tse Skrevet Februar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2003 Går det ann og sett en dump ventil på en corrado g60?? Hvor bør den i så fall monteres?? noen som har bilder/info om dette??:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet Februar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2003 Går an å gjøre det men det har ingen hensikt for det er det originalt på bilen!!Bare kjør med den slik den er.......... Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Februar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2003 dumpventil på kompressor motor? :rolleyes: er ikke vits i det,vel... og,det er da vel ikke noen original dump på G60...? Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Originally posted by tse Går det ann og sett en dump ventil på en corrado g60?? Hvor bør den i så fall monteres?? noen som har bilder/info om dette??:rolleyes: Du får litt dump lyd ved å sette på konfileter på laderen. Når du slipper gassen vil spjeldet lukke seg og luften bli sirkulert tilbake til g-laderen. Pga utformingen av g-laderen vil overskuddsluften gå rett ut i filteret. Denne lyden er dog noe dempet. Hvis du vil ha skikkelig lyd tar du av slangen til returen ved gass spjeldet, setter på filter der og et ekstra i det nå åpne hullet på laderen og monterer catch tank. Da får du både mer effekt og mer lyd. Det går ann og montere dump, men siden G60 går med delvis åpent spjeld hele tiden vil du få en ubehagelig vissle lyd hele tiden. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keirn Skrevet Mars 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2003 Vel, det går fint ann å slenge på en dumpventil på corre'n, det har ingen praktisk hensikt dog.. G60 maskinene har ingen "dumpventil" men ett dekomprimerings spjell som sitter i samme huset som gasspjellet (under). Det som skjer når du setter på en dumpventil er at du ikke får det flødet du ønsker i slangen til spjellhuset og dermed ikke nok luft forbi luftmengdemåleren som sitter i slangen/røret fra IC'n, dette gir en uheldig effekt fordi hjernen tror at ladetrykket ikke er ok og gir for lite bensin i det du drar på, det tar hjernen ca ett 1/2 sekund å rette opp i feilen, men da kan du allerede ha brent ett stempel. Morro ikke sant ? BTW Stempel til en PG motor koster ca 1700 pr stk + mva :) Siter VW og Dodge, en tynn röd linje :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.