johnieboy Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 lurte på å bytte motor i golfen min, en golf 2 1.6.. har hørt noe om at 2.0 l 90hk motor fra audi 80 passer rett inn.. dårlig med peiling på å skru så lurer på om noen har har no peiling på det...???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Har selv ikke gjort det, men motorkodene å se etter er 6A, 9A og ACE... disse er lave blokker som har samme høyde som 1,8 blokkene og kun små endringer må gjøres.. var noe med registereeimen og noe med oljepumpen på noen mener jeg.. pluss fordeleren på de blokkene her som tilhører 16v. Kan også bruke ABF, ABK, AAD og 2E, men disse er høye blokker, og eksosen må forlenges litt, pluss at jeg har hørt noe engang om at noe gikk i panseret.. disse har da lengre slag og et mye bedre bunndrag.. hør med rune andre kristensen eller ole viik du.. de har vel gjort det.. vet iallefall at rakriste gjorde det... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Har selv ikke gjort det, men motorkodene å se etter er 6A, 9A og ACE... disse er lave blokker som har samme høyde som 1,8 blokkene og kun små endringer må gjøres.. var noe med registereeimen og noe med oljepumpen på noen mener jeg.. pluss fordeleren på de blokkene her som tilhører 16v. Kan også bruke ABF, ABK, AAD og 2E, men disse er høye blokker, og eksosen må forlenges litt, pluss at jeg har hørt noe engang om at noe gikk i panseret.. disse har da lengre slag og et mye bedre bunndrag.. hør med rune andre kristensen eller ole viik du.. de har vel gjort det.. vet iallefall at rakriste gjorde det... ABS motor fra Golf 3 passer vel også... (1,8 90hk monopoint) Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Om du vil ha et spark i rompa kan du lese hvordan jeg gjorde det. Hadde aldri gjort noe lignende selv... Se signaturen min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 ABS motor fra Golf 3 passer vel også... (1,8 90hk monopoint) jo, men han spør her etter 2,0 litere som passer.. finnes jo omtrent tusen forskjellige motorer som passer i.. joarek: hadde ikke du kun 1,8Gti da ? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Joa, men det var vel en mer "se-på-dette-og-få-motivasjon" jeg mente med det, og det er ikke en så mye annerledes swap med en 1,8 og en 2,0. Mulig den bygger mer i høyden men det har ingenting å si for hvordan det gjøres. Jeg husker jeg ventet lenge med å sette igang fordi jeg hadde ingen aning hva jeg skulle tenke på eller ta fatt i først, hva som trengtes av bremser osv. Siden jeg har en del bilder av "prosessen" kan det være nok til å gjøre noe med det i stedet for å nøle... Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Har en 2.0 GTI 8v motor som er nyoverhalt til salgs om det er av intresse?? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnieboy Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 hvor mye koster den da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Sjekk PM! Også noen bokstaver bare for å få nok tegn :P Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg