Einar V Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 hei! har muligens to effektanlegg på hånda. et 3" eller ett 2,5" hvilket burde jeg gå for? mister jeg effekt om jeg monterer 3"? om det blir for lite motstand osv.. regner med det blir fetest lyd av det.. Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 3" da, men lyden blir nåt f... så kraftig på en 2.0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Mars 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 jo, lyden bør bli kraftig... går en vectra 2.0 8v her med 2,5" den skal jeg love deg lager nok leven... Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Mars 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 ******bump******* Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wanvik Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Ingen grunn til å bruke noe større enn 2.5" med mindre du har endel turbotrim på den.. Kjørte med grovere grenrør, race-kat, og en sånn passe stor effektpotte i fjor, 2.5" hele veien, og det var mer enn nok lyd. Effektmessig vinner du ihvertfall ikke noe på å sette på 3". PS: Det er viktigst å ha grovere dim. ut fra motor, altså grenrør, det er der det virkelig er viktig å gjøre noe. (Er vel stort sett der at en kan hente nevneverdig effekt også, får sikkert 5+ hk..) Siter 1990 Vectra 2000 16v Turbo 1986 BMW E-30 325i ...motorer uten turbo suger... ...bokstavelig talt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Mars 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 er bare ute etter fetere lyd, bryr meg ikke akkurat noe særlig om effekten. Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wanvik Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Kjøp 2.5" du. 3" blir bare stygg lyd og effekttap. Siter 1990 Vectra 2000 16v Turbo 1986 BMW E-30 325i ...motorer uten turbo suger... ...bokstavelig talt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Mars 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 ok... sveiser selv, rak rør fra katalysator til lyddemper.. ;) Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tedsu0 Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Jeg har 2.0i 8v med 3" simons effektanlegg. Funker bra! ikke noe overdrevet 240 lyd der :) Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 ja se der ;) men tror jeg satser på 2,5" så jeg ikke mister effekten... skål! Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet April 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 men til dere som har effektanlegg på bilen deres, har dere rakt rør fra katalysator? det var slik jeg tenkte og bygge mitt+ at jeg river ut innmaten fra katalysatoren. men om jeg river ut innmaten bør jeg da ha noen mellompotte? (skal ha bomz 4,5" bakpotte) Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 bumpidumpi Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tedsu0 Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 bumpidumpi Hvis du skal fjerne kat i allefall hadde jeg bytta den ut med et rakt rør ellers blir lyden jalla. Holder med 2 lyddempere vel? Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Mai 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 tror jeg skal ha bare en lyddemper, og det blir bakpotta.. kompis av meg som kjører en 2.0i 8v med rakt rør fra katalysator. den bråker ikke noe. bare sinssykt deilig lyd ;) Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wanvik Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 La kat'en være som den er, evnt. kjøp en race-kat. Fjerner du den, eller ødelegger den, vil du ikke bare få stygg lyd, men mindre effekt også.. Siter 1990 Vectra 2000 16v Turbo 1986 BMW E-30 325i ...motorer uten turbo suger... ...bokstavelig talt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.