ElCamino Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 har ikke pæiling på slikt. Er en Garett T3 fra VAG. Hvor skal desse slangene gå? Hvordan vil denne passe på en 2.0 med A/42? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Februar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 De er til justering av turbotrykk er en magnetventil. Napp av alle slangene og sett på et manuellt justeringshjul Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 De er til justering av turbotrykk er en magnetventil. Napp av alle slangene og sett på et manuellt justeringshjul hey, hey slow down :) nappe av alle slangene? Den blikkboksa som sitter på er det ikke en sann wastegate da? Hvor får jeg tak i en slik sak da? Den skruen som sitter opp på der er det retur? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Ja nappe av alle de slangene og sette på nye, uten blikkboksen. Du trenger en ventil som du kan bruke til å øke eller redusere trykket på acutor til wastegate. Skulle likt å få et par bilder til av turboen, så kan jeg svare litt bedre Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Er ikke den blikkboksa en wastegate altså? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 det er nok acuator det der ja. Da trenger du kun å sette en ventil i mellom. Evt kan du bygge om til noe mer funksjonelt slik at du slipper den blikkboksen Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Håper du ikke betalte mye for denne, for det ser ikke ut som om det bare har vært luft som har blitt sugd inn i kompressoren der. :( Hva har den stått på? Diesel motor? A/R .42 er nok på kompressoren, og har lite med om den passer på noe som helst. Det er A/R forholdet på eksoshuset som er interessant. T3 har 4 å velge mellom; .36 = for lite på en 2liter .48 = passe på en 2liter med "normalt" effekt uttak .63 = for rundt 400hk og tilslutt .82 = over 2liter slagvolum. Denne "blikkboksen" har jeg ingen kjennskap til, men det kan se ut som en wg anordning. Ville skiftet ut slangene og satt på en hel og fin slange fra kompressorhuset og inn på klokka der slangen fra komp sitter nå. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Fikke beskjed om at den hadde stått på en volvo deisel. PÅ eksoshuset står det airesearch M2 JW1. Acutator er det det same som en WG? Kan jej pluskke sund turbo'n og ta en liten vask av den uten å ødlegge noe? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Februar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Ja det er vakumklokka som styrer wg, wg sitter i støpejernet hvis du skjønner hva jeg mener (ikke bokstavlig i da, men men) personlig ville jeg gått for en annen turbo Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Skal ikke ladde mer en 0.4-0.5. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2005 Håper du ikke betalte mye for denne, for det ser ikke ut som om det bare har vært luft som har blitt sugd inn i kompressoren der. :( Hva har den stått på? Diesel motor? A/R .42 er nok på kompressoren, og har lite med om den passer på noe som helst. Det er A/R forholdet på eksoshuset som er interessant. T3 har 4 å velge mellom; .36 = for lite på en 2liter .48 = passe på en 2liter med "normalt" effekt uttak .63 = for rundt 400hk og tilslutt .82 = over 2liter slagvolum. Denne "blikkboksen" har jeg ingen kjennskap til, men det kan se ut som en wg anordning. Ville skiftet ut slangene og satt på en hel og fin slange fra kompressorhuset og inn på klokka der slangen fra komp sitter nå. Er 38 et av de forholda på T3? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Det er i utgangspunktet bare 4; a/r.36 a/r.48 a/r.63 og a/r.82 Men dette eksoshuset ditt så litt spesielt ut, så det kan vel hende. Og i tilfelle blir det nok litt lite på en 2liter. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Det er i utgangspunktet bare 4; a/r.36 a/r.48 a/r.63 og a/r.82Men dette eksoshuset ditt så litt spesielt ut, så det kan vel hende. Og i tilfelle blir det nok litt lite på en 2liter. Hvordan symptom vil jeg få da? skal ikke ladde mye da. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Det er ihvertfall en slags stille anordning på den tingen: Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 hehe...åja, nå ser jeg at det er en ventil den tingen jeg stod å skrudde på. Hvor blir egentlig eksosen bypasset til da? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg