topdoubler Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Har en 89' 316 som sliter litt med drivverket, og jeg klarer ikke å finne det ut. I hastigheter fra 50-110, så høres (og kjennes) det ut som jeg har en snekke i venstre hjul lager, men har hatt den oppe og det er definitivt ikke hjullager, så hva er det mest sannsynlig at det er? Siden jeg kjører ca. 10 mil om dagen, og er fullstendig avhengig av den til og fra jobb, så må jeg finne ut av det, og Tronrud Bil (i Moss) skulle ha betalt for en times arbeid for å kjøre den på rulle i 5 sekunder for å finne ut hva det var. Så jeg er i deep shit krise, og må vite det, da jeg må reparere i påsken (Så sant det ikke er kardangen som er på vei til å ta kvelden.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Har en 89' 316 som sliter litt med drivverket, og jeg klarer ikke å finne det ut. I hastigheter fra 50-110, så høres (og kjennes) det ut som jeg har en snekke i venstre hjul lager, men har hatt den oppe og det er definitivt ikke hjullager, så hva er det mest sannsynlig at det er? Siden jeg kjører ca. 10 mil om dagen, og er fullstendig avhengig av den til og fra jobb, så må jeg finne ut av det, og Tronrud Bil (i Moss) skulle ha betalt for en times arbeid for å kjøre den på rulle i 5 sekunder for å finne ut hva det var. Så jeg er i deep shit krise, og må vite det, da jeg må reparere i påsken (Så sant det ikke er kardangen som er på vei til å ta kvelden.) Funker brekket bra på begge hjul? Prøv å dra brekket i fart og se om begge hjula låser.. Hvis ikke kan det være bremseskoa som har løsna og banker inntil trommelen, har vært med på en lignende lyd som du beskriver på en mondeo og der hadde splinten som holdt bremseskoa på plass knekt..' Ta av trommelen og sjekk inni.. :) Det kan også være diffen som begynner å synge på siste verset, når jeg røk min begynte det og dunke, siden mer og mer til det dunka noe helt jævlig og diffen låste seg, dette skjedde i fart og var ikkenoe morro så det lønner seg å være forsiktig.. :) Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topdoubler Skrevet Mars 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Takk for svar, men det var ikke skoen som hadde løsnet.. Lyden kommer så tydelig ut fra venstre side, så det kan nesten ikke være diffen. Så jeg har kommet frem til at det enten er drivakselen eller drivknuta. Er det noen enkel måte å finne ut om det er gåent?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg