Gå til innhold

Trimming av 1,8T

Ranger emnet


Darkstar

Anbefalte innlegg

Originally posted by Silverboy

 

strengt tatt sier de vel 360 hk, gjør de ikke det da?? og når det er i betraktning av at det er FWD så synes jeg det er litt pussig.. ihvertfall når man må ha differ og clutch ihvertfall.. og sikkert er det ikke dumt med litt større IC, og heller ikke litt bedre exos...

er begrenset hvor mye mer det koster for en turbo, ett grenrør og 4 dyser og en chip,... Skal riktignok jobbe for å få det billigere.. men ja.. (og på 360hk så er det nok ikke dumt med nye stempler og råder heller... ikke på 280 heller for den saks skyld...)

 

Strengt tatt sier ikke 360 hk. Kittet til ca 19' inkluderer bare manifold, downpipe/cat, turbo, monteringsdetaljer og mapping. Efaring viser at dette gir rundt 280 hk avhenging av modell. 360 hk kittet har i tillegg bl.a. 0større luftmengdemåler, intercooler og chargecooler. Dette kittet havner på rundt 45-50'. Fordelen med Jabba sine kit er at du gradvis kan "bygge deg opp fra 280-360".

Jabba sin Golf GTI har kjørt mange harde mil med 384-400 hk og orginalstempler uten problemer. Tror det gjør 0-96 km på godt under 6 sek.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Strengt tatt sier ikke 360 hk. Kittet til ca 19' inkluderer bare manifold, downpipe/cat, turbo, monteringsdetaljer og mapping. Efaring viser at dette gir rundt 280 hk avhenging av modell. 360 hk kittet har i tillegg bl.a. 0større luftmengdemåler, intercooler og chargecooler. Dette kittet havner på rundt 45-50'. Fordelen med Jabba sine kit er at du gradvis kan "bygge deg opp fra 280-360".

Jabba sin Golf GTI har kjørt mange harde mil med 384-400 hk og orginalstempler uten problemer. Tror det gjør 0-96 km på godt under 6 sek.

 

Her lukter det svin ..... har du glemt at bilen må til England ? Hva koster dette da ? Og når du skal bygge videre .... må du ikke til England IGJEN da .... :rolleyes: Hva gjelder orginal stemplene så er de helt ok, det er rådene som er svakest. Alt over 300Hk er en risk, alt under det er på eget ansvar hehehehe :D

 

AnabolePoloider ;

 

Neida, med større intercooler så blir man ikke videre plaget av "heat soak".

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

Her lukter det svin ..... har du glemt at bilen må til England ? Hva koster dette da ? Og når du skal bygge videre .... må du ikke til England IGJEN da .... :rolleyes: Hva gjelder orginal stemplene så er de helt ok, det er rådene som er svakest. Alt over 300Hk er en risk, alt under det er på eget ansvar hehehehe :D

 

AnabolePoloider ;

 

Neida, med større intercooler så blir man ikke videre plaget av "heat soak".

 

For mappingen må man til England ja. Det koster rundt 5000 t/r med fergje avhengig av når man drar. Legger man til kostnadene for reise osv blir det billigere enn å dra til Dahlhakk for samme effekten alikevel. Tror også det første steget vil funke greit med chip beregnet på K04 til å begynne med. Så kan man dra til England når man har kompletert med intercooler og boost controller osv

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

APR Steg 3 – 280hk / 410NM

Audi A3/A4/A6 1.8 Turbo

Helt nytt system, som inneholder bl.a. Chip, GT25 Kulelager turbo, grenrør, dyser, down-pipe, bensinpumpe, luftmengdemåler, innsugs rør, 4 bar bensin trykksregulator, plugger og alt av monterings deler du trenger.Dette kan også fås med opptil 4 forskjellige program.

 

det passer sikkert til passat og..

 

litt mer info

- bilen kan kjøres på racing fuel (over oktan 106 tror jeg) og da yter den ca 330 hk og får en bra økning i NM

- De 4 programmene det er snakk om er

1 program til racing fuel

1 program til oktan 98, med alt "opperativt"

1 program der ladetrykket er 50% (greit når du skal låne vekk bilen)

1 program der det ikke finnes ladetrykk JÆVLI greit når du skal låne vekk bilen)

 

det koster ca 60.000 m/montering (powerzone.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

 

det passer sikkert til passat og..

 

litt mer info

- bilen kan kjøres på racing fuel (over oktan 106 tror jeg) og da yter den ca 330 hk og får en bra økning i NM

- De 4 programmene det er snakk om er

1 program til racing fuel

1 program til oktan 98, med alt "opperativt"

1 program der ladetrykket er 50% (greit når du skal låne vekk bilen)

1 program der det ikke finnes ladetrykk JÆVLI greit når du skal låne vekk bilen)

 

det koster ca 60.000 m/montering (powerzone.no)

 

330 hk uten større intercooler og ny clutch.... keep dreaming. I prisen her mangler forøvrig resten av eksosanlegget også ( +7/10.000.- ). Man kan trygt si at i forhold til prisen mangler det deler for opp under 30.000.- for at man skal kunne bruke ett sånt kit. Så vidt jeg vet så har APR brukt cruisekontroll knappen som bryter for switching mellom de forskjellige programmene, nå er det vel ikke altfor mange biler her i Norge som er levert med det heller. Håper de har en annen løsning i bakhånd.

 

Btw; Tverrstilt 1.8T har 3 bar bensintrykks regulator mens langsgående 1.8T faktisk har 4 bar fra fabrikk.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

For mappingen må man til England ja. Det koster rundt 5000 t/r med fergje avhengig av når man drar. Legger man til kostnadene for reise osv blir det billigere enn å dra til Dahlhakk for samme effekten alikevel. Tror også det første steget vil funke greit med chip beregnet på K04 til å begynne med. Så kan man dra til England når man har kompletert med intercooler og boost controller osv

 

Prisene til Dahlsmekk er jo ut av en annen verden ..... det tror jeg du vet. Alt blir jo billig om man sammenligner med Hans.

 

Poenget mitt her er jo at man må ut med ca. 7500.- i reise utgifter ( + at man må ta seg fri hvilket er tapte penger ) hver gang man skal oppgradere eller gjøre endringer. Jeg personlig synes ikke det er noen god løsning i det heletatt.

 

Det som er mye av problemet med trimming er at man må ha ny chip heletiden. Skal man ha full nytte av oppgraderingene så er man rett og slett nødt til det. Det aller enkleste er å kjøpe en komplett pakke som er testet og utviklet som ett ferdig produkt. Ulempen med dette er så selvsagt at man betaler for R&D. noe som ofte gjør prisen ganske uaktuell.

 

At du "tror" det første steget vil fungere greit med K04 programvare er jo flott, men det hadde ikke jeg satset på. Har Jabbasport K04 programvare ? Det er faktisk ikke så mange chiptunere som har det. De som har mest av det er USA baserte firmaer. Her i Europa virker det som om de fleste chipfirmaene har hoppet bukk over K04 pakken. Kanskje de føler at oppgraderingen ikke er stor nok ? Hvem vet.

 

Det eneste som er sikkert, er at det er mye å velge i og man skal holde tunga rett i munn for å finne en god løsning.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

330 hk uten større intercooler og ny clutch.... keep dreaming. I prisen her mangler forøvrig resten av eksosanlegget også ( +7/10.000.- ). Man kan trygt si at i forhold til prisen mangler det deler for opp under 30.000.- for at man skal kunne bruke ett sånt kit. Så vidt jeg vet så har APR brukt cruisekontroll knappen som bryter for switching mellom de forskjellige programmene, nå er det vel ikke altfor mange biler her i Norge som er levert med det heller. Håper de har en annen løsning i bakhånd.

 

Btw; Tverrstilt 1.8T har 3 bar bensintrykks regulator mens langsgående 1.8T faktisk har 4 bar fra fabrikk.

 

må er det da ikke jeg som kommer med infoen, men jeg har fått det fra produsent og powerzone

 

hendholsvis

http://www.ecstuning.com/mkivgolf1.8engine2nd.htm

&

http://www.powerzone.no/bilmerker_audi.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

 

må er det da ikke jeg som kommer med infoen, men jeg har fått det fra produsent og powerzone

 

hendholsvis

http://www.ecstuning.com/mkivgolf1.8engine2nd.htm

&

http://www.powerzone.no/bilmerker_audi.html

 

 

...og er det noe jeg har oppdaget så er det at man tar produsent info med en klype salt :rolleyes:

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår