DaButcher Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 Hei, En kar jeg jobbet med i dag, har en 740 91'. Det vil vel si at han har b230f. Han har lyst på turbo og spurte meg hva som måtte til for å montere turbo. Jeg sa det jeg trodde, og understrekte at jeg trodde, ikke visste. Følgende sa jeg til han: Han kan kjøpe et turbokit og ettermontere turbo på motoren han har, men det er nok lettere og billigere, samt mer driftsikkert å bytte hele motoren med en ft motor, da helst fra 95'->. Jeg sa også at jeg *trodde* det var bare å plugge i ft hjernen, skru nedi ny motor og kjøre. Har jeg rett i det? ps. husk jeg sa jeg *trodde*. En FT motor får man jo ned i 10-15 lapper og siden han ikke kan skru noe særlig selv, er det vel billigere for han å bytte hele motoren? Han har forresten en automatkasse også.. (han vil beholde automaten). Var visst nyeste og sterkeste typen av den kassen, iflg. han selv. bilen hans er kjørt ~190.000km. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 du forlenger ledningen til luftmassemåler og lambda og kobler inn formotstand til dysene og putter i turbohjernene. men kjøp uansett motor med komplett ledningsnett. om man har innsprøytning fra før er det enkelt å bytte alt om overnevnte endringer ikke er nok. (formotstand til dysene må loddes på ledningsnettet til F motoren) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.