Gå til innhold

Tenning\Bensin problemer

Ranger emnet


Furinax

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjører for øyeblikket en Opel Rekord 2.2I <-- bare le, :p Ikke råa til noe annet før sommern, men det er ikke dealen her.

 

Første problemet oppsto i jule tider var at Fordeleren røyk. Bytta innmaten og plugger da, og noen uker etter så stoppa den igjen og da var det Coil`n.

Så sto den rolig ett par måneder til jeg bytta den og da var den som før igjen, men så tok jeg en tur til Trondheim På Tirsdag, når jeg nesten var fremme så begynte den å lugge litt. kjørte tilbake til Tynset idag og den gikk greit når jeg dro men lugginga kom tilbake igjen ved lavt turtall.

Ista tok jeg turen til bensin stasjonen og fylte full tank igjen, og nå ble lugginga borte, men går litt ujevnt på lavt turtall, trenger ikke mye turtall før den går "jevnt".

Må bare si at plugg ledningene ikke er helt god, var meninga jeg skulle kjøpe nye idag men rakk ikke shappa.

 

Kan det være Bensin pumpe eller ledningene? eller kanskje begge deler:p? Kom med tips og triks vis dere kan vite noe.

 

MVH

Per Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. De fleste mener det kan være ledningene ja. Etter som at den får den bensina som den "skal" ha på høyere turtall.

Håper den går bedre i morgen når jeg har fått byttet dem. Ene kabelen var faktisk klippet av og bare puttet nedi den gummi hylsa som holder den på fordeleren. ( gamle eieren )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått byttet plugg kablene og fordeler lokket, Men det ble desverre ikke noe bedre. Den går nesten fint på tomgang men under belastning ( altså kjøring ) så er den helt håpløs. Tyder på at det kan være feil tenning etter at jeg bytta coil, har ikke glødelampe så får ikke justert skikkelig, har prøvd litt på feelingen, ble litt bedre men ikke stort. Og det kan være dysene på sylinder 4, er den som ikke følger helt med heletiden.

 

Så får ikke sjekka tenninga før på mandag da det er mulig å få lånt seg ei lampe.

 

Noen som kan tro det er noe annet som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøvd å bytte hjernen på insprøyta, har det problemet med min insprøytning at 3 av 4 dyser sto vidt åpne... Kjørte sånn i en dag. merka at noe var galt da beninen bare forsvant. sjekka alt av slager. ingen lek. Bytta plugger, pumpe, og så til slutt alt av bokser. Da gikk den igjen, måtte bytte olje, pga dobbel oljemengde. PS: farlig med bensin i olja. Det synes ikke på peilepinnen.

gikk da på 3000rpm på tongang. bytta tomgangsregulator. Men da hostet den bare.. Nå har jeg en bil som går på 3000 på tomgang, stopper, og som er helt gåen. Tror insprøytninga går i noe slags sikerhetsmodus eller noe sånt. antagligvis feil på noe ledninger. hvis den står en stund, før jeg skal kjøre går den som ei klokke. er på jakt etter gassere nå. Skal ikke ha insprut på 2,4 min som skal stå ferdig når skolen er ferdig...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår