Dulle Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Drev og byttet parklys i dag, til noen dioder fra dioder.no. Ble fett :D Uansett. Jeg er såppas glemsk og fullstendig teit og rævva (irritert på meg seøv nå) at jeg glemte å sette på det dekslet som sitter over pærene, i motorrommet. Derav lå det pent på det ene dempertårnet, når jeg slo igjen panseret, og kjørte ut for å cruise litt. Litt glatt var det, så en bråbrems med mye ABS og fikling fikk jo dette da til å dette ned, og jeg merka ikke noe..litt senere, etter litt aksellerering og bremsing osv (kjøring, mao) så kom det en fæl lyd fra motorrommet. Jeg stopper, åpner opp, finner ikke noe galt, men skjønner med en gang at det er dekselet. Sinnet griper meg. Får tak i en lommelykt etterhvert, og finner det jæ%"%"% dekselet PÅ fuckings vifteremma, under motorfestet. Doh. Her har det da logget og kosa seg med motoren i gang i 10 minutter. Dekselet er selvsagt ødelagt..det kan ikke koste mye. Jeg er mere urolig for bytte av vifteremma. Den har fått litt hard medfart. En del stygge spor og sånn i den. Hvor mye jobb er det å få byttet denne? Regner med jeg ikke klarer å gjøre det selv, med sikkert 15 tommeltotter, lite erfaring og med råeste verktøy som skrutrekker... Tenkte jeg skulle høre med Nissan, men er jo greit om noen har noen ideer, så jeg ikke får helt hjerteinfarkt når de forteller meg den sikkert helt sinnsvake prisen.. Remma er jo ikke røket, men det skjer kanskje snart. Ser ut som den ligger i spora og sånt..men alle de spora og merkene i den gjør meg litt urolig...bare håpe den holder 3-4 uker til, til jeg får lønning.. Forresten, hvis den skulle ryke, hvordan vil jeg merke det først? Og hva kan skje? Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 Forresten, hvis den skulle ryke, hvordan vil jeg merke det først? Og hva kan skje? Batteri lyset vil mest antagligvis lyse? (dette sier eg for at dynamoen stopper opp) Det skal da vere 2 reimer?? Uansett.. vist den ryker, så er jo kjangsen for at den som ryker, er den som drar vannpumpa.. med andre ord.. STOPP bilen...! Det koster ikkje noe serligt.. Og selv med 10 tommeltotter burde du klare jobben.. Den 1'ne reima kan vere noget kronglete og komme til tror eg.. (har ikkje 2 liter motor selv, så vet ikkje helt koss det er, men mener og ha lest det en plass ;) ) Selv hos Nissan tror eg det kan bli "billigt".. (ta det med ei klype salt, for alt er jo dyrt uansett) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 riktig riktig. Det var jo ikke så dårlige nyheter som jeg trodde :) Hmmm...kan kanskje være to remmer? Er ikke sikker..men jeg vet hvertfall at jeg skal følge nøye med på temperaturmåleren. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Februar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2005 riktig riktig. Det var jo ikke så dårlige nyheter som jeg trodde :) Vist du var redd for at motoren skulle gruses, (ala registerreim havari) så er det ikkje så gale.. Men det blir fort dyrt vist du må nødstoppe ein eller annen plass og vente på falken til og ta deg med til et verksted, eller noe sånn for å fikse det..! ;) Registerkjedet er godt hjemt inni diverse deksler, der det koser seg med litt konstant oljedusj....! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Februar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2005 Japp..trodde ikke det var så ille. Men alutopp + for varm motor er vel ikke kjent for å være KOS akkurat. Hvis motoren hadde tatt kvelden hadde jeg jo bare hatt en god unnskyldning for å ta opp lån og kjøpe gti-r motor! :D Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg