Svenn-Are Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 hei nå har jeg satt i b230ft motor i 240 men jeg bruker jo det gammle lednigsnettet som satt i (b230f). det sies jo at man må lodde på motstand på dysene men jeg er ikke helt sikker på hvordan dette gjøres. er det noen som kan forklare meg det. og er det noe annet som må gjøres? ps det begyner å haste med å få motoren til å gå igjen, må nå ta buss på skolen kjedelig :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 bruker du alt av ledningsnett fra b230f motoren eller har du tatt ledningsnettet fra FT blokka, samt kabelmattene som var i bilen og satt i turbohjernene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 nå har jeg alt fra f motoren uten om hjernene da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 da må du lodde inn formotstand til dysene (husker ikke helt hvor, er folk på forumet som er i stand til å svare deg..) så må du forlenge ledningen til luftmassemåleren. så er du ready to go dersom du har flyttet fordeleren fra topp til blokk eller bygd om torpedoveggen, regner med du har fixet dette å at motoren allerede står i bilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 bruker du alt av ledningsnett fra b230f motoren eller har du tatt ledningsnettet fra FT blokka, samt kabelmattene som var i bilen og satt i turbohjernene? i en 240 med lh 2,4 er jo allt i ett ledningsnett,altså ikke noe som heter motornett og nettet inne i bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 i en 240 med lh 2,4 er jo allt i ett ledningsnett,altså ikke noe som heter motornett og nettet inne i bilen.. hmm.. skal ikke si noe på det. bilen min står inne i en dal og jeg har ikke sett den på 14dager så.. sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 det er lh jetroinic jeg har ja det går å koble av fa torpedo vegen men det er noen ledninger som går vidre derifra ja. motorenn står i nå ja, mangler bare disse motstandene. er det noen som kan si meg hvor disse skal stå og hvordan jeg skal sette de på :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 er det noen her som hvet hva som skjer hvis jeg ikke lodder på de motstandene da?? vill da dysene bli ødelagde?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 er ikke helt sikker, men vil tro at både dysene og hjernen din ikke vil komme helskinnet gjennom.. og siden dyser er dyrt, og en hjerne ligger på rundt 8000kr.. så IKKE prøv :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 takker, da prøver jeg ikke det. men er det ingen her som vet hvordan det skal loddes inn motstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 dette lurer jeg også på ! Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 se på denne siden her. beskrivelse og bilde http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=101600 Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Motstandene er der for å minske strømmen som går igjennom utgangstransistorene på hjernen, kjører du uten så brenner transistorene opp og ingenting skjer lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 i en 240 med lh 2,4 er jo allt i ett ledningsnett,altså ikke noe som heter motornett og nettet inne i bilen.. I 240 så er det separat motornett og "bilens nett", i 740 og 940 er de "sveisa" sammen, det er derfor man lodder inn motstandene i en 240 nett, istedet for å splitte opp ett 740/940 nett. 240 nettet er helt separat og er kun i kontakt med bilen på to steder, en plugg på torpedoveggen i motorrommet (starter,oljetrykkgiver,ladelampe,tempføler i panel) og under dashen på passasjersiden (strøm inn, bensinpumpe, lambda forvarming osv....) Se i guiden hvis dere lurer på noe, alt skal stå der, hvis ikke så spør der, mye lettere å få et svar. :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg