Gå til innhold

17" eller 18" til P11?


Ola-GT

Anbefalte innlegg

trenger noen råd her!.

jeg skal ha nye felger til gt`n min. P11. men er litt usikker på om jeg skal ha 17" eller 18". blir 18" for mye. skal senke den 30mm også så kommer det til og subbe mye i hjulbuene?. kan få kjøpt noen råe 18"! men de er de kast i. de kan jo rettes. men er det så lurt? de svekker jo sikkert godset en del når de er kjørt skeive?. hva slags felger har dere andre her?? :) har dere noen gode forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger noen råd her!.

jeg skal ha nye felger til gt`n min. P11. men er litt usikker på om jeg skal ha 17" eller 18". blir 18" for mye. skal senke den 30mm også så kommer det til og subbe mye i hjulbuene?. kan få kjøpt noen råe 18"! men de er de kast i. de kan jo rettes. men er det så lurt? de svekker jo sikkert godset en del når de er kjørt skeive?. hva slags felger har dere andre her?? :) har dere noen gode forslag? :)

 

hadde jeg vært deg, ville jeg ha fått han som skal selge de, til å fått de retta opp, og deretter sjekke hvordan de ble før du kjøper dem...

 

men j har hatt to sett med felger som har har blitt retta opp, og det ble ikke bra... fikk ikke avbalansert de nøye nok pga kast og skjeivhet...

 

men er du heldig, så blir felgene bra igjen, men som regel så blir det litt bobb bobb, men alt ettersom hvilke skader det er og hvor skaden er...

 

hvilke felger du skal ha av 17" og 18" vet j ikke hva j skar foreslå, men kommer jo seff litt ann på hvordan de ser ut... du kunne jo gjerne lagt opp et bilde av felgene du skal kjøpe... vi er glad i bilder! :)

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det liksom en greie at man skal ha på størst mulig felger? For mine øyne ser jeg for meg at 18" på en P11 blir noe for stort... Hvilken profil må du ned på da? xxx/35/18 eller noe slikt?? Da skal det ikke rare steinen til for at tidligere skjeve felger blir skjeve igjen...

 

Bare tenker...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt styr med 18" Alt fra bil relatert, prisforskjell til godkjenning hos biltilsynet. etc... Men som sagt det er øyet og lommeboka som bestemmer felgervalget. Selv har jeg 17" og er fornøyd med det. Jeg anbefaler ikke oppretting av skeive felger. Har en bror som driver med det. Resultatet blir ikke alltid positivt.

 

Ta og utforsk i denne e-linken. Kanskje du finner det du er ute etter.

http://firmasok.eniro.no/query?stq=0&content=felger&geo_area=&what=cs&newSearch=1&partnerid=overture

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder sier mer en 1000 ord :

 

547DSC00889-med.JPG

 

18" O.Z. Superleggera.

 

Det jeg mener er at alt sånt kommer an på designet på felgene. F.eks en felg med 5 store tjukke eiker (F.eks MOMO GTR) blir kanskje for stort i 18".

Bilen har jo også mye å si. Synes 18" er for stort på de P10 jeg ahr sett med det, men igjen, felgdesignet spiller en viktig rolle. Vis bilde av de felgene du skal kjøpe! :D

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår