Gå til innhold

Motorproblemer KR 16V

Ranger emnet


ultimateVW

Anbefalte innlegg

Har ett/flere problem med min 86 KR 16V motor.

Starter raskt når den er kald,går opp til ca 2000rpm og holder seg der i 2-3 sek så daler den ned helt til den stopper. Starter så raskt igjen så går den opp på det samme igjen og daler ned til 600rpm. Er helt Idiot å kjøre når den er kald,reagerer nesten ikke på gassen. En annen ting er at den bruker over 3l på mila ifølge kjørecomputer.Får max turtall når oljetemp er fra 50-90 grader (gasser ikke på før olja iallfall har nådd 50 grader). Men når den blir litt høyere en 90+ grader så får jeg ikke lenger max turtall. Stopper på 6000rpm og hakker (føles ut som den får for mye bensin). Motor drar ikke jevnt før den når 2800-3000rpm og over.Har sjekket kaldstartdyse og fant ut at den ikke lekker. Varmkjøringsregulatorn målte jeg til 23,5 ohm.Motor går greit på tomgang. Pluggene er sorte og tørre.

Noen som har en anelse over hva som kan være feil?..

MVH STW

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett/flere problem med min 86 KR 16V motor.

Starter raskt når den er kald,går opp til ca 2000rpm og holder seg der i 2-3 sek så daler den ned helt til den stopper. Starter så raskt igjen så går den opp på det samme igjen og daler ned til 600rpm. Er helt Idiot å kjøre når den er kald,reagerer nesten ikke på gassen. En annen ting er at den bruker over 3l på mila ifølge kjørecomputer.Får max turtall når oljetemp er fra 50-90 grader (gasser ikke på før olja iallfall har nådd 50 grader). Men når den blir litt høyere en 90+ grader så får jeg ikke lenger max turtall. Stopper på 6000rpm og hakker (føles ut som den får for mye bensin). Har sjekket kaldstartdyse og fant ut at den ikke lekker. Varmkjøringsregulatorn målte jeg til 23,5 ohm.Motor går greit på tomgang. Pluggene er sorte og tørre.

Noen som har en anelse over hva som kan være feil?..

MVH STW

Får åpenbart aaaaalt for mye suppa.

Holder en knapp på kluss med bensinfordelereren eller varmkjøringsregulatoren.

Btw; lenge siden du byttet luftfilter sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Huff!..har fortsatt dette problemet med 16V`n!

Har byttet: Olje,filter,fordelerlokk,rotor,luftfilter. Venter på plugger og div anna fra krogslund. Har også byttet Varmkjøringsregulator uten hell..

Bruker Satans MYE Bensin og er en idiot når den er kald. Er også MYE røyk av den kun når den er kald. Fungerer greit når den blir varm. Er skikkelig lei av den nå angry

Oljelampa lyser ikke når tenninga er på. Noen som har Givere liggende?

Tips?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår