Gå til innhold

17 tommere og senking på en '97 S40

Ranger emnet


pantera

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å kjøpe noen fete 17-tommere til S40'n nå til våren (sannsynligvis BM Kobra eller BM Bari), og trenger vel muligens noe senking i tillegg....ellers så kommer vel bilen til å se ut som en dårlig off-roader..... :)

 

Noen som har peiling på dette med senking, og kan gi noen tips? Som f.eks hvor mye den bør senkes. Bilen har orginale 15 tommere i dag, med 195/55/15 dekk...hva vil det koste for senkesett?

 

Takknemlig for alle tips.

 

 

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

 

Jeg senket bilen med fk senkesett.

60 mm foran 45 mm bak.

kostet 6000,- dette er med fjærer og dempere

bestilte på caprizone... men ikke forskudd betal.

Jeg fikk mitt etter ca 1 år.... raskt??? :fingers:

 

Pass på bredden på dekkene.. det subber fort på innsiden

jeg har 205/50/16 og det går akkurat men de går med 17 tommer 45 profil... men ikke noe bredere enn 215 har jeg hørt.... men du kan valse eller kutte noe på skjermen så¨får du plass til litt bredere viss flegene bygger utover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sportsgrillen der så jo fet ut da. Mye fin styling å få tak i. Men det spørs om jeg gidder å koste på så mye. Og skal man først begynne å style, så bør man jo gå "all-the-way"....og da snakker vi 15-20 tusen....

 

Veit dere forresten når piggdekka må av? Tenkte å bestille og få satt på nye felger og dekk innen den tid. Begynner vel kanskje å haste litt?

 

Og til Gjett.....skal ikke ha noe større enn 205/45-17, så skjermene blir som de er. Aner ikke hvor mye jeg bør senke....ikke alt for mye, da jeg trenger litt bakkeklaring for å få parkert hjemme.

 

 

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner dem på http://www.martins.no, på dette felgprogrammet. Der får du se hvordan felgene vil se ut på bilen.

 

Er BM Kobra 17" jeg skal ha. Lurte litt på BM Bari også, men de ser litt "harry" ut.

 

Jeg synes også mangeeikede felger ser bra ut, men de er visst et helvete å vaske.....

 

 

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Hei

Har tenkt å kjøpe noen fete 17-tommere til S40'n nå til våren (sannsynligvis BM Kobra eller BM Bari), og trenger vel muligens noe senking i tillegg....ellers så kommer vel bilen til å se ut som en dårlig off-roader..... :)

 

Noen som har peiling på dette med senking, og kan gi noen tips? Som f.eks hvor mye den bør senkes. Bilen har orginale 15 tommere i dag, med 195/55/15 dekk...hva vil det koste for senkesett?

 

Takknemlig for alle tips.

 

 

mvh

Pantera

 

Moderat senking blir det beste 60mm blir i meste laget hvis du har "ræva" parkeringsplass. Men H&R sin funker fint. Skjær av ca. 5-10cm av topp ringen på fram fjærene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår