Gå til innhold

Heter bilene GLX eller GT

Ranger emnet


mazda626v6euro

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg er på mazda med bilen sier de at den heter Mazda 626 2.5i-V6 GLX.

På en test jeg har står det også det, men på bilen på bilde står det GT. Jeg spurte en hos Mazda Norge om det og han sa at han mente at det ikke var solgt noen GT i Norge. En annen sa at det hadde med utstyr å gjøre, men bilene er jo likt utstyrt, eller? Noen sier at det går på årganger. Altså bilene fra August 1991 til August 1994 heter GLX mens de etter heter GT.

 

Kan noen si noe om dette?

 

Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De heter ikke GT i Norge. Men i utlandet heter de GT.

 

Den bilen som Kolberg selv eide står det GT på bak på luka. Så du vet det. Skulle vel bety det da, at det var noen biler som hetet GT her også. Skulle jeg tro.

 

Han sin bil ble første gang registrert 25. august 1994, tror jeg. Rå pen blå farge. Bilen hans ble lånt ut til bladet "Bil" og kom på trykk i nummer 1-1995. Har testen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær kul, og scann inn testen, og legg den ut et eller annet sted. Eller send den til meg!!! "Har veldig lyst til å se"

 

Er ikke så stø på scanning og slike ting. Sitter på noen tester fra høsten 1991 og fram til 1997 av 626 V6. noen norske og noen svenske. Mail meg adressen din du, RX-7 så skal jeg poste de til deg. :)

 

En jeg kjenner eide bilen til Kolberg og jeg sitter på 40 bilder av den, eller noe sånt. Sort skinn....mmm rå lekker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da biler som fex. 626 2.5 v6 ble bestilt fra utlandet som nybiler, ble GT merket erstattet av GLX, grunnen til det er at GT er sportsbil(er), og ble mye dyrere å importere til Norge enn hva GLX ble... så de 626`ene med GT merker er blitt påklistret av eiere i Norge..det er ihvertfall det jeg har hørt..men om det stemmer helt, vet jeg ikke!

___________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Da biler som fex. 626 2.5 v6 ble bestilt fra utlandet som nybiler, ble GT merket erstattet av GLX, grunnen til det er at GT er sportsbil(er), og ble mye dyrere å importere til Norge enn hva GLX ble... så de 626`ene med GT merker er blitt påklistret av eiere i Norge..det er ihvertfall det jeg har hørt..men om det stemmer helt, vet jeg ikke!

 

Unnskyld uttrykket, men dette er pølsevev og vrøvl fra ende til annen. Jeg mener bestemt at bilene fra 1994 heter GT, de fikk også andre alufelger originalt. GLX navnet på V6 var altså i en begrenset periode fra 1992-94.

V6 growl never go out of style...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post no bilder av Kolberg mazda'n da!

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld uttrykket, men dette er pølsevev og vrøvl fra ende til annen. Jeg mener bestemt at bilene fra 1994 heter GT, de fikk også andre alufelger originalt. GLX navnet på V6 var altså i en begrenset periode fra 1992-94.

 

 

hvordan forklarer du da at flere Mazda 626 2.0i16v fra 1988-1991 som er blitt importert til Norge som bruktbiler, har GT merkene under sideblinklysene?

___________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så veldig mye mer enn at jeg husker ifra pris-listene ifra ca 94 da stod det gt mot de gamle som det stod glx,bilen blei jo litt forandret med andre alu-felger er greit det men også med et mer sporty interiør,mener det er bedre side-støtter osv i de nyere modellene,de som har fått air-bag`er osv....tror det er ifra 94 en gang og ut...

 

Når det gjelder GD`modellene så stemmer det også de importerte het GT helt tilbake ifra 88... Har en kompis og han har en 626 2.0 I 16 4ws coupe...88 mod,selv så har vi også en 626 2.0 I 16V 4 ws,men det er en kombi... Den heter bare 4ws i hvertfall... Altså mazda 626 2.0 I 16V 4ws

 

:titties: :titties: :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår