volvo242TIC Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 åssen er det med automat på 240/740? er det samma opplegget som på en v8er? at man har startkrans isteden for svinghjul? ser på en 740 til dama,men den har automat,og det vil ho ikke ha...så tenkte derfor å hive på en M47 kasse eller noe.. åssen er det med mellomaksel på automat VS en uten automat,er de like, lengde osv? noen som vet? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 begge typer har jo startkrans, startkransen sitter jo på svinghjulet, den er der for at starteren skal slå inn på den. Skal ikke være noe problem og bare fjerne automaten og sette på en man kasse, lengden på mellomakselen tror jeg er den samme, arrester meg vist jeg tar feil da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 ok..så man bør ikke bytte svinghulet/startkrans når det sitter automatkasse på motoren.. bare bolt on ny kasse..? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 ok..så man bør ikke bytte svinghulet/startkrans når det sitter automatkasse på motoren.. bare bolt on ny kasse..? Startkransen sitter bare på ei tynn plate(flexplate), så du må ha både svinghjul og clutch og sannsynligvis fremste del av mellomaksling + wire,pedaler, osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 svinghjul, clutch (trykkplate og lamell), clutchus, girkasse, mellomaksling (ihvertfall fremste delen), pedalsett, clutchwire. Å i tillegg trenger du en del tid, er mye arbeid å bygge om til automat. Og når du har fått i manuell kasse må du kortslutte et par ledninger som går inn på automatkassen (automatkassen må stå i park for å starte, uten kortslutning slår ikke starteren inn.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Jeg vet om en grå 740 stv, 86(?), b230e, manuell. Den går vel for ~15.000kr. Rustfri! Den har grått intr. mener jeg å huske, ny bensinpumpe, nytt bensinpumperelè, ny topppakkning,etc. Typen til søsteren min tok topppakkning + diverse for over 6.000kr. Så solgte han den til nåværende kjøper, som byttet bensinpumpe og relè. mao. har den nylig byttet deler for oppunder 10.000kr. ps. jeg vet ikke om den er solgt nå, men jeg tror det skal være bra deal? litt høy km: 360.000 elns mener jeg, men den går visst helt fint. (brukt til langkjøring). en ny 230e motor får man uansett kastet etter seg, så det er jo ikke noe problem. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mars 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Jeg vet om en grå 740 stv, 86(?), b230e, manuell.Den går vel for ~15.000kr. Rustfri! Den har grått intr. mener jeg å huske, ny bensinpumpe, nytt bensinpumperelè, ny topppakkning,etc. Typen til søsteren min tok topppakkning + diverse for over 6.000kr. Så solgte han den til nåværende kjøper, som byttet bensinpumpe og relè. mao. har den nylig byttet deler for oppunder 10.000kr. ps. jeg vet ikke om den er solgt nå, men jeg tror det skal være bra deal? litt høy km: 360.000 elns mener jeg, men den går visst helt fint. (brukt til langkjøring). en ny 230e motor får man uansett kastet etter seg, så det er jo ikke noe problem. hvor i landet står den a? Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sesmar Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Hei, har en Volvo 940 Gl automat. Smeller ofte når starter, er visst noe galt med tannhjul(ene) i startkransen, tror jeg. Skal nå bytte automatkasse og da like godt å få fikset dette samtidig, trenger jeg bare tannhjulet, selges det løst, har ikke funnet det ved søk på hoggerne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg