Gå til innhold

rust (og mansjett på demper)


sunh

Anbefalte innlegg

Lagde en tilsvarende tråd på teknikk-forumet, men det kan jo være fint å høre hva andre primerafolk har å si også..

 

La altså om til sommerdekk i dag, og fikk se litt diverse jeg ikke likte..

 

Bilen har nok gått mye rundt Drammen på saltede veier der de to forrige eierne bodde. Fremover kommer den derimot til å gå minimalt på salta veier. Selv om det ser ut som om rusta sitter bare i overflata foreløpig, så kommer det vel til å spre seg sakte men sikkert uansett..

 

Vurderer om jeg skal gå til et verksted eller kanskje en spesiell plass hvor de behandler rust for å i det minste få sett på det, og høre hva de har å si. Hva ville dere gjort? Og hvor ille er det egentlig? Har, eller har dere hatt noe liknende på deres kjære primeraer?

 

dempertårn heter det vel:

1.jpg

 

drivaksling:

4.jpg

 

bærebru om jeg ikke tar helt feil:

5.jpg

 

Bør denne byttes snarest, for ikke å skade demperen?

2.jpg

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har akkurat samme bil som deg bare sedan og min ser identisk ut som på dine bilder og jeg tror ikke det er så gale som det ser ut til, det er vel bare overflaterust regner jeg med ehh eller håper jeg.

 

Tok en skikkelig vask under bilen å fikk vekk endel skitt å det såg ikke så gale ut etterpå.

 

Jeg har vel ikke noe svar til deg men jeg tenkte at jeg skulle dele min erfaring ivertfall..

Fina veret,beine veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å sende min inn på tectylbehandling..

Men så var det så lang ventetid den gangen, så jeg gikk på med drill og pusseverktøy.. pussa til krampa tok meg.. og enda var det en god del igjen da... hehe

Før jeg gjorde dette, vasket jeg bilen under med vanlig såpevann.. deretter gikk jeg på med avfetting..

Når pussinga var ferdig, vaska jeg og avfetta igjen.

Deretter var det et par strøk med Brunox.. Når dette var tørt var det et par lag med hammerite.

Og til slutt la jeg på et par lag med understellsmasse.....

 

Resultatet ble ikke superbra, men fikk bort meste av rusta iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det jeg regna med, at det er vanskelig og tidkrevende å få det bra. Vanskelig å komme til over alt osv.. Hadde du omtrent samme rustangrep som meg? Hvor lenge er det siden du gjorde det her, og har det begynt å spre seg igjen eller er det fint?

 

Fremdeles nysgjerrig på den mansjetten rundt demperen da.. Om den bør byttes fort som f, eller om det kan vente til EU-kontroll i september liksom.

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår