Gå til innhold

planslipe rekord 2l topp

Ranger emnet

greddyspeed

Anbefalte innlegg

heisann.

skal rive av toppen på min rekord 2.0 '83 luxsus og planslipe den. hvor mye kan jeg ta? har hørt at jeg burde ta så mye som toppakninga er (mellom 1-1,3 mm?)

Slipa min topp til 2,2i motoren (samme som 2.0s) 1,8mm.

Gikk bare fint med ventilene men husk på timinga av kamakselen. Du burde innvistere i ett justerbart kamdrev:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

skal rive av toppen på min rekord 2.0 '83 luxsus og planslipe den. hvor mye kan jeg ta? har hørt at jeg burde ta så mye som toppakninga er (mellom 1-1,3 mm?)

Hvorfor skal du det da ?

ikke gå så mye over 1 mm

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan skal du ikke gå over 1mm??????

Fordi det ikke er så lurt å ta formye, men jeg ser jo at du har tatt 1,8 mm. Det er sykt mye, sikker på at du har akkurat tatt det tallet ?

På amcars har jeg hørt at man skal feks ikke ta noe særlig

over 1 mm, og her er det mye jern/alu

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorer er forskjellig vettu mr.ottesen ;)

hehe... ;) jupp,såklart, akkurat derfor jeg skrev det sånn også, er vel ikke akkurat så mange biler som har like mye jern som litt eldre amcars ;) spes toppene

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske heavy shit dem toppene her også :P dem veier seriøst MYE, hehe.

hvor mye er mye da ? nyskjerrig se

:)

mine veier rundt 20-22 kg stk

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke er så lurt å ta formye, men jeg ser jo at du har tatt 1,8 mm. Det er sykt mye, sikker på at du har akkurat tatt det tallet ?

På amcars har jeg hørt at man skal feks ikke ta noe særlig

over 1 mm, og her er det mye jern/alu

Ja tallet er jeg sikker på siden den ble målt før og etter sliping samt at man vet hvor mye vi tar i vert kutt!

Det er ikke mye hvis du tenker på hvordan kompkampret i toppen ser ut samt utformingen til stemplene.

Det er stor forskjell må motorene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8 mm er mye

hvor mye effekt snakker vi om da a? snakker vi effekt i det hele tatt?

Ingen som ved de nøyaktige tallene ved sliping av toppen så lenge du ikke får måldt dn i benk, men motoren blir mye kvikkere å mere kraft lengre oppe på registre. Har dogg PIPER 280 G kam med mekaniske løftere og doble ventilfjærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8mm på 2,2i topp. Er ikke det litt mye. Var det klaring mellom stempel og ventil? Er det noen som har målt kompresjonen da? Fant et program på nettet som regnet ut kompresjoen hvis en viste slaglengde, borring, og volumet i over stempelet i toppen. Samt tykkelsen på topp pakningen. (hvorav en her kan skrive inn negative tall, og en kan finne kompresjonen ved høvling.)

Noen som har en liste over hvor stort volum det er i de forskjellige Opel toppene?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider