AlpejoHn Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Hei, Jeg lurer på å "instalere" el.speedo på 240en (83mod) Jeg har bak aksling med kontakt for dette, og et speedometer.. Så var det ledninger og slikt :) Hvordan kan man på enkleste måte koble opp dette ?? Mvh. Fredrik m'm Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 om jeg ikke husker feil så er det bare en ledning. koblet noe slik: +12V - speedometer - giver i bakasling - jord skal se etter i haynes boka om den ligger i bilen, men mistenker at den ligger på hybelen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Skal se om jeg får scannet inn de skjemaene jeg har liggende iløpet av kvelden. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Har du en mail adresse jeg kan sende dem til? Har skjema på: -El. speedo -Sentrallås -El. vindusheiser -LH2.4 -EZ-116 K Det er Word-dokumenter. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Her er adressen: fsub007@hotmail.com Har montert både el.vindu og sentrallås, og alt funker :D Men send det likevel du :) Tusen takk! :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 ']Har du en mail adresse jeg kan sende dem til?Har skjema på: -El. speedo -Sentrallås -El. vindusheiser -LH2.4 -EZ-116 K Det er Word-dokumenter. send meg gjerne skjema for injection, tenning og .. (send alle du :D) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Hvis ledningsnettet i bilen din er fra '83, og du skal sette inn speedometerhus fra '86->, så må du koble bittelittegrann om på kontaktene. Det nye speedometerhuset vil nemlig ha +12V inn på en kontakt bak på selve speedometeret, og ikke i den banan-kontakten på huset. Bare klipp den ut og flytt over. Signalet fra giveren ordner du slik: Den ene ledningen rett i jord. Den andre drar du frem til speedometeret, det er det samme hvilken du drar frem så vidt jeg husker... Så er det bare jording og +12V på speedometeret igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Hvilken kontakt bak på boksen skal ha +12 volt da ?? Ser ingen unormale kontakter bak på her :/ Eller noe mer unormalt på de som har wire.. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 For å spore litt av. På turtelleren original (Akkurat montert den jeg kjøpte av Nox) så stikker det 3 pinner som ikke er i bruk på toppen. De er til? Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Det er der den lille (52 mm Ø) klokka kobles til når du bytter ut den store klokka i kombinasjonsinstrumentet med den store turtelleren. Her er det man trenger for et komplett bytte: - Stor turteller - Liten klokke m/kabling - Tre gummiføtter - Paneldeksel til klokka - Propp til å plugge hullet i glasset der stillskruen til klokka var Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 hmm. stikke innom volvo og høre om det fins på lager i sverige enda EDIT: hmm. de gummiføttene er for? fikk med proppen men får høre om noen har klokka også da om ikke Volvo har den på lager i sverige enda. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Når du vipper av et av de kvadratiske blendingsdekslene til høyre for instrumenthuset, finner du et hull med 52 mm Ø for ekstrainstrument. Det er tre spor i kanten av ringen der disse tre gummiføttene skal tres inn. Det er de som gjør at instrumentet sitter fast og ikke skrangler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exoticman Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 De skal sitte i spor der det lille instrumentet sitter for og holde den på plass og at den ikke snurrer rundt eller detter ut. MVH Bjørn Siter Volvo 240 b23e har kjøpt 740 tic motor som skal inn volvo 245(høgger) Volvo 245(høgger) Mercedes 230 te (høgger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Noen som vil selge meg klokka? :rolleyes: Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Du er selv den nærmeste til å vurdere om det er klokke du trenger. Men - det fins da så mange andre og kjekkere instrumenter å velge mellom. Voltmeter, oljetrykkmåler osv. osv. Klokke har du sikkert både på armen og på radio/cd-spilleren allerede. Eller som meg, på timeren til motor- og kupévarmeren: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg