Gå til innhold

Ka e detta?

Primera SI

Anbefalte innlegg

Hvordan fikk du sjekka det? Jeg har en sånn greie oppi der jeg og, men ikkeno lys..?

tok eit flatt skrujern og brøt net den firkantet dingsen... så løyste eg fra diodeholderen og såg at dioden var død... så byttet eg den diodeholderen som hadde ein ødelagt diode med den som står ved askebegeret...

for å komme til den dioden ved askebegeret løyser du dekselet rundt girstangen...: ta ut askebegeret og dra opp dekselet...( dra opp den enden som står mod handbrekket!...)

Så bytter du de.... Digg... Lyset lyser når bilen er i gang.. og når du har på lyset! pass på å løyse den blå hetten på dioden forsiktig og flytt den over på den dioden som fungerer... den hetten gir eit møkje tøffare lys!

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..får gå ut å teste. Mere lys = bra :D

Ålreit..fikk ut alt det var snakk om og fikk titta på greine..men..hele dioden er jo støpt inn i plastikk! Faens..dette er vel ikke en slags universal plastikkdel som finnes på "alle" biler, sånn at man kan få kjøpt den med sterkere lys?

Det gikk jo å bytte med den fra askebegeret, men denne er så svak at jeg ikke så noe lys på fingeren, selv når jeg stakk den litt oppi der...

Så tingen er altså: Bytte diode.

Noen som har noen ideer?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..får gå ut å teste. Mere lys = bra :D

Ålreit..fikk ut alt det var snakk om og fikk titta på greine..men..hele dioden er jo støpt inn i plastikk! Faens..dette er vel ikke en slags universal plastikkdel som finnes på "alle" biler, sånn at man kan få kjøpt den med sterkere lys?

Det gikk jo å bytte med den fra askebegeret, men denne er så svak at jeg ikke så noe lys på fingeren, selv når jeg stakk den litt oppi der...

Så tingen er altså: Bytte diode.

Noen som har noen ideer?

min askebegerdiode lyser som bare f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke den lykkelige eier av et slikt oppbevaringsrom dere prater om :(

Hos meg sitter det nemlig en stygg CD-holder akkurat der. Kikka litt på den i sta, og det så ut til at det bare ble et hull om jeg fjerna den, så jeg mangler nok hele hylla..

Skulle tro det gikk an å finne et slik rom på huggeriet og montere.. Eller er det lettere sagt enn gjort?

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sunh: Skulle nok være lettere gjort en sagt..

Neia, jeg vet egentlig ikke. Kjenner ikke der, men finner ikke noe skruer eller noe, så mulig det bare sitter i klips. Noe som da gjør at det burde være enkelt, når man har teknikken inne.

Og Primera SI: Jeg titta på det når det var for lyst. Sjekka det ut i går natt, og det ble MAD fett :D:D

Fy faen, Nissan er geniale!

sunh: så ikke før nå at du hadde P10..Men jeg sjekka litt i Haynes boka, uten å EGENTLIG finne noe, men jeg tror du nermer deg sannheten hvis du tar av den "ramma" i midtkonsollen. Den sitter i fire skruer eller noe. Da burde du kunne se tydeligere hva som er hva og hva som skjer inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på dette..så at den dioden som sitter i askebegeret, og i det lille rommet er litt spesiell..ser ut som selve dioden er støpt inn i plastikk eller noe, for å lage en monteringsmekanisme..

Noen som vet hva dette heter?

Altså om det er noe som finnes flere steder, eller om det er noe bare Nissan har? Frister å lage til noe sterkere her, litt mere lys..

F.eks noen som vet om de har det på dioder.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på dette..så at den dioden som sitter i askebegeret, og i det lille rommet er litt spesiell..ser ut som selve dioden er støpt inn i plastikk eller noe, for å lage en monteringsmekanisme..

Altså om det er noe som finnes flere steder, eller om det er noe bare Nissan har? Frister å lage til noe sterkere her, litt mere lys..

den dioden i askebegret er dyr ! 275,- eller noe..¨å den passer ikke dær oppe

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan bytte selve dioden trur eg... du bare lodder av den gamle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider