chr1z Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Noen som har noen synspunkter på forskjellige ulemper/fordeler med disse motortypene?? G-laderen er ikke så farlig, for den skal byttes ut med turbo uansett etterhvert. Ville vært fint med noen tilbakemeldinger. Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 g60 helt klart.. og behold g-laderen .. mye mer spesiell mod på golf 3 i norge :) fordeler må vel være at R4'n er lettere enn VR6'n Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 g60 helt klart.. og behold g-laderen .. mye mer spesiell mod på golf 3 i norge :) fordeler må vel være at R4'n er lettere enn VR6'n Ja, har litt tid å tenke på det. Men skal prøve å få samlet inn alle tinga jeg trenger denne sommeren :) Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Finnes flere fordeler som jeg ser det.. - G60 er mer lettskrudd enn Vr6 - G60 er +/- 40kg lettere enn Vr6, dermed understyrer du mindre - Ombygging til Vr6 vil garantert koste mer, da du må bytte boltsirkel, noe som ikke er en nødvendighet med G60.. - For samme sum riksdaler vil du kunne trimme G60 mer enn Vr6 - "Alle" skal ha Vr6, du får noe veldig få har.. - Mye morsommere med turbo/kompressor Ser to fordeler med Vr6: - Sekser lyd - Bunndrag/dreiemoment(Dette får du også ved å beholde G-laderen) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Trenger ikke gå over til 5 bolt, kan bruke corrado G60 bremser :) men er ikke som alle andre med G60 da.. men vr6 lyden er jo litt deilig. Men tror kanskje jeg satser på g60 bare for å ha litt annerledes enn alle andre Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Om du går for en VR6 så vet jeg om en ferdig turbokonventert VR6 motor + div. understell for rundt 40.000,- tror jeg det var Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Er G60'n billigere å forsikre også kanskje? :) Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Er G60'n billigere å forsikre også kanskje? :) Har ingen betydning.. Da forsikringen gjelder hva bilen var i utgangspunktet.. Dessuten, når du bygger om og får det godkjent hos Biltilsynet, så går det aldri innom forsikringen såfremst du ikke krasjer. Hvis du da har godkjent bil så er det ikke noe problem. Golf 3 G60 er jo en bil som Vw aldri har laget, så da må den uansett forsikres som GTi 16v hvis det skulle være nødvendig.. For meg ville ikke det vært noe å tenke på ivertfall.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Har ingen betydning.. Da forsikringen gjelder hva bilen var i utgangspunktet.. Dessuten, når du bygger om og får det godkjent hos Biltilsynet, så går det aldri innom forsikringen såfremst du ikke krasjer. Hvis du da har godkjent bil så er det ikke noe problem. Golf 3 G60 er jo en bil som Vw aldri har laget, så da må den uansett forsikres som GTi 16v hvis det skulle være nødvendig..For meg ville ikke det vært noe å tenke på ivertfall.. Så hvis jeg bygger og steller om bilen min som i utgangspunktet er 1,8 (90hk) til G60 m/eventuelt turbo da, så vil jeg da fortsatt forsikre den som 1,8? Og hvis jeg da kræsjer, vil det da oppstå problemmer? Ellers misforstår jeg deg noe helt grassalt? helpme Og forresten...er vel avhengig hvor stor turbo man har, men hvor mange hk kan man regne med å få med G60 m/turbo...sånn circus? Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2005 Så hvis jeg bygger og steller om bilen min som i utgangspunktet er 1,8 (90hk) til G60 m/eventuelt turbo da, så vil jeg da fortsatt forsikre den som 1,8? Og hvis jeg da kræsjer, vil det da oppstå problemmer? Ellers misforstår jeg deg noe helt grassalt? helpme Delvis misforståelse på gang her.. Nei, forsikringen skal så vidt meg bekjent ikke ha noe med hva du gjør med bilen, såfremst det er innenfor Norsk lov, hvis du skjønner.. Og hvis du bygger om og ikke godkjenner, så du vil slite ved f,eks en krasj.. Hvis alt er iorden med godkjenninger så har det ingenting å si såfremst du ikke har kjørt som en kuk osv. og at det er årsaken til ulykken f,eks. Da kan vel forsikringen bli mindre glad, men jeg har lest flere plasser at bilen skal forsikres etter hva den var fra fabrikk.. Og forresten...er vel avhengig hvor stor turbo man har, men hvor mange hk kan man regne med å få med G60 m/turbo...sånn circus? Her er det mange ting som spiller inn, men noen av G60turbo på forumet har vel +/- 230hk i sine biler.. Men, det koster vel litt riksdaler.. Ville tippet 170-180 ærlige hk med litt ekstra trykk, IC og chip Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Har ingen betydning.. Da forsikringen gjelder hva bilen var i utgangspunktet.. Dessuten, når du bygger om og får det godkjent hos Biltilsynet, så går det aldri innom forsikringen såfremst du ikke krasjer. Hvis du da har godkjent bil så er det ikke noe problem. Golf 3 G60 er jo en bil som Vw aldri har laget, så da må den uansett forsikres som GTi 16v hvis det skulle være nødvendig..For meg ville ikke det vært noe å tenke på ivertfall.. Du må nok si ifra til forsikringsselskapet om endringen ja. Effekt er en del av risikovurderingen hvert enkelt selskap gjør av hver enkelt modell. Når du endrer effekten, endrer du også bilens risiko, ergo endret premie. På den annen side skal du hvis det smeller og bilen er godkjent med motoren, må forsikringsselskapet påvise årsakssammenheng. Dvs at du har grisekjørt feks, lettere å gjøre det med litt effekt under huven. Uansett kan forsikringsselskapet trekke fra forskjellen i premie i erstatningen til deg. Tipper du vil bli rimelig uønsket av forsikringselskapet som kunde etterpå også Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Du må nok si ifra til forsikringsselskapet om endringen ja. Effekt er en del av risikovurderingen hvert enkelt selskap gjør av hver enkelt modell. Når du endrer effekten, endrer du også bilens risiko, ergo endret premie. På den annen side skal du hvis det smeller og bilen er godkjent med motoren, må forsikringsselskapet påvise årsakssammenheng. Dvs at du har grisekjørt feks, lettere å gjøre det med litt effekt under huven. Uansett kan forsikringsselskapet trekke fra forskjellen i premie i erstatningen til deg. Tipper du vil bli rimelig uønsket av forsikringselskapet som kunde etterpå også Var det jeg stussa på... Men G60'n blir fortsatt billigere å forsikre med turbo, enn VR6 med turbo? Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet Mars 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Forsikring er dyrt uansett :rolleyes: Jeg skal nok begynne å samle ihop g60 deler denne sommeren, har fått endel informasjon om ting og tang. Så kan bli morsomt å se om en får det til :) Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Du må nok si ifra til forsikringsselskapet om endringen ja. Effekt er en del av risikovurderingen hvert enkelt selskap gjør av hver enkelt modell. Når du endrer effekten, endrer du også bilens risiko, ergo endret premie. På den annen side skal du hvis det smeller og bilen er godkjent med motoren, må forsikringsselskapet påvise årsakssammenheng. Dvs at du har grisekjørt feks, lettere å gjøre det med litt effekt under huven. Uansett kan forsikringsselskapet trekke fra forskjellen i premie i erstatningen til deg. Tipper du vil bli rimelig uønsket av forsikringselskapet som kunde etterpå også Kan så gjerne være at du må melde fra om endringer, men jeg mener fast bestemt at bilen skal forsikres etter hva den var fra fabrikk.. Jeg skal være den første til innrømme feil hvis det ikke er slik.. Er vel noen fra forsikringsbransjen her på forumet som kan fortelle litt mer om dette.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Kan så gjerne være at du må melde fra om endringer, men jeg mener fast bestemt at bilen skal forsikres etter hva den var fra fabrikk.. Jeg skal være den første til innrømme feil hvis det ikke er slik.. Er vel noen fra forsikringsbransjen her på forumet som kan fortelle litt mer om dette.. Jeg måtte betale 7 lapper ekstra hos if for G40 ombyggingen, kontra vanlig CL forsikring av min Polo Geilheck Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.