Gå til innhold

Hei,Noen som kan/vil hjelpe?

Ranger emnet


tswracing

Anbefalte innlegg

Har et øsnke... Fått tak i en ny-bryter lik den som er standard-montert i bilen ifra før,bare da til tåke-baklys, problemet er at jeg ikke vet hva de fire ledningene inn til bryteren er til.

Sikkert til strøm,styrestrøm,jord og lys som på vanlige brytere,men hvem er til hva? Hvordan skal den kobles? Noen som har tilgang til måleskjema? el hvordan man skal måle hvem som er til hva...

 

Tanken er å koble opp de nedre lyktene i fangeren og koble dem opp mot den bryteren og kunne slå de av å på når jeg selv vil...

Legger opp nye ledninger ifra lyktene og setter inn et nytt relè,på lik linje som om jeg skulle koblet opp noen nye ekstra-lys bare.... Håper på hjelp.... MVH JON!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Syntes ikke du skal koble om jeg. Det sier jeg, som jobber i etaten. Etaten og politiet digger ikke sterke lys oppe og nede samtidig. Der er faktisk forbudt. Men, det vet dere sikkert. Så opplyste som dere er. :D

 

Det som er lov er park oppe og kurvelys nede. Slik som er standard. Hvorfor tukle med det?

 

Bare spørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over dette! Mem standard på disse bilene er kjørelys nede,ikke kjørelys og park,dette er ev koblet om siden! Når man setter tenningen på så går kjørelysene på,vrir bryteren over til park,lyser bare park-lysene i hoved-lyktene oppe,så kommer nær-lys og da også bare oppe også til slutt fjern-lys da,synes de lysene nede i fangeren lyser opp et bra felt som ellers er dårlig belyst med hoved-lysene...HIHI,,, :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil-opphugger....

Er opprinnelig samme byteren som du har tåkebak-lysa på,ergo samme som sitter i alle 626 ifra 92-97 + en del 323 modeller fra ca 95 og opp....

 

Tror den kostet 100 + mva jeg,kjøpte den i sammen med noe annet stæsj...

Har også fått tak i nakkestøtte med tilt til den andre sida...Viktig å kunne bevege den likt med fører-stol....hehe,alle glx modeller har oxo tilt på førersida,på alle modeller frem til ca 95 el noe,da det ikke er hull i nakkestøttene lengre...MORO å ha det,tror ikke mange har det,tar bare trekket man har fra før og setter på blir helt likt....er glidelås rundt hele så er bare å bytte om...

:titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart angående de lysa. Fikk beskjed av Kolberg og lest i tester at park og kurvelys er standard. Når jeg starter min bil så er det det som tennes. Det er godkjents som bilens kjørelys på dagen. Står i boka i bilen det. Kosmetisk sett så gjør det seg da. Er mange biler som har fått fronten ødelagt. De som da har fikset bilene opp igjen har kobla feil.

 

Men jeg har lest at høsten 1994 så fjernet de kurvelysene som standard på V6 modellen. Men alle satte det på, skulle jeg tro. I 1996 og 1997 var det ekstra utstyr både i Norge og Sverige.

 

Hullene i nakkestøttene forsvant sensommeren 1994. Da vet dere det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart angående de lysa. Fikk beskjed av Kolberg og lest i tester at park og kurvelys er standard.

 

Det er feil. Kun kurvelysa som tenner som standard. Korleis er dette kobla på din bil?

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar feil. Står i instruksjonboka mi at det skal være sån. Altså park og kurvelys. Kolberg sier det og Mazda selv sier det.

 

Trenger dere mere bevis?

 

Min bil er ikke tuklet med. anger2

 

Bare så jeg får med meg alt:

 

Når jeg starter bilen tennes kurvelysa og de indre lysa, inn mot grillen. Svakt. Når jeg vrir en gang, da slukkes de under og ikke de øvre. Vrir jeg en gang til, så går det over til full lys.

 

Nå skjønner jeg ingen ting. Mazda sier til meg at det er sån det skal være. Jeg tok det opp når jeg fikk bilen. De sa at det var slik det var konstruert og at lysa på min bil var montert når bilen ble laget i Japan.

 

Dere kan da umulig påstå at Mazda tar feil. Eller missfortår jeg dere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tar feil. Står i instruksjonboka mi at det skal være sån. Altså park og kurvelys. Kolberg sier det og Mazda selv sier det.

 

Står ingenting om det i mi instruksjonsbok. Synes også det er påfallande at alle eg kjenner som har denne typen bil har det slik at kun kurvelysa tenner. Spurte om dette hos den lokale mazda-forhandlaren og dei sa at det var sånn. Så at vi tar feil er nok en drøy påstand Kristian..... doh

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ny på forumet her. Som den stolte eier av en 92' 626 v6 må jeg nok si meg enig med Kristian. Standard som kjørelys på min er tåkelys+parklys! Vurderte også å koble tåkelysa om på egen bryter (Hvorfor har fabrikken satt teite dummies der i stedet :( ..), men orginalbryter kosta over 500 kr pluss moms.... og det er den ikke verdt...

 

raarolf :fingers: hehe no offense

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår