Gå til innhold

Pirat import/ Acap ?

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

Ellers kan vi ta saken med prisene til diverse sideimport.

 

Selv med lavere pris har de bedre fortjeneste enn importøren har.

 

For de sitter jo igjen med fortjenesten til både importør og butikkene rundt om i landet.Dette er to ledd som må ha sin lille fortjeneste for å overleve og kunne vere i nærmiljøet ditt hver gang du trenger dem til noe.

 

En som driver med sideimport og selger alt via en nettside har bare ett ledd å ta hensyn til på fortjeneste siden, og det er hans eget firma.Klart det da kan bli litt billigere.

 

Da er spørsmålet vi stiller oss: Hvorfor kan vi ikke da bare legge ned alle butikker og importørene satser bare på internettsalg.

 

Hehe

Det kunne blitt en artig episode når du skulle ut å kjøpe sko.

Huff det var jo ingen butikker igjen.

Jaja

For hanlde på nett.Men sist jeg kjøpte sko måtte de vere størrelse 40 for at de skulle passe.Gangen før måtte jeg opp i 42 for at den skulle passe.

Og det er ikke fordi foten min minker å øker i størrelse selvsagt.

Det er bare stor forskjell på måte å måle dette i.

Hva skal vi da gjøre når vi skal handle sko på nett og ikke kan prøve de.

Jo, vi må kjøpe 3 par sko for å vere sikker på at et par passer.

Og det blir jo billig??

 

Høres ut som en optimal verden spør du meg?! Nei...

Mvh

Frode Sævik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner utmerket godt at norske forhandlere med "enerett" er livredd for at andre skal kjøpe de samme produktene billigere et annet sted i utlandet. Skjønner også utmerket godt at det er irriterende å yte hjelp til folk som har deres produkter, men som har kjøpt i utlandet, for en billig penge.

 

Men, hvis noen vil kjøpe ting billigere i utlandet, er det ingeting som kan hindre det. Og er du smart nok til å kjøpe i utlandet, bør du og skjønne at garantien din er null verdt her på berget.

Jeg har kjøpt alt til bilen min i USA, turbo, bremser osv, og er helt klar over at garantien er null verdt. men det er en risiko jeg er villig til å ta. Ingen grunn til å tro at varer kjøpt selv i utlandet er dårligere en kjøpt i Norge.

Jeg har importert et par kranbiler for falken, og fått masse pes fra en norsk chassis bygger, som mener han er eneimportør. Men han får ikke gjort noen verdens ting, og falken har spart flere hundretusener. Og det får ikke norske importører av stereo gjort heller, annet en å si at "Dette er konkuransen vår! Du få'kke være med siden du ikke kjøpte av oss".

 

Ved å importere selv, tar man alltid en sjanse, men det går stort sett helt greit. Dessuten er det ikke så vanskelig å sende ting tilbake til f.eks USA for garanti reparasjoner.

Nei gutter og jenter, konkuranse må dere nok lære å leve med!

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men må ikke blande privat og parallel import.

jeg er også i mot parallel import så lenge produktet finnes i norge.

 

den privat personen som kjøper i ut-landet gjør det 75% av grunn på pris for spare penger..

 

og jeg er enig med Earthquake at det altid mulig og få en god pris i norge, hvis man vil ringe litt rundt..

 

så til det med RF priser i Svergie

EKS:

Rf p4004 (4*50) koster 3288.-skr(brl.se)

+ 25% moms 822,-nkr

sum total 4110.-nkr

 

sist jeg så prisen den p4004 på bilradiohuset (konsvinger)

kostet den under 4000.-nkr

 

merke vare av bilstereo er så blilig i svergie som man vil tror,hvis man legger til moms(og det man huske) i forholde til norge

 

 

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig snilt av deg i såfall.

Og det er faen meg beundringsverdig at noen tar seg tid til å yte den servicen, noe man ikke skal ta for gitt i Norge.

Tommy

 

Ja man skal ta service som en selvfølge .

Hadde en kunde fra Oslo som handlet komplett annlegg med Forsterker, woofer, høyttalere, dvd/ skjerm .

Han hadde ikke vært borti bilstereo, det første jeg forklarte vedkommende var hva en kabelsko var for noe .

Han brukte ca 4 dager på hele monteringa, jeg hjalp ham punkt for punkt gjennom hele innstallasjonen .

Satt Søndags kveld i tlf for å hjelpe ham .

Gutten var stolt som en hane etterpå og trodde aldri han skulle klare dette selv .

 

Slik service mener jeg man skal gi, men mener også at man må ha lov å tjene penger .

 

Frank

 

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som gleder meg mer enn at folk klarer å tjene penger i dette landet, da Norge er et land for spesiellt interesserte.

Men sakens kjerne var vel at noen ikke fikk delta i konkurranser, så sant utstyret var kjøpt gjennom norsk forhandler.

Burde være et fett hvor der kjøpt, så lenge gyldig kvittering forevises.

Sikkert kjipt å konkurrere mot sitt eget stereoanlegg som ble stjålet for noen måneder siden, så for å unngå at det skjer, skjønner jeg arrangørenes begrunnelse godt. Men friheten til å handle hvor man selv vil, det burde ikke noen legge seg oppi, uansett om man velger å kjøpe billig eller dyrt.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så til det med RF priser i Svergie

EKS:

Rf p4004 (4*50) koster 3288.-skr(brl.se)

+ 25% moms 822,-nkr

sum total 4110.-nkr

 

sist jeg så prisen den p4004 på bilradiohuset (konsvinger)

kostet den under 4000.-nkr

Bonden

 

Nå har jo du også betalt moms 2 ganger på den forsterkern kjøpt i sverige også da.. Stemmer ikke det?

I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke

-03 Mazda 6

x93 Mazda 323 GT-R

x91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har vi unnskyldningen til enda en som ikke helt skjønner hva som foregår. Eller vet hva det dreier seg om.

 

Humm, hvis vi mangler innsikt i markedet, er unge, lite opplyste og nyetalblere, betaler moms, holder oss til godkjente handelskanaler og alikevel klarer å drive rasjonelt, tjene til salt i maten og til og med konkurere på det internasjonale markedet..

 

Som nevnt tidligere, hadde dere brukt mindre tid på å irritere dere over at dere ikke er konkurransedyktige, og heller tenkt på hvordan man skal bli bedre hadde både dere og kundene tjent på det..

 

Jeg tror at alle som driver med handel og næring i Norge må innse at gamledagene er over. Handel og næring blir bare enda mer global, og det er en utfordring å klare å hode seg flytende, men med lavere utgiftere klarer man også lavere inntekter. Det er bare å stramme inn livreima og innse at bil ikke er veien å gå for å bli millionær - men det er moro for det..

 

Jeg er i og for seg også enige med dere, og ser klart poenget. Men jeg synes kansje at metodene dere bruker for å beskytte markedsandelen er litt feil.. Jeg har heller ikke problemer med å forstå at det er bittert at useriøse blir gratispasasjerer på andres insats..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man skal ta service som en selvfølge .

Hadde en kunde fra Oslo som handlet komplett annlegg med Forsterker, woofer, høyttalere, dvd/ skjerm .

Han hadde ikke vært borti bilstereo, det første jeg forklarte vedkommende var hva en kabelsko var for noe .

Han brukte ca 4 dager på hele monteringa, jeg hjalp ham punkt for punkt gjennom hele innstallasjonen .

Satt Søndags kveld i tlf for å hjelpe ham .

Gutten var stolt som en hane etterpå og trodde aldri han skulle klare dette selv .

 

Slik service mener jeg man skal gi, men mener også at man må ha lov å tjene penger .

 

Frank

 

 

 

Det er flott du gir service, men det skal vel bare mangle når han har hjulpet deg med å salte ned penger i tønna di?

 

Men du møter deg selv i døra i siste del av innlegget ditt, skal du plutselig ha lov til å tjene penger, når du ikke gjør det? Var det ikke sånn at dere ikke tjente penger på å selge bil stereo da?

 

Så kommer det stadig opp at dere kan gi bedre priser med dem som godsnakker med dere, snakker vi tryne faktor?

 

EU sitt lovverk sier, fri handel, og så lenge vi er medlem av EØS så er det bare å våkne opp, i steden for å prøve å skremme folk med facistiske metoder som å stenge folk ute fra å delta i konkuranser,garantier osv.

 

Hvordan vil en person som har importert en bil fra utlandet med ferdig bygd stereo bli behandlet?, vil ikke han få delta fordi anlegget er kjøpt i landet bilen er importert fra?

 

mvh

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ikke lyst å kommentere denne tråden men føler at jeg kan fortelle hvordan Morel gjør og tenker.

La oss ta et eksempel:

Hvis Ola Nordmann surfer på nettet etter Morel og finner ut at den oppgitte prisen i Danmark er lavere enn den som finnes hos den norske importøren og velger å handle fra Danmark.

For det første så er den Dkr. mindre verdt enn våres NOK! Her lures vi nordmenn til stadighet!

Importøren i Danmark kan i værste fall risikere å miste agenturet på Morel hvis han roter seg inn på en annens importørs domene.

Hvis alle skal handle utenlands vil det ikke være marked for den norske importøren og således ingen som kan stilles til rette hvis det skulle oppstå feil på et produkt.

For å ikke repetere mye av det som er skrevet tidligere i denne tråden og andre tråder på samme emne, vil jeg også påstå at kunden vil få en meget god service og oppfølging på produktet hvis det er kjøpt over disk her i landet.

Det er vel også en trygghet å kunne hennvende seg i en butikk hvis det skulle oppstå problemer med produktet.

Kjøpsloven med krav om garanti, reklamasjonsrett og angrefrist er meget god her i landet. Vil en få dette ved handel utenlands? Tvilsomt...

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du møter deg selv i døra i siste del av innlegget ditt, skal du plutselig ha lov til å tjene penger, når du ikke gjør det? Var det ikke sånn at dere ikke tjente penger på å selge bil stereo da?

 

Så kommer det stadig opp at dere kan gi bedre priser med dem som

godsnakker med dere, snakker vi tryne faktor?

 

Hadde jeg ikke tjent penger hadde jeg ikke sendt varer ...

Trynefaktor, Tja kommer det en overkul pappagutt inn i sjappa og starter samtalen med Kan du slå denne prisen så kan vi vurdere handle her

Null rabatt, og en fot i ræva .

Mener dere at SERVICE det er å gi bort varen uten fortjeneste .

 

Tilbud, og rabatter er noe som alltid finnes i Norge også hos de vanlige forhandlerne, da får du med service , garantier osv .

 

 

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men må ikke blande privat og parallel import.

jeg er også i mot parallel import så lenge produktet finnes i norge.

 

den privat personen som kjøper i ut-landet gjør det 75% av grunn på pris for spare penger..

 

og jeg er enig med Earthquake at det altid mulig og få en god pris i norge, hvis man vil ringe litt rundt..

 

så til det med RF priser i Svergie

EKS:

Rf p4004 (4*50) koster 3288.-skr(brl.se)

+ 25% moms 822,-nkr

sum total 4110.-nkr

 

sist jeg så prisen den p4004 på bilradiohuset (konsvinger)

kostet den under 4000.-nkr

 

merke vare av bilstereo er så blilig i svergie som man vil tror,hvis man legger til moms(og det man huske) i forholde til norge

 

 

Bonden

Du får jo trukket fra den svenske momsen ved export så regnestykket ditt er ikke helt korrekt...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye snakk om ditten og datten.

 

Her er hva jeg lurer på \ tror da ( min oppfattning )

 

Utland : Billigere en i norge, men ikke service eller garanti.

 

Innland : Litt dyrere en i utland, MEN VI HAR SERVICE OG GARANTI , slike ting er ikke gratis. Garanti er da en del av den norske prisen, samt service delen.

 

Det folk ikke helt har fått med seg er at som en importør så kan man ikke ta inn mer en det markedet er sultent på, for da sitter man igjen med noe man ikke får solgt, altså tap.

 

Å kunne få lave priser krever STORE innkjøp. Og da må man ha et STORT marked å legge dette ut på. Det er ikke bare bare å drive butikk..

 

 

Men back to topic:

 

Er det lov å bruke "egen importerte" varer i de norske konkuransene eller må alt være "norsk" ? For konkuransen sin del mener jeg det siste, slik at alle må ut med samme mengde innsats og penger for å kunne konkurere på samme nivå, og da den med mest innsats og penger vil muligens gå av med seieren.

 

 

 

Sa jeg noe galt? si det, ikke skrik...

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke tjent penger hadde jeg ikke sendt varer ...

Trynefaktor, Tja kommer det en overkul pappagutt inn i sjappa og starter samtalen med Kan du slå denne prisen så kan vi vurdere handle her

Null rabatt, og en fot i ræva .

Mener dere at SERVICE det er å gi bort varen uten fortjeneste .

 

Tilbud, og rabatter er noe som alltid finnes i Norge også hos de vanlige forhandlerne, da får du med service , garantier osv .

 

 

Frank

[/b]

Men en " fattig gutt " fra Østfold da.hehe :) :) :)

Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert

Progressive Trance Golf 4 :eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å bruke "egen importerte" varer i de norske konkuransene eller må alt være "norsk" ? For konkuransen sin del mener jeg det siste, slik at alle må ut med samme mengde innsats og penger for å kunne konkurere på samme nivå, og da den med mest innsats og penger vil muligens gå av med seieren.

 

Nei vi godkjenner ikke paralell importert utstyr av respekt for importørene .

Alle importører er velkomne i Acap, bare å ta kontakt .

Men en " fattig gutt " fra Østfold da.hehe

 

Ja du er vel en grei kar, så du ville vel fått et bra tilbud thumpsup

 

 

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at det er utrolig hvordan man kan drive uten å vite hva som foregår?

Litt morsomt at du som har drevet eget firma i 1 år nå og ellers ikke er så gamle karen prøver å uttale deg om dette opp mot folk som har drevet med dette siden du gikk på barneskolen:):)

 

Denne tråden blir bare mer og mer underholdende :roll:

 

Akkurat det poenget der syns det er veldig fint å trekke frem selv om du på ingen måte tar henysn til utdannelse ol.

 

Det er kanksje ung man må være for å følge med i dagen globale handel...vi gjør alt for å møte handelen istedefor å utestenge...

 

Vil også nevne for deg at BMW er en egen eid grossist i Norge....er BMW selv som importere bilene til Norge

 

Regner med at du ikke veit så mye om oss siden du mener vi har lite erfaring med å drive frima. Vil ikke ramse opp hvor mange forhandlere vi har i norge, eksportavtaler, ene import avtaler, monteringsavtaler ol da vi på ingen måte vil prøve å få deg til å skifte mening....

 

Om 10-15 år vil det være så mye Parallel- personlig import o.s.v at hvis dere ikke klarer å selge produkter til priser som konkurrer globalt bør man kanskje vudere en annen jobb....eller starte firma som tar service på produkter kjøpt i utlandet...

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår