volvo264 Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 trenger snart ny clutch til bilen..var ikkje so bra den som er på no. tenkte då å ta en sinterclutch. men holder de med bare lamellen, eller må ej ha trykkplata å svinghjulet også?? har funne plassa der du får kjøpt lamellen..men ikkje komplett clutch. kor ej får kjøpt de ej trenge? hadde våre fint om nåken viste kor mykje de vill koste mej å montere sinterclutch. berre ei oversikt over prisa.. allti kjekt å vete :) takker alle svar på forhand flushit Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 Hva skal du med sinter? Det du trenger er forsterket trykkplate og organisk lamell. Hvis du virkelig har tenkt å ta ut mye av motoren kan det selvfølgelig lønne seg å satse på sinter, men normalt holder en forsterket trykkplate og ny lamell for moderate effekter. Dersom du ikke har så kraftig drivlinje ( f.eks kjører med M46 eller M47 girkasse) kan det faktisk være litt skummelt å kjøre med sinter fordi påkjenningen kan bli større. En organisk lamell er litt "mykere" i overføringen. Jeg kjører med Sachs Race Engineeering 655 trykkplate og sinterlamell med ufjæret sentrum, men så har jeg Getrag kasse da :) Dette har jeg kjøpt hos Clutch og Brems AS: http://www.gulesider.no/gsi/tolink.do?bkode=0&bcId=0&fkode=Z0GLDZM9&lineId=Z0GLDZM9&firma=Clutch+%26+Brems+AS&custId=&url=%2fcompanyDetails.do&itemId=LISTP Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 billige de el? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 tenkte på å ha en kluts som helde alt for de meste..gidde ikkje å bruke peng på masse clutcha..berre kjøpe en som vill vare lenge.. ka dne kosta dne du kjøpte? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars C Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 tenkte på å ha en kluts som helde alt for de meste..gidde ikkje å bruke peng på masse clutcha..berre kjøpe en som vill vare lenge..ka dne kosta dne du kjøpte? Da kan du kjøpe min...AP Racing, m. 2 sinter lameller, med splines som passer Getrag girkasse. Tåler 624 nm. Montert på plant Volvo svinghjul som er modifisert for å passe clutcen, balansert. Arbeid utført hos Eng Auto i Trøgstad (kjent Volvotrimmer ;) ) Selges for den nette sum av kr. 8000,- som er ca . 30% rimeligere enn kostpris. Har kun vært prøvemontert. Bilde: http://www.stinger.nu/ap.html mvh. Lars tlf. 92294163 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 Da kan du kjøpe min...AP Racing, m. 2 sinter lameller, med splines som passer Getrag girkasse. Tåler 624 nm. Montert på plant Volvo svinghjul som er modifisert for å passe clutcen, balansert. Arbeid utført hos Eng Auto i Trøgstad (kjent Volvotrimmer ;) ) Selges for den nette sum av kr. 8000,- som er ca . 30% rimeligere enn kostpris. Har kun vært prøvemontert. Bilde: http://www.stinger.nu/ap.html mvh. Lars tlf. 92294163 frister å kjøpeda..men bli litt i de meste laget akkoat no. akkuat brukt 13000kr på bilen no:/ Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 tenkte på å ha en kluts som helde alt for de meste..gidde ikkje å bruke peng på masse clutcha..berre kjøpe en som vill vare lenge..ka dne kosta dne du kjøpte? Du må nok regne med å bruke endel penger på en clutch som både holder lenge og tåler mye. En Volvo originalclutch holder svært lenge, men tåler desverre ikke allverden. En forsterket trykkplate koster ca. 3000,-, original lamell ca 1000,- og sinterlamell ca 1500,-. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 kommer man langt med sinter lamell og b21a trykkplate el? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 kommer man langt med sinter lamell og b21a trykkplate el? lurer på med de samme, bare med M46 trykk plate Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars C Skrevet Februar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 kommer man langt med sinter lamell og b21a trykkplate el? Gjør nok ikke det, sinterlamellene er 184 mm i diameter, og trykkplaten er helt annerledes laget en vanlige trykkplater. mvh. Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Gjør nok ikke det, sinterlamellene er 184 mm i diameter, og trykkplaten er helt annerledes laget en vanlige trykkplater. mvh. Lars ka for ei trykk plate du må ha da? må svinghjulet også byttes ut? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 Gjør nok ikke det, sinterlamellene er 184 mm i diameter, og trykkplaten er helt annerledes laget en vanlige trykkplater. mvh. Lars Du får sinterlameller til hvilken som helst trykkplate og svinghjul, ihvertfall hos firmaet jeg nevnte over. Jeg vil derimot heller anbefale en forsterket trykkplate kombinert med original lamell; holder til minst 250 hk. Hvis du kjører med M46-kasse ryker denne før clutchen.Ulempen er at clutchpedalen blir hard. Jeg ser ikke helt hensikten med en slapp original trykkplate og sinterlamell.... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 syns det hores merkelig ut jeg og..men det er meg fortalt.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Februar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 syns det hores merkelig ut jeg og..men det er meg fortalt.. hehe..me too...men kjøre bare me den ej har på no ej. får parkere bilen når den tid kjøme (utslitt clutch) hehe.. men kjører på på ein overdrive kasse, er vell M46 eller noe.. clutchen var ny på motoren når ej kjøpte motren halv ferdig bygd.. nåken som veit kor mykje den clutchen holder til?? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Februar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 hehe..me too...men kjøre bare me den ej har på no ej. får parkere bilen når den tid kjøme (utslitt clutch) hehe.. men kjører på på ein overdrive kasse, er vell M46 eller noe.. clutchen var ny på motoren når ej kjøpte motren halv ferdig bygd.. nåken som veit kor mykje den clutchen holder til?? Hvorfor svarer du ikke på pm? Har du fått pakka med dørtrekk og lister? Jeg har ikke fått inn noen penger på konto enda... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.