Gå til innhold

DEFA Alarm troubleshooting (700-serien)

Ranger emnet

S-2000

Anbefalte innlegg

Hoi folkens,

Jeg prøver å søke litt hjelp her i teknikk forumet da jeg har problemer med alarmen om dagen.

Bakgrunn: Fikk installert alarm for en måned eller to siden hos autorisert verksted, og alt virket fint når jeg plukket opp bilen og kjørte av gårde.

Siden har det vist seg at alarmen driver å går av i hytt og gevær, selv om den er urørt. Bilen står låst inne i en låst garasje da den står til vinterlagring, men jeg besøker ofte nok til at jeg får et godt bilde av situasjonen.

Som sagt, alarmen går av hele tiden, så deler av siste tiden har jeg latt bilen stå ulåst da ingen andre har access/nøkler til å komme seg inn i garasjen uansett. Allikevel, tapper bilen seg for strøm relativt raskt. Akkurat hvor fort det skjer, kan jeg ikke si, men iallefall tar det ikke lenger enn to-tre dager.

MAO, jeg har to problemer: Alarmen går av støtt og stadig, samt at alarmsystemet tydeligvis tapper bilen min for strøm uansett om det er aktivert eller ikke.

Ingen av problemene eksisterte før DEFA-installasjonen.

Håper noen der ute kan hjelpe med tips og forslag på hva som kan være galt.

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi folkens,

Jeg prøver å søke litt hjelp her i teknikk forumet da jeg har problemer med alarmen om dagen.

Bakgrunn: Fikk installert alarm for en måned eller to siden hos autorisert verksted, og alt virket fint når jeg plukket opp bilen og kjørte av gårde.

Siden har det vist seg at alarmen driver å går av i hytt og gevær, selv om den er urørt. Bilen står låst inne i en låst garasje da den står til vinterlagring, men jeg besøker ofte nok til at jeg får et godt bilde av situasjonen.

Som sagt, alarmen går av hele tiden, så deler av siste tiden har jeg latt bilen stå ulåst da ingen andre har access/nøkler til å komme seg inn i garasjen uansett. Allikevel, tapper bilen seg for strøm relativt raskt. Akkurat hvor fort det skjer, kan jeg ikke si, men iallefall tar det ikke lenger enn to-tre dager.

MAO, jeg har to problemer: Alarmen går av støtt og stadig, samt at alarmsystemet tydeligvis tapper bilen min for strøm uansett om det er aktivert eller ikke.

Eg har Defa alarm i 800 serien, husker ikke i farten hvilken. Hadde problemer med at den gikk hele tiden også. Var inne hos en Defa forhandler og fikk det undersøkt. Det viste seg at det var noe feil med jordingen/monteringen av sensoren under panseret som gjorde at den ble utløst. Fikk byttet denne og etter det har den fungert helt supert.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi folkens,

Hei.

Sjekk dørbrytere, og bagasjeroms-bryter. Kan være at disse fusker, og løser ut alarmen + tapper batteriet ditt for strøm?

Er det ikke en funksjon som forteller hvilken sensor som utløste siste alarm? Se i manualen for alarmen.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper for din del og verksted sin del at det er en 800 alarm og ikke en 700. 700-alarmen er sluttprodusert for mange år siden (7-8 år).

Uannsett:

Når du kommer til bilen etter utløst alarm så trykker du av alarm, da vil lysdioden blinke ett visst antall blink om og om igjen. Se i bruksanvisninga hva de forskjellige antall blink indikerer. Har du en dårlig dørbryter, bagasjeromsbryter eller panserbryter så vil det kunne utløse alarmen som nevnt ovenfor.

Alarmen i seg selv skal ikke dra så mye strøm at den tapper batteriet, med mindre den er seriøst feilmontert. Men klart hvis alarmen står å går hele tida så vil nok det gå utover alarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du en kjempedeal på 700 modellen? :D

Beste er nok å bare få det sjekket opp hos de som monterte den.

Er vanligvis garanti på sånne saker.

Kan godt være det er en liten fillesak, som de har vært ute for før.

( ) 06´ Audi A4 Avant 1.9tdi S-line

(x) 06´ Bmw 325iA touring

(x) 04´ Audi A4 Avant 1.8T Q S-line

(x) 98´Audi A3 1.8T ambition

(x) 97´ Ford Fiesta mk4 - ms-design

Lenke til kommentar
Del på andre sider