man brokoble slik at elementene fortsatt er i 4ohm??? og hvor farlig er det egentlig å koble den i 2 ohm? er snakk om 2 stk. RF p2 12" 4ohms. Dette er en problematikk som gjelder de aller fleste forsterkere. Saken er at forsterkeren "ser" halvparten av impedansen når man brokobler. Kjør bassene i separate kammere og med hver sin kanal på hver sin bass, du vil bli overrasket over hvor mye punch det på tross av normal kobling. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Dette er en problematikk som gjelder de aller fleste forsterkere.Saken er at forsterkeren "ser" halvparten av impedansen når man brokobler. Kjør bassene i separate kammere og med hver sin kanal på hver sin bass, du vil bli overrasket over hvor mye punch det på tross av normal kobling. Mvh Dag Johansen jeg har ikke kasse med separate kammere :( skal bygge men får ikke til de helvetes måla :( snart så jeg vurderer å bygge kasse til kun 1 12" istedenfor å selge den andre... Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 jEG ANBEFALER den jeg har: ERTHQUAKE DC2000 MONOBLOKK Denne er er klasse D forsterker og har en effektutnyttelse på 85% Den er helt rå.. og er overraskende liten... ikke mange som har den da, men... kjøpte min for 4500,- for 5 år siden... koster 12k ny.. Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg