Darkstar Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Tenker på å lakkere noen plast deksler i mottorrommet og noen plast lister inne bilen. Noen som har en god fremgangsmåte for lakkering av slike plastdetaljer? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Sånn gjorde jeg det: Ta av delen Avfett delen Puss delen Vask/Tørk/Avfett del igjen Plastprimer (2 strøk) Grunning (2 strøk) (vet ikke om dette er nødvendig) Farge (3-4 strøk) Klarlakk (2-3 strøk) Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mars 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Sånn gjorde jeg det: Ta av delen Avfett delen Puss delen Vask/Tørk/Avfett del igjen Plastprimer (2 strøk) Grunning (2 strøk) (vet ikke om dette er nødvendig) Farge (3-4 strøk) Klarlakk (2-3 strøk) Var dette på lakkering av detaljer i motorrommet.... Hva brukte du å vaske med før du grunnet? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audun_1_ckn@hotmail.com Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 du kan bruke tynner eller silikonfjærner til å vaske med Siter VW Golf 1.6 84mod. VW Golf 1.8 89mod. VW 1300s 72mod. GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd) Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd) Piaggio Zip 70ccm 03mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriklh Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 var jeg som skrev den forige posten.. audun var vist logga på her.. Siter VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes) crosscart 180ccm *hjemmebygget* Vw boble SELGES I DELER vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon Transit 1979 russebil SELGES Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Lakkerte nettop registerdekselet på min GTR. Tok av delen, våtslipte med 600papir. Skal være matt, men ikke riper. Grunnet med vanlig rød grunning, 3 tynne lag akkurat som det står på boksen. Så 1 lag med lakk Multona 0392 (hvis du har SQ (Blaze/Burning Red) som med). Våtslipte med 800papir, så 1 siste lag med lakk. For mange lag med lakk og sånt blir bare flassing og drit, lakkering av plast ekke ideelt uansett. Det fikk jeg hvertfall beskjed om av lakkereren vår :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mars 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Lakkerte nettop registerdekselet på min GTR. Tok av delen, våtslipte med 600papir. Skal være matt, men ikke riper. Grunnet med vanlig rød grunning, 3 tynne lag akkurat som det står på boksen. Så 1 lag med lakk Multona 0392 (hvis du har SQ (Blaze/Burning Red) som med). Våtslipte med 800papir, så 1 siste lag med lakk. For mange lag med lakk og sånt blir bare flassing og drit, lakkering av plast ekke ideelt uansett. Det fikk jeg hvertfall beskjed om av lakkereren vår :) Ok! Takker for svaret! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Var dette på lakkering av detaljer i motorrommet.... Hva brukte du å vaske med før du grunnet? Dette var på div plastdeler i motorrom og div deksler inni bilen. Brukte superclean for å vaske av jeg. Fikk høre av en lakkerer at det var viktig å avfette før man pusset også.. så man ikke pusset inn driten i plasten. Resultatet ble bra det : Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 du kan bruke tynner eller silikonfjærner til å vaske med Tynner er ikke det beste å vaske plastikk med, kan bli litt i det sterkeste laget. :) Ville heller gått for silikonfjerner i stedet for tynner hvis jeg måtte velge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneich Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Tynner er ikke det beste å vaske plastikk med, kan bli litt i det sterkeste laget. :)Ville heller gått for silikonfjerner i stedet for tynner hvis jeg måtte velge. ja viss du bruker tynner/lynol så ødeleger du egentligt en del av plastiken.. er alt for sterkt. Men det som jeg hadde gjort først var faktisk å vaske delene me såpe og vatn.. ;) Fordi det er noe av det beste til å fjerne solikon med faktisk, så kan du heller bruke silikon fjerner ittepå. :D Så skal du bare spaye plastgrunning på, trenger ikke å slippe i det, når du har lagt på det så kan du matte grunningen med ca 600papir/800p. Så er det bare til å vaske me silikon fjerner etter på og få det reint før du lakker, et tynt strøk og derrett ett fyldigt strøk sånn du får fin dekk i fargen. derretter skal du ha klarlakk, helst to fyldige strøg med klarlakk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Dette var på div plastdeler i motorrom og div deksler inni bilen.Brukte superclean for å vaske av jeg. Fikk høre av en lakkerer at det var viktig å avfette før man pusset også.. så man ikke pusset inn driten i plasten. Resultatet ble bra det : hvordan fikk du av den ramma i midten? - Og det ble bra :D bruk alltid tynner ja, før du pusser og etter du har pussa, så du er sikker på å ikke få støv under lakken. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolgnes Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 trenger ikke være dumt å slenge oppi noen dråper med fish eye remover i lakker... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 trenger ikke være dumt å slenge oppi noen dråper med fish eye remover i lakker... :) Sånn som hindrer at du får silikonkrater? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 trenger ikke pusse en plast del viss du bruker plastgrunning... framgangsmåten på mine deksel er: -vask med vanlig såpe (uten silikon) -vask med silikonfjærner -vask med sitrusrens -vask med silikonfjærner -sprøyte på plastgrunning 2 lag -sprøyte på 2 lag med lakk (kansje eit til viss det trengs) -(og om det skal ha klarlakk så er det 2 strøk med klarlakk på, dette gjor ikke eg pga skal ikke være klarlakk på lakken eg brukte) grunnen til at eg vaskte mine deksel så ekstremt var at det var gammel bil.. mye fett og drit overalt... og ALT må bort... og det flasser seff ikke... lakker plastdeler hele tiden på arbeid uten å pusse dem... så går fint det... så lenge du bruker plastgrunning :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolgnes Skrevet Mars 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2005 Sånn som hindrer at du får silikonkrater? akkurat :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg