Gå til innhold

Nytt annlegg!

Ranger emnet


Lickmastr

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå bestilt nytt annlegg og lurer på om noen har erfaring med noen av disse delene?:

 

Forsterker (suber)

Forsterker front og bak

Front sett

Hattehylla

Subber

kondis

 

Lurer på om ampen til subbene blir noe i minste lage, burde kanskje ha 2?

Hvordan blir det eventuelt å paralell koble spolene på 1 sub å kjøre de på en utgang? (det som var planen iallefall)

Hvordan kommer dette til å spille montro? Litt mye med 2x15"?

Audi 90 Quattro. Prosjekt 2.5l 700hk+

Audi RS2. GTK 650. Vems

E30 turbo prosjekt. 417.2hk og 535.4nm (vsmotor)

opel calibra turbo 1996 - solgt

opel kadett c - stillestående prosjekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du først skal trøkke til såpass, hva med å kikke på RE XXX subber, dele disse på 60 Hz glemme høyttalere bak og heller investere i etpar gode midbasser som drar fra 60 Hz og opp til ca 180 hvor komponentene fremme tar over resten. Eller rett og slett handle inn et treveissett som er egnet for oppgaven.

Så vidt jeg vert er det ikke mange (om noen) RE subber i Norge så langt.

 

Uansett blir det nok liv og røre i kjerra, vil anbefale en rull med BrownBread her ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vert er det ikke mange (om noen) RE subber i Norge så langt.

 

Kommer om ikke lenge ;)

Vet ikke om noen andre jeg heller...

 

Men disse krever masse power!

 

Edit: Skjønner ikke helt hva vi maser etter når han allerede har kjøpt anlegget...

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du f.eks er på konsert, så står du ikke med ryggen til for å høre på musikken...;) Synes personlig at det ødlegger lydbildet.

Min personlige mening er at man får mere fylde i lyden om man har den rundt seg. om du har høytalere bak, så prøv å still de ned, også still de opp igjen. jeg synes det høres mye bedre ut når lyden "fyller" hele bilen

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer om ikke lenge ;)

Vet ikke om noen andre jeg heller...

 

Men disse krever masse power!

 

 

Mvh

Stian

 

Krever nok sitt ja, men du har tatt høyde for det ser jeg ;)

Pokker da er jeg snart ikke den eneste i landet med en slamdunk fra USA lenger. -Men fortsatt den eneste som har en SI D2 Magnum, tror den saken blir et samleobjekt siden det kun er lagd et begrensa antall med akkurat det designet :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du bestilt dette fra?

264 er ganske sterk, så det kan gå akkurat, men med 2 så hadde det blitt enda mere liv.

 

Dette har jeg handla på http://www.allinaudio.com, så jeg får det til en grei pris. Jeg kommer sikkert til å ta inn flere annlegg, men siden dette blir første gangen tar jeg bare inn 2 stk som et prøve parti.

Slipper da og muligens moms`n ;)

Audi 90 Quattro. Prosjekt 2.5l 700hk+

Audi RS2. GTK 650. Vems

E30 turbo prosjekt. 417.2hk og 535.4nm (vsmotor)

opel calibra turbo 1996 - solgt

opel kadett c - stillestående prosjekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening er at man får mere fylde i lyden om man har den rundt seg. om du har høytalere bak, så prøv å still de ned, også still de opp igjen. jeg synes det høres mye bedre ut når lyden "fyller" hele bilen

 

Det syns oxo jeg :) Må ha litt lyd bak? Eller`s er jeg og redd det blir lite diskant baki.

 

Noen som har forslag til et extra batteri? Går ut i fra at dette kommer til å trekke litt strøm, og jeg tror jeg vil får et spenning`s fall når jeg guffer på litt, muligens ny dynamo som leverer mer?

 

Er det ingen som har noe negativt å si om dette da? Det pleier å vere standar, ikke kjøp det, men kjøp denne. Men jeg har bestilt dette (ikke betalt,) og tenkte jeg skulle kjøre et "RENT" annlegg, av en eller annen grunn havnet jeg på lanzar. Men noen erfaringer folks?

Audi 90 Quattro. Prosjekt 2.5l 700hk+

Audi RS2. GTK 650. Vems

E30 turbo prosjekt. 417.2hk og 535.4nm (vsmotor)

opel calibra turbo 1996 - solgt

opel kadett c - stillestående prosjekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns oxo jeg :) Må ha litt lyd bak? Eller`s er jeg og redd det blir lite diskant baki.

 

Noen som har forslag til et extra batteri? Går ut i fra at dette kommer til å trekke litt strøm, og jeg tror jeg vil får et spenning`s fall når jeg guffer på litt, muligens ny dynamo som leverer mer?

 

Er det ingen som har noe negativt å si om dette da? Det pleier å vere standar, ikke kjøp det, men kjøp denne. Men jeg har bestilt dette (ikke betalt,) og tenkte jeg skulle kjøre et "RENT" annlegg, av en eller annen grunn havnet jeg på lanzar. Men noen erfaringer folks?

 

 

Bygger du rett, så vil du få mer enn god nok lyd bak fra høyttalerne foran!

Hvem trenger egentlig like god lyd i baksetet som man har foran?

Er det ikke foran du sitter?

Passasjerene vil være mer enn happy uansett (kjenner bassen masserer ryggen...) :D

 

Nå har ikke jeg noe spesiell erfaring med Lanzar, men så vidt jeg vet produseres det av Rockford.

Men selv har jeg aldri hatt lyst på Lanzar, og kommer neppe til å kjøpe det.

Det er vel bra til prisen.

 

Oppgrader "Big 3" først. Hvis du ikke vet hva dette er, søk!

Om dette ikke hjelper, kjøper du deg en større dynamo med skikkelig regulator.

Batteri er bare en løsning dersom du bruker anlegget mye uten motoren i gang.

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener jeg burde ha noe som spiller mellomtone baki, elle ingenting?? :rolleyes:

Hva er Big 3? har søk som en gal, men finner ikke no, aldri hørt om det heller.. :)

Og hvor finner jeg dynamoer?? url ?? :/

Audi 90 Quattro. Prosjekt 2.5l 700hk+

Audi RS2. GTK 650. Vems

E30 turbo prosjekt. 417.2hk og 535.4nm (vsmotor)

opel calibra turbo 1996 - solgt

opel kadett c - stillestående prosjekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig skrevet av Porrchris

Hvis du f.eks er på konsert, så står du ikke med ryggen til for å høre på musikken... Synes personlig at det ødlegger lydbildet.

Har vel kanskje noe med at man på konsert vil se på de som står på scenen å spiller...

Opprinnelig skrevet av Doser_86

Min personlige mening er at man får mere fylde i lyden om man har den rundt seg. om du har høytalere bak, så prøv å still de ned, også still de opp igjen. jeg synes det høres mye bedre ut når lyden "fyller" hele bilen

Helt enig. Noen gode 6x9 bak, gir en veldig fin fylde i lyden. Har man ikke plass til sub, eller ikke vil fylle bagasjerommet med sub, vil man jo også få veldig bra bass, med gode 6x9. Men som sagt er det min personlige mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår