pIMp Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 På vei hjem i dag, så sa det plutselig klank også komm det masse rare lyder fra bilen min :D :D Jeg har aldri bytta på en golf 2, så det hadde vert fint med littt info om hvordan jeg går frem :D Har noen en girkasse til en billig penge så er det også veldig interesant :D :D Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 kjøp haynes manualen på biltema. Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 brodern bytta girkasse i en corrado G60 igår..var ett jævla knot det iafall! måtte jo ut med halve motorn.. (for å sette det litt på spissen..hehe) jaja..litt usaklig det her men.. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Februar 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 Æsj :C men jeg har 8v og det ser ut som om det er god plass da.. Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 sålenge du ikke har servo og abs mener jeg det er lett... jeg har begge deler og sleit som en gris... er noen triks da.. som ikke står i haynes.(de mener man MÅ ta ut motorn for å få bytta) løsne alt. slipp motor littegranne ned.. dra kassa en cm eller to ut fra blokka. vri den 45-90grader fremover(løfte diffen osv) så du får den over bakre girkassefeste på traversen.. så går det mye lettere.. er en helt egen teknikk tydeligvis.. og første gangen tar alltid lang tid Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 Gjort på en time om du er rå på å skru..... :D Løsne drivakslene fra kassa Fjern v. drivaksel eller løsne v. hjullagerhus(spindel) sånn at det blir litt plass når du skal dra ut kassa. Heng opp motoren i motorholder.... Løsne motorfester og ta vekk det fremre +starter, slipp motoren ned og tilt den nedover på girkasse sida, jo lenger ned jo lettere blir jobben, pass på slanger og eksosen... lurt å løsne nedre slangen på vannpumpa..... Må fjerne et lite deksel på baksida mellom motor og kassa, sitter festa i to M6 bolter, den ene har pipe 10mm og den andre 11mm.... så er det 3store bolter igjen 19mm pipe som holder kassa på plass... tror det her var ca sånn det gjøres... har gjort det mange ganger nå, men det er jo fort gjort å glemme no..... det er i allefall en kurant operasjon.... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 er faktisk fort gjort å ta ut hele motoren og om du sliter..... en gang brukte jg 16 timer på å bytte clutch, lå på bakken og gjorde det, hadde bare en liten jekk.... men det gikk det og... da hadde det vært raskere å ta ut hele driiiiten.... bytte motor tar en 3-4timer i et fint verksted..... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Februar 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2003 Takk takk.. Da mangler jeg bare en girkasse. Ingen som har en liggende? Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.