Gå til innhold

Soting, hva er lov?

Ranger emnet


speedfile

Anbefalte innlegg

er det noen lov for hvor mørkt man kan sote ruta...!

jeg har kjøpt inn noe speilrefleks med null innsyn!!! men har ikke montert da jeg ikke er sikker på om det er lov å bruke.. noen som veit.?

limoer har vel heller ikke mye innsyn?

 

 

Jeg tror at reglen sier at du kan sote så mye du vil, bare du klarer å se kjøretøy i utrykning bak deg, dog er ikke helt sikker på reglene der.

 

Innsyn er ingen krav, det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at reglen sier at du kan sote så mye du vil, bare du klarer å se kjøretøy i utrykning bak deg, dog er ikke helt sikker på reglene der.

 

Innsyn er ingen krav, det vet jeg.

 

er bare bakruta ja..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøretøyforskriften:

 

§ 31-1. Generelt om vindu

 

3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom.

 

Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.[/Quote]

 

Direkte link

 

Her står det ingenting om at det er lov å ha streamer til merket eller 10cm ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen lov for hvor mørkt man kan sote ruta...!

jeg har kjøpt inn noe speilrefleks med null innsyn!!! men har ikke montert da jeg ikke er sikker på om det er lov å bruke.. noen som veit.?

limoer har vel heller ikke mye innsyn?

Mye har du kjøpt, og hvor mye dyrere ligger det i forhold til soting.

Riis bilglass skulle ha 3700 på bilen min (bakrute, trekantrutene ved c stolpen, og siderutene bak). Det var da valgri % toning og montering? Dyrt? Er jo cash liksom...

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår