Furinax Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Hei. Jeg kjører for øyeblikket en Opel Rekord 2.2I <-- bare le, :p Ikke råa til noe annet før sommern, men det er ikke dealen her. Første problemet oppsto i jule tider var at Fordeleren røyk. Bytta innmaten og plugger da, og noen uker etter så stoppa den igjen og da var det Coil`n. Så sto den rolig ett par måneder til jeg bytta den og da var den som før igjen, men så tok jeg en tur til Trondheim På Tirsdag, når jeg nesten var fremme så begynte den å lugge litt. kjørte tilbake til Tynset idag og den gikk greit når jeg dro men lugginga kom tilbake igjen ved lavt turtall. Ista tok jeg turen til bensin stasjonen og fylte full tank igjen, og nå ble lugginga borte, men går litt ujevnt på lavt turtall, trenger ikke mye turtall før den går "jevnt". Må bare si at plugg ledningene ikke er helt god, var meninga jeg skulle kjøpe nye idag men rakk ikke shappa. Kan det være Bensin pumpe eller ledningene? eller kanskje begge deler:p? Kom med tips og triks vis dere kan vite noe. MVH Per Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 kan være pumpe som ikke leverer stabilt trykk. men bytt pluggledninger og bensinfilter først i allefall! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Furinax Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Oki. De fleste mener det kan være ledningene ja. Etter som at den får den bensina som den "skal" ha på høyere turtall. Håper den går bedre i morgen når jeg har fått byttet dem. Ene kabelen var faktisk klippet av og bare puttet nedi den gummi hylsa som holder den på fordeleren. ( gamle eieren ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Furinax Skrevet April 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Har nå fått byttet plugg kablene og fordeler lokket, Men det ble desverre ikke noe bedre. Den går nesten fint på tomgang men under belastning ( altså kjøring ) så er den helt håpløs. Tyder på at det kan være feil tenning etter at jeg bytta coil, har ikke glødelampe så får ikke justert skikkelig, har prøvd litt på feelingen, ble litt bedre men ikke stort. Og det kan være dysene på sylinder 4, er den som ikke følger helt med heletiden. Så får ikke sjekka tenninga før på mandag da det er mulig å få lånt seg ei lampe. Noen som kan tro det er noe annet som er galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet April 11, 2005 Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 bensinpumpe, feil tenning, ei dyse som pisser, utslitt kam. sett tenninga på merkene og prøv da, altså kula iu svinghjulet ska stå overens md pila på blokka, men det er vel ikke pil på 2.2 så da blir det vel det hakke i blokka isteden der pila sitter på 2.0. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Prøvd å bytte hjernen på insprøyta, har det problemet med min insprøytning at 3 av 4 dyser sto vidt åpne... Kjørte sånn i en dag. merka at noe var galt da beninen bare forsvant. sjekka alt av slager. ingen lek. Bytta plugger, pumpe, og så til slutt alt av bokser. Da gikk den igjen, måtte bytte olje, pga dobbel oljemengde. PS: farlig med bensin i olja. Det synes ikke på peilepinnen. gikk da på 3000rpm på tongang. bytta tomgangsregulator. Men da hostet den bare.. Nå har jeg en bil som går på 3000 på tomgang, stopper, og som er helt gåen. Tror insprøytninga går i noe slags sikerhetsmodus eller noe sånt. antagligvis feil på noe ledninger. hvis den står en stund, før jeg skal kjøre går den som ei klokke. er på jakt etter gassere nå. Skal ikke ha insprut på 2,4 min som skal stå ferdig når skolen er ferdig... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantapanta Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 for å sjekke om det er pumpa så tvangs kjør pumpa,å ta retur slangen fra bensintrykk regulatoren ned i ei cola falske elr noe sånt. SKal kunne levre 1 liter på 30 sekunder Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.