Gå til innhold

9*17 på Jetta 2

Ranger emnet


Scandalnavia

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kommet over ett felgsett som har 9*17. Jeg lurer da på om disse vil passe greit eller hva jeg må gjøre for å få plass til disse. Ser mange golf 2 eiere har 9*16..

 

det andre spm jeg er da hva slags dekk str burde jeg bruke med disse felgene?

 

Noen som kan svare meg på det?

-1948 Harley Davidson Chopper

-1987 Volkswagen Golf 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da en VISS forskjell på 9x16 og 9x17. Allerede med 9x16 må man beardeide (skamvalse) hjulbuene bra.

 

-Har vært med på 8x17 på Golf 2, var ikke mange som kunne sitte i baksetet der før det skrapte, og en annen ting... Det var nesten ikke sving på bilen, tok borti både ute og inne. Som resulterte i at det ble et voldsomt forbruk av dekk siden disse ble skrapt opp.

 

MEN: Alt dette avhenger jo på hvor mye bilen din er senket og impresset på felgene...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har kommet over ett felgsett som har 9*17. Jeg lurer da på om disse vil passe greit eller hva jeg må gjøre for å få plass til disse. Ser mange golf 2 eiere har 9*16..

 

det andre spm jeg er da hva slags dekk str burde jeg bruke med disse felgene?

 

Noen som kan svare meg på det?

 

Kommer litt an på ET, men tror det skal holde knallhardt med litt senk... 9x16 er drøyt med 40senk uten valsing.... Men selvsagt, har du et 2" stålrør i garasjen så lukter det vel hjemmevals hvis det er fine felger....... :)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et er vanskelig å bedømme, tror det blir feil uansett hvilken vei se går, høyere impress så får du jo felgen langt nok inn så du slipper valse deg ihjel, men samtidig har du nesten ingen sving igjen... samme om du går andre veien.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 40mm senk og 8x17" et35. Måtte kappe vekk skjermkant foran og fjerne innerskjermer. Tar såvidt i chassis (innside felg) ved maks sving (sånn stå-nesten-i-ro-manøvrering). Bak er det valset. Felgene gikk ikke klar av skjermkanten. Såvidt klaring nå. Er trangt. Ideelt sett burde man nok valset enda mer og gått for en litt lavere et, kanskje rundt 25. Vurderer å låne valseverktøy og valse ut bak maksimalt, for så å space ut det jeg har plass til da. Er iallefall ikke plass til gewinde sånn som det er nå.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET rundt 25 går muligens med liite gummi... Aldri hatt 17" på 2'er...

 

hadde 17" på min golf 2. var ikke så brede felger da.. kjøre me 215\35\17.. var senka 60mm.. skrapte ganske bra me folk i baksetet ja...

New Beetle

....fyre me diesel, smører kjedet med smult, og rører tytter me`en om høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 7,5*18" et25 på min gamle golf 215/30-18" dekk det gikk helt fint tok ikke borti noen steder.. men jeg hadde en orinal g60 og da er jo forskjermene kappet litt og bak hadde jeg valset litt og :) hadde 60mm dropp bak på den

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår