Spiffy Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 ja...men alså...tenkte mer på en original motor, me ca 16o-170 hk, da burde vel kassa holde viss jeg bytter kløtsj...lissom, kassa til 200sx er jo lagd for RWD drift, er ikke da denne lengre eller større på enn måte, mener å ha sett bilde av den å den såg ganske lang ut i forjold til den som sitter der nå...men turbo fra CA18 motor da, 1,6 liters turbomotor, hadde jo vert litt kult d å... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Mener du å bygge turbo på den motoren du har? Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Mener du å bygge turbo på den motoren du har? japp....akkurat d jeg mente... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Dette er sagt om å turbokonvertere en CA18DE, det samme kan sikkert sies om CA16DE. "I'd forget about converting a CA18DE to a turbo. The compression is created by the pistons being raised crown ones so you would have to change those to the DET flat tops for a start. If you are having to tear the engine down to replace the pistons then you might as w.ell be doing that to a proper turbo engine. The block (DET) has oil squirters fitted into the oil gallery which are there to keep the piston crowns cool. The DE doesn't have them." Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Det er ikke gjort på en, to, tre. sombrero For mer info: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=59222 Aldri sagt det er gjort på 1,2,3. Men det er heller ikke en CA16DE -> CA18DET swap. sant ;) Du må uansett bytte ledningsnett osv osv. En original GTT-motor er ikke sprek i det hele tatt, men den har et lett trimmingspotensiale. Dyrt blir det uansett hva man velger. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 ja...men alså...tenkte mer på en original motor, me ca 16o-170 hk, da burde vel kassa holde viss jeg bytter kløtsj...lissom, kassa til 200sx er jo lagd for RWD drift, er ikke da denne lengre eller større på enn måte, mener å ha sett bilde av den å den såg ganske lang ut i forjold til den som sitter der nå...men turbo fra CA18 motor da, 1,6 liters turbomotor, hadde jo vert litt kult d å... Tenk litt eldre ;) Bluebird-kassa serru, den funker et støkke! :) Og som Jap_Power alt har skrevet: ikke prøv å bygge turbo på den motoren du har. Du må dreie ned stempler og opp med hele motoren alikevel, så da er Cherrymotoren et bedre utgangspunkt. HUSK! Uansett hva du velger, ikke regn med at det blir hverken billig eller lønnsomt med tanke på evnt. salg senere. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 billig nei..hadde ikke rekna me d, derfor d bare var en tanke...men jeg kommmer ikke å få att en dritt for alt d jeg har gjort med bilen min uansett så =\ men bil er jo en dyr hobby så...gjør d for min egen del jeg! :D Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 billig nei..hadde ikke rekna me d, derfor d bare var en tanke...men jeg kommmer ikke å få att en dritt for alt d jeg har gjort med bilen min uansett så =\ men bil er jo en dyr hobby så...gjør d for min egen del jeg! :D Det er rette innstillinga :) Det er kjærlighet til bilen som avgjør hvor mye penger man bruker. Er man glad i bilen, og bilen gir en moro og glede tilbake, spiller det ingen rolle hvor mye det koster ;) Mvh. en som har brukt gaanske mye penger på gammel bil.. hehe Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Det er rette innstillinga :)Det er kjærlighet til bilen som avgjør hvor mye penger man bruker. Er man glad i bilen, og bilen gir en moro og glede tilbake, spiller det ingen rolle hvor mye det koster ;) Mvh. en som har brukt gaanske mye penger på gammel bil.. hehe akk så rikti :rolleyes: hoper seg bra opp her å, kan vere ganske så forbanna på den, spess i fjor når den sto på versta i tre måneder, men aaaaaalt vart så bra når jeg fikk den igjen, vridde om nøkkelen å drog på gjennom svingete veier...tror d kan bli vanskli å kvitte seg me den der ja....;) Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 greit nok at CA18DET er en dyr motor å handle, men du må skaffe girkasse, eksos og som passer også. N13 er FWD og jeg vet ikke hvor man skaffer FWD kasser til CA18DET som holder. Nærmeste du kommer er vel CA18ET kassa til bluebird turbo. Som alle sikkert vet, så er CA blokkene forholdsvis like, men det er ikke dermed sagt at du kan klæsje det ene på det andre. Du må bl.a finne ut hva du vil med clutchen mellom CA18DET og CA18DE/ET. (uff, føler jeg har snakka om dette i for mange poster allerede). Prints til CA16 har jeg ikke sett på, så vil ikke uttale meg om passformen, men CA18ET / CA18DET er kliss like foruten innmat og topp. (Kanskje det var noe med kjølekanaler, husker ikke). POENGET mitt er at du kanskje heller burde tenkt på en CA18ET fra en bluebird turbo. finnes flere med slike motorer her på forumet (f.eks jorgen og meg :D). Vet ikke om han har komplett, men tror han strippa kjerra si når han vraka den... jeg har alt montert i bluebirden enda. kanskje kjekt hvis du vil se hvordan alt er kobla opp pluss at du får alle deler som trengs av motor. Skal du gå for en CA18DET så må du beregne at du trenger alt fra eksos, innsug og bensinlevering til elektronikk. Da bør du ha en hel delebil PLUSS FWD saker som bends til eksos, ekstra slanger til bensin (siden motoren original er rett), innsuget er feil, for å ikke snakke om overføringa fra motor til hjul. (huff, blir redd bare jeg skriver dette) Fordelene med CA18ET fra bbturbo er: * det er en FWD slik at du slipper problemer som fordelere, innsug og alt det der som er stilt på en annen måte i forhold til CA18DET som er rettstilt * 136 hester originalt er vel mer enn nok til en n13, husk at du bør prioritere bremser foran gass. * CA18ET er billigere enn CA18DET, inkludert resten av bilen med vitale deler * bluebird turbo er FWD og ikke RWD som s13 * sa jeg at det var enklere å bytte fra FWD til FWD enn fra rettstilt RWD til tverrstilt FWD? --- jeg tror bare du har spart deg for masse ekstrajobb og kostnader ved å skaffe en FWD motorpakke istedenfor å konvertere noe som baller seg på. er det gjort før og du vet konsekvensene, så værsågo! jeg bytta kun motorpakke fra en bluebird turbo til en bluebird 2.0 forgasser og syntes det var jobb nok. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Mars 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 puh! *trekke pusten* ;) men d var jo detta me 136 gamp, d er jo ikke stort mer enn d som er i bilen fra før av...er vel en ti hester mer, å de ti hestene skulle jeg ha greidd å få til ved hjelp av enkle tuningtricks, selfølgeli er d nokk helt sikkert enklere å få mer ut av en turbomotor men, å d var nå bare en tanke jeg lufta...akkurat nå er d såvidt jeg har rå til smørr på brøskiva ;) så d blir nokk bare me tanken...men uansett, takker for et informativt innlegg...:D Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 joda, du tjener bare 16 hester originalt. du går jo fra 16 til 8 ventiler, men mye kan gjøes på en 8v. har f.eks en splitter ny porta topp med trimkam og smidde ventiler liggende til en verdi av $1600USD som du skal FÅ med i pakka før den ruster ned. kanskje er det enklere å gå fra ca16de til ca18de? derifra til ca18det er jo ikke store spranget. finn deg en vraka 100nx, de har vel ca18de om jeg ikke tar feil. det finnes vel også sunny 1.8 gti som har ca18de? da er ikke motorbytte en sak... om du finner et OK eksemplar er vel problemet. de fleste gti'er er vel rævkjørt og smadra. boost costs money, det er vel noe alle vet. for trøtt til å skrive noe skikkelig nå, blir bare piss. :O Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Mars 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 joa....Bare ett problem....skal vere gaaaanske heldi om du finner en 1.8 sunny gti.....tror ikke disse vart tatt inn i landet engang, en ting jeg kan gjøre er jo rett å slett å borre opp 1.6 min til 1.8....da vil jeg jo ha ca18de ;) HAHA! men anyways, er nokk desverre sant d du sier....de fleste GTI'er er trist nokk rævkjørte å vraka... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Har ikke CA16DE 110 hk da? Det blir da en liten fremgang med CA18ET på 136 hk. Så har den turbo og er lettere å installere. Gå for den. :) Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Mars 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Har ikke CA16DE 110 hk da? Det blir da en liten fremgang med CA18ET på 136 hk. Så har den turbo og er lettere å installere. Gå for den. :) nope....alle plasser jeg har sett så har den ca.122hk, mens 1.8 litern hadde 136 eller 144... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg