Gå til innhold

Noen som handler på eBay?

Ranger emnet


jødahl

Anbefalte innlegg

Jeg har vært å tittet en del på bildeler på eBay for tiden, å ser hvor billig det faktisk er. Da lurte jeg på om noen her handler der, og hvordan dette egentlig funker?

 

Tenker spesielt på priser ang. toll, hvordan betalingsmåte er osv.

 

Fint hvis noen hadde noen tips!

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det jo ikke toll på bildeler, så alt du må betale er 25% mva + fortollingsgebyr (et par hundre kroner om jeg ikke tar feil).

 

Når det gjelder betalingen aksepterer de fleste Paypal, som er et utmerket system som jeg aldri har hatt problemer med (selv etter mange hundre transaksjoner). Betaler du med Paypal er du også beskyttet av noe forsikringsgreier som eBay har, men dette har jeg aldri satt meg inn i.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så individuelt, så det man kan ikke si noe om. Alt avhenger av vekt - størrelse - båt\flyfrakt - antall ting osv osv osv...

 

Moms = Toll, ok?

 

Jeg har handlet en del på ebay, og er kjempefornøyd. Har spart en del kan man si. Har heller aldri fått noe moms på tingene jeg har kjøpt, da jeg får selgere til å sette at det er gave \ reklame i fortollingspapirene.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært å tittet en del på bildeler på eBay for tiden, å ser hvor billig det faktisk er. Da lurte jeg på om noen her handler der, og hvordan dette egentlig funker?

 

Tenker spesielt på priser ang. toll, hvordan betalingsmåte er osv.

 

Fint hvis noen hadde noen tips!

 

Toll = 25% av totalprisen det koster inn i Norge for deg, inklusive frakt må betales til staten

 

Transport eksempel : Motor komlpett, Girkasse, drivverk (ca 2 europaller) = ca 6 - 7 tusen

 

Så koster det du kjøpte la oss si 5000 så får du en total på 12 000

PLUSS : 12000 X 0,25 = 3000

 

Det vil da gi en tot på 15000 ,- for noe som kostet opprinnelig 5000 kroner....

 

Dette ekempelet er fra england. Motoren var en G60 motor, kasse og drivverk som hadde gått 102500 KM........... Sennsykt Billig i utgangspunktet

 

4 alufelger fra tyskland ble kostene 120 euro i transport (gang det med 8,35 ellerno) pluss 25% moms toll whatever

 

EDIT :

 

Om det skal lønne seg må du bestille i store kvanta. Eventuelt hive seg på båten til england å skifte motoren der... Da kan du komme gunstig ut. (Bergen og over til england koster vel 2995 ,- for 4 pers og en bil nå tror jeg)

 

Mvh

En som er lei av å bo i Festnung Norwegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var planen min var å bestille noen seter for 1100NOK. Husker ikke hvor mange $. Men hvis man skal bestille masse i en pakke, hvordan gjør dere dette? Bestiller masse fra samme selger?

 

BMW-328 her på forumet sendte forespørsel på frakt av 2 vader stoler: 1500$ takk. Så jeg vet ikke om det lønner seg å handle der jeg... Prøv fra tyskland, få det sendt til sverige, så slipper du tolla.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår