Gå til innhold

Dempere og fjører.

Dulle

Anbefalte innlegg

Hva bruker folk her? Spesielt på P11. Har av en eller annen grunn fått inntrykk av at det er mye rart på gang her..en del ting som er forskjellige mellom forskjellige modeller osv.

Finnes det KYB AGX å få kjøpt, som vil passe på min? Eller må jeg begynne med noe ghetto-setup og matche med ting fra andre biler osv?

Har også fått med meg at de prater om noe "bumpstops" og "strut plates", på G20.net..er dette noe vi også trenger? Og hva er det?

Er det forskjeller i noe som helst mellom Primera P11 og G20 P11, som gjør at f.eks et Tein SS Coiloverkit til G20 ikke vil passe på Primera?

Ugh..mye spørsmål..men jeg hadde muligens håpa å få gjort en del ting får sommeren setter inn da :P

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker folk her? Spesielt på P11. Har av en eller annen grunn fått inntrykk av at det er mye rart på gang her..en del ting som er forskjellige mellom forskjellige modeller osv.

Finnes det KYB AGX å få kjøpt, som vil passe på min? Eller må jeg begynne med noe ghetto-setup og matche med ting fra andre biler osv?

Har også fått med meg at de prater om noe "bumpstops" og "strut plates", på G20.net..er dette noe vi også trenger? Og hva er det?

Er det forskjeller i noe som helst mellom Primera P11 og G20 P11, som gjør at f.eks et Tein SS Coiloverkit til G20 ikke vil passe på Primera?

Ugh..mye spørsmål..men jeg hadde muligens håpa å få gjort en del ting får sommeren setter inn da :P

Kan svare på et par spørsmål...

Bumpstops, er noen gummi foringer som du stapper på demper stanga. Denne

forhindrer at demperen bånner i ein hard hump eller lignende.. Da dette fort

kan ødelegge demperen. Bilen "bånner" på gummien, og forhindrer dermed at

demperen blir totalt komprimert.

Strut Plates har med navnet og dømme noe med demper tårna og gjøre..

Med en gang ville eg jo tro det gjaldt noen plater og ha oppå, for å pynte..

Men tror mer på at di snakker om demper skåla..

Denne demper skåla senker festepunktet til demperstanga ein heil hau nedover

, slik at du får mye mindre fjøringsveg når du senker bilen..

Ved og stappe oppi ein "flat" plate, eller invertert plate, så frigjør du ein del

centimeter mer til fjøringsvegen.. (men da kan du ende opp med og mose

karosseriet til bilen nedi vegen isteden for)

Mener på at P11 er P11.. Men det er eg ikkje helt sikker på selv! ;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider