Amazonracer Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Enkel jobb når en vet hva som skal gjøres... litt tidkrevende første gang... Noen som har bytta ventiltettinger før... tenkte jeg skulle gjøre det når toppen først er av, blir som ny:) , Vet jeg trenger en litt spesiell ventilfjærkompressor (eller hva det het) men er selve jobben ellers tidkrevende? har jo kjøpt slipesett til hele toppen så det er vel dumt å droppe det!! Han som kontrollerte toppen mente at kjøveska var for gammel slik at den mister sin evne til å hindre korrosjon... og når aluminium først korroderer går det unna...ser dette på kjølekanalene i toppen, kan også ha ført til at den har sugd falsk luft i og med at kjøleveska går gjennom innsuget og så inn i toppen og denne kontaktflata mellom toppen og innsuget har korrodert (aluminium utvider seg) som igjenn har ført til en spalte mellom innsug og topp=falsk luft. Også et bevis på det er at forbrenningsrom/ventiler har forskjellig farge fra sylinder til sylinder. Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Februar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Enkel jobb når en vet hva som skal gjøres... litt tidkrevende første gang... Noen som har bytta ventiltettinger før... tenkte jeg skulle gjøre det når toppen først er av, blir som ny:) , Vet jeg trenger en litt spesiell ventilfjærkompressor (eller hva det het) men er selve jobben ellers tidkrevende? har jo kjøpt slipesett til hele toppen så det er vel dumt å droppe det!! Han som kontrollerte toppen mente at kjøveska var for gammel slik at den mister sin evne til å hindre korrosjon... og når aluminium først korroderer går det unna...ser dette på kjølekanalene i toppen, kan også ha ført til at den har sugd falsk luft i og med at kjøleveska går gjennom innsuget og så inn i toppen og denne kontaktflata mellom toppen og innsuget har korrodert (aluminium utvider seg) som igjenn har ført til en spalte mellom innsug og topp=falsk luft. Også et bevis på det er at forbrenningsrom/ventiler har forskjellig farge fra sylinder til sylinder. Årsmodell på bilen din'a? Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazonracer Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Det er en 94 modell 1,8L (forgasser angry ) Har plukka ut kamakslen og to av ventilene + ventiltettinger... leste et sted at man trenger noe eget verktøy for å sette i nye tettinger! innspill, tips? burde jeg kontakte en fagmann? vet at hvis en tetting blir skade flyr oljeforbruket i taket! Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Det er en 94 modell 1,8L (forgasser angry )Har plukka ut kamakslen og to av ventilene + ventiltettinger... leste et sted at man trenger noe eget verktøy for å sette i nye tettinger! innspill, tips? burde jeg kontakte en fagmann? vet at hvis en tetting blir skade flyr oljeforbruket i taket! Er vell tvilsomt forgasser ;) siden det er 94 modell Monojetronic insprut kaldest det (mono=1dyse) men ja det ligner på forgasser som ligger der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Mente det stod prisoversikt der, og da stod det ca. 4000-5000 for registerreimbytte! Mulig jeg tar feil, men jeg mente jeg leste riktig.. Mye vil du anslå at det koster sånn ca..? QUOTE] Syns å huske at en har 1,5time på kun reim skifte på golf 3 kan godt hende det er to timer men en time hos møller koster vell ca en tusing så ca 1000-2000kr + deler prisen du har funnet på 3-4000kr er sikkert for 120000 service luftfilter, plugger, pollenfilter, olje + filter så kommer sikkert reima i tillegg ;) eller så kan det være prisen på skift på passat 97- ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Mente det stod prisoversikt der, og da stod det ca. 4000-5000 for registerreimbytte! Mulig jeg tar feil, men jeg mente jeg leste riktig.. Mye vil du anslå at det koster sånn ca..? QUOTE] Syns å huske at en har 1,5time på kun reim skifte på golf 3 kan godt hende det er to timer men en time hos møller koster vell ca en tusing så ca 1000-2000kr + deler prisen du har funnet på 3-4000kr er sikkert for 120000 service luftfilter, plugger, pollenfilter, olje + filter så kommer sikkert reima i tillegg ;) eller så kan det være prisen på skift på passat 97- ;) Det høres mer fornuftig ut tenker jeg, hehe..;) Du jobber selv hos Møller eller? :) Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Det høres mer fornuftig ut tenker jeg, hehe..;) Du jobber selv hos Møller eller? :) har jobbet der i 3 år.. for noen år tilbake. Nå er jeg teknisk ansvarlig for MG Rover hos den lokale forhandleren ahahahhaha I tillegg til mitt lille firma ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.