kannibalen_lufus Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Halla folkens. Hjullageret røk på bilen min i december. Fikk byttet det i begynnelsen av januar på et verksted. Allerede 2 uker etterpå begynnte hjullageret å bli gåent igjen, og nå ca. 1 mnd etterpå er det ca som da jeg fikk byttet det! De på verkstedet sklle ta en titt på det i morgen. Det jeg lurer på er om det er verkstedet sin skyld at det ryker så fort. Hvis det er noe annet galt som gjør at hjullageret ryker (som navet?? f. eks), burde ikke de ha fått det med seg når de byttet hjullageret. Har ikke så lyst til å betale dobbelt opp her hvis verkstedet har ansvar for dårlig jobb. Takker for alle svar...... chicken Siter Alfa 156 1,8TS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Halla folkens. Hjullageret røk på bilen min i december. Fikk byttet det i begynnelsen av januar på et verksted. Allerede 2 uker etterpå begynnte hjullageret å bli gåent igjen, og nå ca. 1 mnd etterpå er det ca som da jeg fikk byttet det! De på verkstedet sklle ta en titt på det i morgen. Det jeg lurer på er om det er verkstedet sin skyld at det ryker så fort. Hvis det er noe annet galt som gjør at hjullageret ryker (som navet?? f. eks), burde ikke de ha fått det med seg når de byttet hjullageret. Har ikke så lyst til å betale dobbelt opp her hvis verkstedet har ansvar for dårlig jobb. Takker for alle svar...... chicken Kjører du med spacers, breie dekk og aktiv banekjøring så kan du nok klare å spise hjullager. Men jeg har nå mere trua på at det er feil fra verkstedets side, kanskje det ha blitt dårlig oppsmurt, for lite fett, ganske det har fått inn noe grus/vann.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ix Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Hei! hvilke type lager er dette da?? bil? Siter 86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kannibalen_lufus Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 saab 900 turbo 8v 86 modell. vet ikke kalla hjullager type d er, hørt at saab e litt merkelig på litt av vært så kanskje litt anderledes enn andre biler.?.?.?Har ikke kjørt bilen spesielt mye eller hardt så virker veldig rart. Siter Alfa 156 1,8TS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Er muligt at verkstedet ikke har bytta selve lagerbanen, men kun selve lageret.Det er jo litt dumt i tilfelle. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Eller er det noe så enkelt som at lageret ikke er etterstrammet :rolleyes: :) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kannibalen_lufus Skrevet Februar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 de kom fram til at det var senterbolten som var begynt å løsne,de bare strammet den. Virker som den løsner av seg selv etterhvert, noe som kan brukes for å holde mutteren på plass, "muterlim"eller noe lignende. sitter nå men tror den kommer til å løsne lit igjen, skrur av seg selv. funker d å bare bytte bolten? Siter Alfa 156 1,8TS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Kan jo bruke locktite, slags "mutterlim" Men det skal vel være en låsepinne på sånne muttere, som er tredd igjennom både bolt og mutter og bøyd ut til sidene. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Det kan godt hende at plasten som holder fett og lager på plass er ødelagt. Da har verkstedet gjordt det feil. Har ikke noe peiling på saab men det kan jo også hende at du har muttere som skal klinkes i ett hakk på bolten. Dette ser du fort hvis du tar av nav koppen hvis det sitter det på. Denne klinkingen er låsingen på mange slags bil typer. Akkurat som splint og hull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg