greddyspeed Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 heisann. skal rive av toppen på min rekord 2.0 '83 luxsus og planslipe den. hvor mye kan jeg ta? har hørt at jeg burde ta så mye som toppakninga er (mellom 1-1,3 mm?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettcp Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 det går bra å ta såpas :-) Siter 97748454 Kadett c pick up. Saehan max -79 Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72 Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk) Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 heisann.skal rive av toppen på min rekord 2.0 '83 luxsus og planslipe den. hvor mye kan jeg ta? har hørt at jeg burde ta så mye som toppakninga er (mellom 1-1,3 mm?) Slipa min topp til 2,2i motoren (samme som 2.0s) 1,8mm. Gikk bare fint med ventilene men husk på timinga av kamakselen. Du burde innvistere i ett justerbart kamdrev:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 heisann.skal rive av toppen på min rekord 2.0 '83 luxsus og planslipe den. hvor mye kan jeg ta? har hørt at jeg burde ta så mye som toppakninga er (mellom 1-1,3 mm?) Hvorfor skal du det da ? ikke gå så mye over 1 mm Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Hvorfor skal du det da ? ikke gå så mye over 1 mm Hvorfor kan skal du ikke gå over 1mm?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Hvorfor kan skal du ikke gå over 1mm?????? Fordi det ikke er så lurt å ta formye, men jeg ser jo at du har tatt 1,8 mm. Det er sykt mye, sikker på at du har akkurat tatt det tallet ? På amcars har jeg hørt at man skal feks ikke ta noe særlig over 1 mm, og her er det mye jern/alu Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 motorer er forskjellig vettu mr.ottesen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 motorer er forskjellig vettu mr.ottesen ;) hehe... ;) jupp,såklart, akkurat derfor jeg skrev det sånn også, er vel ikke akkurat så mange biler som har like mye jern som litt eldre amcars ;) spes toppene Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 ganske heavy shit dem toppene her også :P dem veier seriøst MYE, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 ganske heavy shit dem toppene her også :P dem veier seriøst MYE, hehe. hvor mye er mye da ? nyskjerrig se :) mine veier rundt 20-22 kg stk Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Fordi det ikke er så lurt å ta formye, men jeg ser jo at du har tatt 1,8 mm. Det er sykt mye, sikker på at du har akkurat tatt det tallet ? På amcars har jeg hørt at man skal feks ikke ta noe særlig over 1 mm, og her er det mye jern/alu Ja tallet er jeg sikker på siden den ble målt før og etter sliping samt at man vet hvor mye vi tar i vert kutt! Det er ikke mye hvis du tenker på hvordan kompkampret i toppen ser ut samt utformingen til stemplene. Det er stor forskjell må motorene:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 hvor mye er mye da ? nyskjerrig se :) mine veier rundt 20-22 kg stk dem veier rundt der enplass, om ikke mer :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 1.8 mm er mye hvor mye effekt snakker vi om da a? snakker vi effekt i det hele tatt? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvarb Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 1.8 mm er mye hvor mye effekt snakker vi om da a? snakker vi effekt i det hele tatt? Ingen som ved de nøyaktige tallene ved sliping av toppen så lenge du ikke får måldt dn i benk, men motoren blir mye kvikkere å mere kraft lengre oppe på registre. Har dogg PIPER 280 G kam med mekaniske løftere og doble ventilfjærer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 1,8mm på 2,2i topp. Er ikke det litt mye. Var det klaring mellom stempel og ventil? Er det noen som har målt kompresjonen da? Fant et program på nettet som regnet ut kompresjoen hvis en viste slaglengde, borring, og volumet i over stempelet i toppen. Samt tykkelsen på topp pakningen. (hvorav en her kan skrive inn negative tall, og en kan finne kompresjonen ved høvling.) Noen som har en liste over hvor stort volum det er i de forskjellige Opel toppene? Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.