Gå til innhold

Turbokonvertering/turbo motor til audi 80?

Ranger emnet


mageik

Anbefalte innlegg

heisann....... har et stykk audi 80, 89 mod 1,8e med litt for lite "gamp" i. Har fått vite at det går an å kjøpe turbokit til denne type motor men gidder faen ikke å begynne med det styret. Bytter like gjerne hele motoren. Så kommer spørsmålet. kan noen med peiling si meg evetuelle turbomotorer som passer så og si "rett inn" i bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde du hatt fem sylindra bil hadde det blitt mye lettere.

på vwaudi-club forumet tror jeg du kan finn hjelp, der er det en som holder på med det samme, søk så finner du.

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den passer jo ikke rett på du har jo fire sylindere og den motoren er jo femmer.

det er en der som har en 1.8s som er ombygd, er ikke han som bygde, var sånn når han kjøpte den

tar mye mer tid og bygge om fra 4 til 5 sylindere.

da bør du kjøpe en 90 2,3 20v quattro da er det lettere og bygge om, pluss at du har samme bremser og motorfester.

det er en på forumet der som er gått i gang med og turbokonvertere sin 80 med fire sylindere, tror han bygger på noe golf greier.

G60 blokk, 16v topp og turbo...

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sjekket litt rundt. De jeg hørte med sa at d beste alternativet var en 2,2 20v T fra audi 200. Har hørt litt dårlige rykter om den motoren. Har ikke så god greie på akkurat den typen motorer men. Skulle vist være greit å få den over 250hk også. Har noen en formening om hva jeg må gi for en slik med komplett ledningsnett?..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den du har hørt litt dårlig rykter om den motoren den kan ikke ha mye peiling, 20v motoren er samme som sitter i s2 og s4, den kan du trimme mye og de tåler ganske mye, trenger bare chip for og få den over 250hk, potensiale for mye, men og få satt den inn er ikke bare,bare....

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket...... Fins lite info der men har snakket med noen karer og de mener at en 2,2turbo murlig en 20v fra en audi 200 er et alternativ. Vet ikke hvordan d er med motorfester og div har ikke sjekket.....

Vet ikke hvordan det er med motorfester osv, men du må nok belage deg på å flytte radiatoren.

 

Er kanskje lettere å sette inn 16vT eller 1,8T

 

Å få det godkjent er noe helt annet.....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kopis med en Audi 80 GTE Quatro som kunne tenke seg 5syl. 2.2turbo motor,hvor kan jeg få info om denne ombygginga?For det er jo folk som har gjort det!Må vel ha understell/drivverk fra 5syl 90 Quatro og sekkert motorfester og fra den?

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår