Gå til innhold

Problem med vindusheis

sunh

Anbefalte innlegg

Har nå fått ny bil i hus, men har funnet en liten irriterende feil.

Når jeg skal ta vinduet på førersiden opp igjen.. Omtrent 15 cm før det er oppe går det litt ut av sporet sitt, noe som fører til at vinduet går på utsiden og ikke tetter skikkelig. Jeg må dytte vinduet inn samtidig som jeg tar det opp for at det skal gå riktig... Det er elektrisk vindusheis forresten.

Noen som har vært borti dette?

(dørtrekkproblemet i post lenger ned)

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at vinduet har gått ut av sporet i festet. Sikker skjedd etter at det har blitt tatt ned mens det har vært kaldt ute. Skru av dørtrekket og se. Smal sak å fikse i såfall.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt på forumet, og kommet et stykke på vei. Fjernet skruene rundt, pluss den under vindusheisknappen.

Det sitter fremdeles fast i noe..

Må dekselet bak døråpnederen av? Det sitter og som faen i en av klipsene.

Tør ikke bruke mer makt før jeg vet om jeg gjør det riktig.. Får gå på hengerfestet i mens jeg venter på svar :)

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt på forumet, og kommet et stykke på vei. Fjernet skruene rundt, pluss den under vindusheisknappen.

Tør ikke bruke mer makt før jeg vet om jeg gjør det riktig.. Får gå på hengerfestet i mens jeg venter på svar :)

dekselet bak døråpnederen må av ja...! og mens du driver å skal løfte opp dørtrekket, så må du bruke litt makt når du løfter det opp...! sitter ett slags feste bak på dørtrekket som går på skrått inn i selve døra... jeg brukte litt makt, og j ødela ingenting...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike tilfeller og andre små fiksing på bil er , det greit å ha en Haynes "gjør det selv" bok foran seg. :)

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hint, hint? :)

velvel, vindufaenskapen funker nå.. vet ikke hvor lenge det holder da. tror feilen var at sporet vinduet går inn i foran på døra var litt for trangt.. prøvde å dytte litt på gummilistene, og det så ut til å være nok, for plutselig funka det. får vel ta i verk med drastiske metoder om det ikke holder, for jeg er ganske sikker på at det var litt for trangt..

tok tid å ta av dørtrekket, til ingen nytte, men da kan jeg det ihvertfall :)

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider