Roberto Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Vannlekkasjen jeg har snakket litt om viste seg å kommer fra et par hull fra innerskjermen til rett bak pedalene! Så.. Hvordan skal jeg tette dette slik at det holder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 sveise er vel det beste, men du kan jo poppe på en plase og grunne, og tectylere rundt...eller kjøre med gummi støvler Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Originally posted by elvis sveise er vel det beste, men du kan jo poppe på en plase og grunne, og tectylere rundt...eller kjøre med gummi støvler Nei, jeg er lei av å ha en insjø mellom bena no, så fikse må jeg.. Popping er visstnok bedre enn sveising har jeg hørt! Fakta? Hva med å ta noe sika, trøkke på i hullet og èn plate i sjermen og èn i coupeen? Holder det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 sika har lang tørke tid men hvis du popper limer med sika og en plate på hver side så blir det bra... kjøp sika flex som er til båt, det tåler mer salt og er mer slite sterkt... fåes billig hos malfix as i maridals veien i oslo, ved alexander kjellands plass... liten butikk på hjørnet med gult skilt... Svei er nok bedre.. men vanskligere og poppe kan du gjøre selv... Det er viktig at platene blir presset mot hverandre når sika'n tørker... husk at området er tørt og at du fjerner rust og grunner området.. ellers kan det bli rust og ting kan bli mye verre.. mvh kasper Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Originally posted by elvis sika har lang tørke tid men hvis du popper limer med sika og en plate på hver side så blir det bra... kjøp sika flex som er til båt, det tåler mer salt og er mer slite sterkt... fåes billig hos malfix as i maridals veien i oslo, ved alexander kjellands plass... liten butikk på hjørnet med gult skilt... Svei er nok bedre.. men vanskligere og poppe kan du gjøre selv... Det er viktig at platene blir presset mot hverandre når sika'n tørker... husk at området er tørt og at du fjerner rust og grunner området.. ellers kan det bli rust og ting kan bli mye verre.. mvh kasper Skal prøve sånn sikafleks for båt.. Må jeg fjerne ALL rusten? Kan vel bare kutte et stort hull og bruke større plate da, så er jeg på den sikre siden? Selve plate som jeg skal bruke da? Skal jeg grunne den , så lakke og så ta tectyl på den siden som er i sjermen? Husk at det ikke er noen plastsjerm inni der......... All slags drit kommer vel rett på platen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Slip bort rust i området med f.eks. vinkelsliper... grunn området... klin på platene som også er grunnet, med massa jeg mener masse sika flex... popp pltene sammen eller skru... Så kliner du på tectyl.... og så kan du godt legge på ett godt lag med fett, grease etter på... vet om mange som legger på fett om vinteren, men da må inner skjermen være rein først.... fettt stopper vann å komme til... mvh kasper Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Takk for gode råd!! Nå har jeg noe å ta meg til i morgen! Men skal jeg bruke både sånn gjennomsiktig tynn tectyl OG sånn masse? Skal jeg evt ha fett utenpå massen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Ble ikke noe av i dag.. Men her er litt bilder: Fra insiden av sjermen. Fortsatt innsiden av skjermen... Sett nedenifra, clutchpedalen er den svarte saken der.. Rattstammen til høyre. Etter litt studering i photoshop på de to øverste bildene, så ser jeg at det virker som om det er en "søm", altså festet mellom to plater som har gidd etter. Kanskje jeg skal ta noe sølvteip på insiden som dekker hullene, og spyle vekk driten, så jeg får litt bedre oversikt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg