Gå til innhold

Passat 89-92

Ranger emnet


Chrizter

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en 88/89 mod passat og er kjempe fornøyd. (Sedan vel og merke, men jeg tror disse er mer eller mindre like, god plass er det uansett i dem)

Lett og god å kjøre.

Noe småplukk er det jo seff med alle gamle tyskere.

Men jeg har ikke vært plaget av store feil så jeg vil ikke påstå det er så mye å være obs på, det er som regel lite rust og km pleier ikke være noe fare for disse bilene går veldig langt. Min har gått 245000 og går fortsatt som ei klokke.

 

Men hvis du gidder å lese det kan jeg jo ramse opp feilene min Passat lider av:

-Servo pumpa lekker olje (meget dyrt å bytte så jeg nøyer meg med å etterfylle en gang iblandt, det funker fint det selv om jeg kan høre pumpa sliter når jeg har på breie sommerdekk)

-Sideblinklysene har en tendens til å gå i filler, tror det er fordi de sitter så løst og dårlig og ganske utsatt hvis ikke plastdekselet i hjulbuen er helt tett.

-Dørhåndtakene (spesielt bakdørene) blir utslitt i åpnemekanismen (men disse er null problem og fikse ihvertfall hvis det bor en liten MacGyver i deg :)

-Setevarmer funker ikke på vestre side.

-Speedometervaiereren tror jeg har sett sine bedre dager.

-Temp måler funker ikke.

er det noe mer da..?

jo en liten pakning som sitter ved termostaten lekker litt vann.

 

Men disse feilene er jo ikke noe krise.

Kan jo nevne at når du skal prøve div passater så legg merke til setene, hvis de er godt slitt er de jævli vonde å sitte i, det vet jeg alt om :D

Men til slutt benplassen kan man ikke klage på, den er sinnsykt bra.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også passat 90 modell stasjonsvogn. noe du bør være litt obs på er ulyder som kommer fra risting i interiøret.. høres kanskje ikke så ille ut, men jeg skal love deg at det er helt vanvittig irriterende med ristelyder!!

 

ps lysa på de gamle passatene er helt syyykt dårlige! jeg monterete sånn lysforsterker fra biltema, og fikk over 100% bedre lys. -noe å tenke på!

Kjør hardt , kjør stil

 

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg triller rundt i en 1991 passat 1,6td stasjonsvogn.

Det er utrolig mye hva man får for såpass lite penger egentlig.

 

Problemene på min:

- Drivstoffmåleren fungerer ikke så jeg må kjøre etter trip-telleren.

- Lysene lyste jævli dårlig. Men ved å måle litt spenning så fant vi ut at å bytte ledninger så skulle det bli i orden. Med nye pærer også lyser det godt.

- Slakke i forstillingen.

- Når det er vedig kaldt ute vil ikke dørene lukke seg angry

 

Vi betalte vel 22k for den jeg kjører med noen småproblemer i motoren. Men ved litt mekking så ble det i orden.

 

Ellers kommer jeg ikke på så mye nå. Bilen har gått ca 241 000km og holder seg bra.

Det er svært lite rust.

 

Ellers kan jeg si som de andre at det er god plass i bilen.

Og det er veldig lett å trekke opp ledninger for evt. stereo.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg må vel også få si at lysene stinker, jeg kan kjøre konstant med fjernlys uten at møtene trafikk bryr seg.

 

Lysene er ujustert og justerings skruen funker heller ikke så jeg må ha opp hele fronten for å få på plass lyktene skikkelig.

 

Også kan jeg si som han andre her sa, det er sinnsykt lett å legge opp kabler til stereo, sitter til og med kabelfester i kanalen langs side dørene.

 

Jeg er også litt plaget av at bilen er baktung, virker ihvertfall sånn.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg må vel også få si at lysene stinker, jeg kan kjøre konstant med fjernlys uten at møtene trafikk bryr seg.

 

Lysene er ujustert og justerings skruen funker heller ikke så jeg må ha opp hele fronten for å få på plass lyktene skikkelig.

 

Også kan jeg si som han andre her sa, det er sinnsykt lett å legge opp kabler til stereo, sitter til og med kabelfester i kanalen langs side dørene.

 

Jeg er også litt plaget av at bilen er baktung, virker ihvertfall sånn.

 

fin passat du har, sjekket den på sia di :D

 

hvordan har du gjort det me håndtakene på din?

vet noen av dise passat moddelene har en justerings skrue på dørhåndtaket, men det har ikke min.

jeg har dog en 91 modell.

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det, er ganske fornøyd selv :D

Den ser ikke helt sånn ut nå som den gjorde på tg2.no sia (de bildene er tatt i sommer)

Siden det har jeg Lakkert sidespeil og Dørhåndtak i bilens farger.

Også har jeg tenkt til å kline på svart toppstripe, det er ulovlig sies det men jeg får det gratis på jobben så da driter jeg i det.

Også har jeg bestil bakrute spoiler, veit ikke HVOR pent det blir men den koster ikke så mye så det er ikke noe krise.

 

Har du noen bra bilder av kjærra di el?

den ser jo ganske pen ut på det vesle bildet..

 

Ang dørhåndtak, hvordan er feilen på din?

 

Feilene jeg har hatt er at døra åpner seg ikke med å dra i håndtaket på vanlig måte, jeg må dra skikkelig hardt for at den skal ta tak hvis du skjønner.

Før jeg fiksa høyre bakdør fikk jeg ikke opp døra i det hele tatt, måtte åpne innenfra.

 

Er vanskelig å forklare åssen jeg gjorde det, kan prøve å få tatt bilder.

Men jeg kan gjøre ett forsøk:

På selve håndtaket sitter det en liten rundt "stang" på ca 2 cm eller no som vipper nedover når du drar i håntaket, den "stanga" skal treffe en svart liten avlang "tapp" som sitter inni døra, når "stanga" vipper "tappen" ned så åpner døra seg (du kan skru ut dørhåntaket å prøve og vippe ned "tappen" med fingern så skjønner du åssen det funker.

Det som var feil med mitt dørhåndtak var at "stanga" ikke lenger traff "tappen" når jeg dro i håndtaket, antagelig for ved slitasje så forskyver festene seg eller no.

Det jeg gjorde var at jeg limte på en ganske stor underlagsskive (skiver som du har på skruer) brukte vanlig hurtig lim på denna "stanga". Hullet i skiva passa rett på, og med litt lim rundt satt det som dritt i kram snø.

Konklusjon, nå er den delen på "stanga" stor nok uansett og treffer "tappen".

Til slutt smurte jeg mekanismen med WD40 (det gjorde jeg med alle håndtakene og det hjalp sinnsykt) og dørahåndtaket som var deffekt er nå mye thightere enn kameraten min sin 10 år nyere golf III :D

Hvis du vil kan jeg prøve å ta bilde av det imårra.

Da skjønner du det garantert.

Må ha litt MacGyver fantasi for å finne på noe sånt, kan jo virke litt jallamekk men den funker veldig bra. Og det ser helt fint ut.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://vemund.oyer.biz/bilforumet/17mai/DSCN5502_resize.JPG

 

er flere bilder der.

 

den grillen på det lille bildet er manipulert der, kjørte me sånn grill litt men sprakk opp at så må ordne på nytt til sommern.

 

har kjøpt bad look grill men ikke fått den på enda dårlig pasform.

 

på de bildene der på den katalogen ( du kan bla det rundt på de andre katalogene, får du se dama,fest, kansje litt håndbak osv.. hehe)

 

uansett, etter det bildet over så er fangerne lakkert, og fått på andre fjører bak,

 

bilen er senka 60/40 me fk sett å utrolig stive dempere, men den er jo ikke lav!!

 

jeg må lese nøyere den guiden din senere driv me litt småtteri her nå ser du :)

 

uansett, takk for et bra svar.

 

var samme oppleg hos meg som hos deg måtte rive i dørhåndtake for å få opp døra.

 

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy feite, du har bilde av mange rå passater..

titta litt rundt i katalogene dine.

 

Din ser skikkelig strøken og fin ut.

Få på bad look'en foran og den original vinga bak blir den komplett :D

 

Åssen legger jeg ut bilder?

kan jeg evt få mail adressa di eller noe så kan jeg sende deg bilder.

 

Så får du se åssen jeg har gjort det med dørhåntaket.

 

Har du sportsluftfilter i passaten?

kunne du vist meg ett bilde av åssen du har gjort det?

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 95mod passat stv. den lider av de samme forpulte dørhåndtaka. På håndtaka som står bak er det justeringsskrue. få tak i et sånnt, sett det forran og voila, da er det bare å justere det ned. det er en 5,5 mm skrue du løsner, drar i håndtaket ca 20 ganger. å så drar du til igjen. Når dette er gjort, sjekk at du får låst døra. Får du ikke det, prøv igjen! fungerte på min.

En ting som er negativt med dette, er at da får man ikke låst opp eller igjen bilen på den siden fra utsiden. dette kan være et problem om vinteren da disse låsene har en tendens til å fryse.

ellers bare fine bilen :)

navara 04

passat 95

caravelle 88 syncro

caravelle 89 coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy feite, du har bilde av mange rå passater..

titta litt rundt i katalogene dine.

 

Din ser skikkelig strøken og fin ut.

Få på bad look'en foran og den original vinga bak blir den komplett :D

 

Åssen legger jeg ut bilder?

kan jeg evt få mail adressa di eller noe så kan jeg sende deg bilder.

 

Så får du se åssen jeg har gjort det med dørhåntaket.

 

Har du sportsluftfilter i passaten?

kunne du vist meg ett bilde av åssen du har gjort det?

 

hei.

 

er mye bilder innpå der ja, har vel mere på maskina men driv ikke så mye innpå den sia der lenger.

 

bruker du msn kan du sende meg bilder over der ska e prøve å få ordna det, uansett moro å prate me "passat" folk på msn hehe

mailen min er passatkara@hotmail.com ironisk nok hehe

 

uansett, har tenkt litt på vinge ja sku nesten hatt det.

 

å ja jeg har power filter på maskina, fra green filters.

 

kjøpte en rør stubb 2,5 tom som er til eksos anlegg, satt det innpå orginal gummislangen og festa det til filteret me slange klemmer.

 

ble gooooo lyd :D

bruker det ikke om vintern men ska vel slenge det på likt me sommer sulan regne e me.

 

å slags fjører har du på bilen din da?

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kurtemann: speedometervaieren, hvordan ser du at den begynner å bli dårlig.. jeg har blitt litt plaget av at nåla hopper veldig, før var den helt stødig ved all fart. men nå rister den veldig fra 20 og til 40..

 

Har også det problemet med dørhåndtak, begynner å bli litt rust, men ikke mye. Servoen er ikke helt god, og nå har takluka slått seg vrang.

Men ellers er det en bra bil, har gått 245000 og ting fungerer fortsatt bra.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kurtemann: speedometervaieren, hvordan ser du at den begynner å bli dårlig.. jeg har blitt litt plaget av at nåla hopper veldig, før var den helt stødig ved all fart. men nå rister den veldig fra 20 og til 40..

 

Har også det problemet med dørhåndtak, begynner å bli litt rust, men ikke mye. Servoen er ikke helt god, og nå har takluka slått seg vrang.

Men ellers er det en bra bil, har gått 245000 og ting fungerer fortsatt bra.

 

Speedometervaieren er ganske merkelig, når det er fra 5- grader og nedover ute og jeg kjører i ca 100-110 begynner det å hyle noe sinnsykt bak i dashbordet og speedometer nåla hopper ca 10 km/h opp. Mens jeg holder samma fart. Men når det er varmt i været merker jeg ingenting, ganske snodig.

 

Hva slags problem har du på dørhåndtaka? virker som om alle VW med sånne "dra" håndtak har dissa problema.

Har også litt rust, mest lakkrust, som kommer om vintern, er pga veisalt.

Servoen min er ikke helt god den heller, hjelper ikke med 205 dekk heller.

Men det koster og være kar :D

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår