forseth Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Hvor mange hester kan man ta ut av en 1600 diesel, hvis man ettermonterer turbo/intercooler og kjører på rundt 1 bar?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 hmm, liker å tippe helt vilt, så sier 85-95 hk+, rundt det man får når man stiller opp trykket på 1,9 tdk uten intercooler. Edit : Er det 1,6 Diesel uten snurre du mener? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forseth Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 hmm, liker å tippe helt vilt, så sier 85-95 hk+, rundt det man får når man stiller opp trykket på 1,9 tdk uten intercooler. Edit : Er det 1,6 Diesel uten snurre du mener? Ja, orginalt uten turbo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Kanskje 80 hester i et par minutter, så har alt rast. Bygg heller om til 112hk GTI! :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forseth Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Kanskje 80 hester i et par minutter, så har alt rast. Bygg heller om til 112hk GTI! :) Nei, skal ikke ha bensin!!:p Men er bare et lite jordebilprosjekt! Se hvor mye en sånn motor tåler... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nrd Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Nei, skal ikke ha bensin!!:p Men er bare et lite jordebilprosjekt! Se hvor mye en sånn motor tåler... Då er det jo bare til å stille på trykket helt til det går galt... Tviler på det varer så lenge :dude: Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 trykket hvor da? dette var jo en diesel uten turbo Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forseth Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 trykket hvor da? dette var jo en diesel uten turbo Men skal jo bygge om til turbo/intercooler da! :) Var derfor jeg spurte om hvor mye jeg kunne få ut av motoren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Finn deg en 1.6 turbodiesel å hiv i i stedet. Burde bli lettere og billigere enn å bygge om til turbodiesel selv. Pluss at motorn varer litt lengre da.. Er vel bare 70-80 hk i den originalt, men det kan sikkert ordnes på...:) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Er 59kw originalt i 1,6td. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forseth Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Finn deg en 1.6 turbodiesel å hiv i i stedet. Burde bli lettere og billigere enn å bygge om til turbodiesel selv. Pluss at motorn varer litt lengre da.. Er vel bare 70-80 hk i den originalt, men det kan sikkert ordnes på...:) Alt skal ikke være så lett...hehe! Turbo og intercooler er kjøpt for 900 kroner, så det er et lavbudsjettsprosjekt!! Skal bare kjøres på jorde likevel.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forseth Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Er forresten en turbo og intercooler fra en SAAB 900 turbo! Må bygge om den orginale eksosmanifolden til T3-flens, og kanskje innsuget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Det fantes 3 typer TD motorer i golf2. En økonomi type på 60hk,Den mest vanlige JR motorn på 70hk og SB motorn med ic std..80hk. Dette er Kongemotorer!. Aldri feil med Dieselene! Med ca 09-1bar trykk,oppjustert dieselmengde på pumpa så får man ca 85-90hk på JR. Forbruk på ca 0,5l på mila og passe sprek. Så lenge man kjører den varm før man bynn å gasse så holder dette leeenge. Ser du har en vanlig diesel (54hk). Man trenger endel for å bygge om til TD da. Mener det var: turbo,slanger/rør,manifold,TD filterboks,bunnpanne,TD en har også den lille oljekjøleren som bla 16v motorene har. Sikkert mer som jeg ikkje kommer på nå:P Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Hvordan gikk det med det prosjektet her? Sitter å tenker på d samme på en caddy vinter bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Vil ikke anbefale at du kjører 1 bars trykk på denne motoren dersom du ikke har oljeunderspyling til stemplene. Monter dette først så går det nok bra. Er originalt på 1.9TDK (aaz), men vet ikke med de andre gamle dieselene. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.