70' Chevelle Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Noen som har peil på hvilken størrelse dyser jeg bør ha til en Weber DGV 32/36 i en B230K? Jeg mistenker at tomgangsdysen er feil, leverer for lite bensin da gasseren kom fra en Ford Pinto 2-liter. Den går som søren på høyere turtall og merker en stor forbedring i akselerasjon også etter 3500rpm, i forhold til min gamle Solex Cisac. Ettersom det er selvjusterende tenning på motoren hadde jeg problemer med dette etter byttet(tente altfor tidlig) men fant ut at hvis man koblet løs den grå vakuumslangen justerte det seg skikkelig. Jeg fikk motoren til å gå fint, men ikke på lavt turtall, spesielt nå i kulden. Jeg prøver å justere blandingen men det er ikke mye respons å få der. Det later til at den liker choke også når den er varm. Jeg ser på http://www.misab.se/bestyckn.htm at det skal være noe større tomgangsdyser i en B21 enn en Ford 2.0(andre dyser er like), men de har ikke tabell for B230. Noen som har noen erfaringer med dette? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Come on da folkens! Det må være noen her som har gjort dette før meg :) Jeg tenker i retning 60/55 men det er mulig det blir for stort? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Come on da folkens! Det må være noen her som har gjort dette før meg :) Jeg tenker i retning 60/55 men det er mulig det blir for stort? Sorry kan ikke hjelpe deg der, hvis du ikke får noen hjelp så må du nesten bare prøve og feile litt.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Come on da folkens! Det må være noen her som har gjort dette før meg :) Jeg tenker i retning 60/55 men det er mulig det blir for stort? Tror jeg har bestykingstabell for denne hjemme. Kan sjekke dette i kveld. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Come on da folkens! Det må være noen her som har gjort dette før meg :) Jeg tenker i retning 60/55 men det er mulig det blir for stort? Ett forslag: PORT 1 PORT 2 “Standard” Halsring 26 27 Spridare 3.5 3.5 Emulsjonsrør F50 F6 Luftmunstycke 165 160 Hovedmunstycke 145 145 Lågfartmunnstycke 55 50 Acc. Munstycke 60 Nålventil 200 ”Lett trim” Halsring 26 27 Spridare 3.5 3.5 Emulsjonsrør F6 F6 Luftmunstycke 160 140 Hovedmunstycke 150 150 Låfartsmunstycke 60 55 Acc. Munstycke 70 Nålventil 200 Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Mange takk :) Jeg har bestilt nye tomgangsdyser(55 og 60) på ebay for $2 pr stk, så da blir det sikkert bra. Pedersen racing måtte uansett bestille og de skulle ha 90kr pr dyse! Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Du og eBay ;) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mars 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Nå gikk bilen fint gitt! Fikk satt inn de nye tomgangsdysene i dag. Har fremdeles litt lavt flottørnivå(tror jeg) som gjør at motoren nesten stopper ved hard bremsing når jeg kjører framover, og spesielt i nedoverbakke. Jeg har prøvd å justere opp nivået men det ble for mye, drukna gasseren helt...må jo gå an å få til en mellomting? Kjøpte meg noen Eikerfelger i dag også så nå er'n klar for sommern se! Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Prøv 35 mm flottørnivå (målt fra flottørbunn til pakning mens flottørene "henger"). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Jeg er ennå ikke kvitt problemet med at motoren dauer ved hard nedbremsing. Jeg har justert flottørnivået ganske bra nå og kan kjøre normalt, men problemet er der ennå ved hard bremsing. Motor faller også i turtall ved sidelengs g-krefter også. Det skjer ingenting når man bremser hardt i revers. Er det noe annet enn flottørnivået som kan være årsaken til dette? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Er du sikker på at forgasseren er montert rett? Grunnregelen for fallforgassere er at de skal ha flottørkammeret vendt mot fronten av bilen, med flottørakslingen på tvers av bilens lengderetning. Dette vil begrense virkningen aksellerering, bremsing og bakker har på bensinnivået i flottørkammeret. Det at problemet ikke oppstår ved rygging kan tyde på at det kan være noe å se på her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 D'OH!! Flottørkammeret er bak. Da er det jo ikke så rart hvis det egentlig skal sitte fremovervendt! Men for å vende forgasseren må jeg jo bygge om hele gasslinken, det gidder jeg ikke med det første... Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Bare ett lite spørsmål. av sporing :rolleyes: må jeg ta ut vacum slangen til fordeleren når jeg monterer gasseren. :rolleyes: Eller hva var det med tenninga. ? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.