hallvarb Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Hva må til får og montere 2.016v DOHC motor i en kadett C 78mod? Motoren er fra en Kadett GSI, hvilken girkasse og klutsjhus må jeg bruke? Hva med motorfester? Har noen gjort dette før som har erfaringer de kan dele? mvh Hallvar sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Det som er enklest er å skaffe Manta 1.8 bunnpanne og motorfester, det er bolt on på den motoren. Så kan du bruke Manta 1.8 girkasse også, enten det er 4 eller 5 trinns, det de fleste bruker er omega kasse, denne passer rett på med det clutchuset som er på, men dette er ikke løst. Åsså må du kvitte deg med fordeleren ved hjelp av DIS tenning eller noe slikt eller bygge om varmeapp, men det er ikke å anbefale etter hvor mye arbeid det er (har erfaring med det) Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Passer manta 1800 fester? Har ikke manta/ascona bredere travers og dermed så passer ikke manta festene på kadett? Har tenkt tanken med å bygge om min til 16v, men folk sier så mye forskjellig. EDIT: Hvis man bruker r25 fra omega, hva med svinghjul/clutch/trykkplate? Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Det som er enklest er å skaffe Manta 1.8 bunnpanne og motorfester, det er bolt on på den motoren. Så kan du bruke Manta 1.8 girkasse også, enten det er 4 eller 5 trinns, det de fleste bruker er omega kasse, denne passer rett på med det clutchuset som er på, men dette er ikke løst.Åsså må du kvitte deg med fordeleren ved hjelp av DIS tenning eller noe slikt eller bygge om varmeapp, men det er ikke å anbefale etter hvor mye arbeid det er (har erfaring med det) Skjønner ikke helt hva du mener nå? Motoren er fra en GSI (framhjulstrekker) og skal i en kadett C (Bakhjulstrekker). Bunnpanna fra manta passer dn på 2.0l 16v blokka? Det er Bilcrosbil så da er det ikke så farlig med dårlig plass til tenning. :rolleyes: Kan jeg bruke samme klutsj hvis jeg bruker en omegakasse? Er det 4 eller 5 trins som er å annbefale? Passer ikke ascona kassene overens da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Skjønner ikke helt hva du mener nå? Motoren er fra en GSI (framhjulstrekker) og skal i en kadett C (Bakhjulstrekker). Bunnpanna fra manta passer dn på 2.0l 16v blokka? Det er Bilcrosbil så da er det ikke så farlig med dårlig plass til tenning. :rolleyes: Kan jeg bruke samme klutsj hvis jeg bruker en omegakasse? Er det 4 eller 5 trins som er å annbefale? Passer ikke ascona kassene overens da? skal du sette 2,0 16v i en bilcross bil? hvor i norge kommer denne til å gå? Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Ja manta 1.8 fester passe pga den motoren fra manta er en OHC motor. Og samme med bunnpannen. Skal du bruke omega girkasse må du forlenge den piggen som utløsearmen er festet på med ca 2.5cm pga tynnere svinghjul på 16v enn den motoren omega girkassen kommer fra. Og ja, manta 1.8 passer i Kadetten også Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Det blir feit bilcrossbil ihvertfall! wtf? Litt dyr kanskje? Landsfinalebil eller? Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Det blir feit bilcrossbil ihvertfall! wtf? Litt dyr kanskje? Landsfinalebil eller? Neij i første omgang skal jeg kjøre Artic Cup med den. Norge og Sverige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Ja manta 1.8 fester passe pga den motoren fra manta er en OHC motor. Og samme med bunnpannen. Skal du bruke omega girkasse må du forlenge den piggen som utløsearmen er festet på med ca 2.5cm pga tynnere svinghjul på 16v enn den motoren omega girkassen kommer fra. Og ja, manta 1.8 passer i Kadetten også Er mantakassen kraftig nokk til dette da? Har du de delene jeg trenge så kan vi jo altids bytte i deler fra Kadett GSI en hvis det skulle friste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Funker sikkert fint manta kassen og ja jeg har alle delene og NEI jeg skal ikke ha noe Kadett GSI deler... Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. X Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Heisann! Eg har motorfester til c 20 xe, let og opelmotorer med ne blokk.. Tar kr 700 inkl. frakt Festene har strøken passform og er laserskørne og profft byggd.. Tåler ekstreme påkjenninger med hk og nm.. Er bygd med sterkt 8 mm stål og er KRAFTIGE.. disse knekker du ikkje om du ikkje bruker vinkelsliper etc... ring eller sms på 92415127 for info eller bestilling Siter Born too cruise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg