ultimateVW Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Har ett/flere problem med min 86 KR 16V motor. Starter raskt når den er kald,går opp til ca 2000rpm og holder seg der i 2-3 sek så daler den ned helt til den stopper. Starter så raskt igjen så går den opp på det samme igjen og daler ned til 600rpm. Er helt Idiot å kjøre når den er kald,reagerer nesten ikke på gassen. En annen ting er at den bruker over 3l på mila ifølge kjørecomputer.Får max turtall når oljetemp er fra 50-90 grader (gasser ikke på før olja iallfall har nådd 50 grader). Men når den blir litt høyere en 90+ grader så får jeg ikke lenger max turtall. Stopper på 6000rpm og hakker (føles ut som den får for mye bensin). Motor drar ikke jevnt før den når 2800-3000rpm og over.Har sjekket kaldstartdyse og fant ut at den ikke lekker. Varmkjøringsregulatorn målte jeg til 23,5 ohm.Motor går greit på tomgang. Pluggene er sorte og tørre. Noen som har en anelse over hva som kan være feil?.. MVH STW Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Har ett/flere problem med min 86 KR 16V motor.Starter raskt når den er kald,går opp til ca 2000rpm og holder seg der i 2-3 sek så daler den ned helt til den stopper. Starter så raskt igjen så går den opp på det samme igjen og daler ned til 600rpm. Er helt Idiot å kjøre når den er kald,reagerer nesten ikke på gassen. En annen ting er at den bruker over 3l på mila ifølge kjørecomputer.Får max turtall når oljetemp er fra 50-90 grader (gasser ikke på før olja iallfall har nådd 50 grader). Men når den blir litt høyere en 90+ grader så får jeg ikke lenger max turtall. Stopper på 6000rpm og hakker (føles ut som den får for mye bensin). Har sjekket kaldstartdyse og fant ut at den ikke lekker. Varmkjøringsregulatorn målte jeg til 23,5 ohm.Motor går greit på tomgang. Pluggene er sorte og tørre. Noen som har en anelse over hva som kan være feil?.. MVH STW Får åpenbart aaaaalt for mye suppa.Holder en knapp på kluss med bensinfordelereren eller varmkjøringsregulatoren. Btw; lenge siden du byttet luftfilter sist? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Mars 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Har bare hatt bilen litt under en mnd.. Men har bestilt div service deler...oljefilter,luftfilter,plugger,fordelerlokk,rotor. Luftfilteret så skitent ut.. MVH STW Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2005 Huff!..har fortsatt dette problemet med 16V`n! Har byttet: Olje,filter,fordelerlokk,rotor,luftfilter. Venter på plugger og div anna fra krogslund. Har også byttet Varmkjøringsregulator uten hell.. Bruker Satans MYE Bensin og er en idiot når den er kald. Er også MYE røyk av den kun når den er kald. Fungerer greit når den blir varm. Er skikkelig lei av den nå angry Oljelampa lyser ikke når tenninga er på. Noen som har Givere liggende? Tips? Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Kjørte 6,2 mil på 23l Bensin= ca 3,7l på mila!. Det er jo sjukt mye.. Ingen tips? Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg