TurboCG Skrevet April 28, 2002 Rapporter Share Skrevet April 28, 2002 Ja. Utrolig teit spørsmål, men hvordan ser jeg hvor store felger jeg har på bilen min? doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 28, 2002 Rapporter Share Skrevet April 28, 2002 Det står på dekket feks, og sikkert på baksiden av felgen. Se på dekket det står det noe som 185/60 15 ellernoe, siste tallet er tommene på innerste diameter, altså samma som felg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboCG Skrevet April 28, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2002 Ok, var ikke sikker på om dekk-tommer og felg-tommer var det samme nemlig. Nettop begynt å fikle med bil så jeg kan ingenting.. Hadde noen giddi å posta en link eller forklart de andre talla på dekket og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 29, 2002 Rapporter Share Skrevet April 29, 2002 Kort fortalt ta f.eks 205/65/15 Da står 205 for bredden på dekket 65 for høyden i prosent av bredden og 15 for størrelsen på felgen i tommer For lastebiler osv er det andre tall som gjelder Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 29, 2002 Rapporter Share Skrevet April 29, 2002 Og tallet for bredden, er dekkets bredde i mm altså er 205 dekk 20,5cm brede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet April 29, 2002 Rapporter Share Skrevet April 29, 2002 kan også legge til at det er snakk om to størrelser på felgene også... ofte ser du at det står 8x18" Det vil si 8" bredde på felgen, og 18" diameter.. (i fall du hører om noen som sier de kjører 195/45/15 på 10" felg.. kan jo bli litt forvirrende... ;) altså, 15" diameter og 10" brei ..) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg