jumbo12 Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Morn igjen! Er nå rett rundt hjørnet til å få hjem en Ascona b nå. Enten fra Hamar eller Nord-Trøndelag :eek: Kan bli en lang kjøretur dåg, men 4 dørs Ascona B blir det ihvertfall snart! birthday Lurte egentlig på hva som må til for å få en 1,3l godkjent med 2,0s motor. Om jeg skulle ende opp med 1,3l, så har jeg tenkt til å sette i 2l motor, for så å få den EU godkjent, før jeg starter med litt mer omfattende skruing. helpme Håper det er noen Opel fantaster der ute som kan forbarme seg over meg med litt Ascona visdom: - Hva annet bør/må byttes? - Hva av papirer trenger jeg? - Alt mulig annet av tips og vink? - Har litt lyst til å sette i en 5 trinns kasse med engang å, hva slag kan jeg sette i, noen som har noen tips? Taknemlig for alle tips og innspill.. Mvh Han fra åsen Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 forskjell på 1.3 og 2.0s i følge papirer fra Opel/GM-Norge er i hovedsaK: bremseservo: 7" på 1.3, 8" på 2.0 bakaksel; kraftigere dimensjonert hylse og større bremsetrommler på 2.0 (200mm/230mm og større hjulsylindre) 14mm stabstag bak på 1.3 kontra 15mm på 2.0 kraftigere fjærer framme på 2.0 (og kanskje dempere og?) eksosanlegg med 3 potter! (?) på 2.0, og bare 2 på 1.3 Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Morn igjen!Er nå rett rundt hjørnet til å få hjem en Ascona b nå. Enten fra Hamar eller Nord-Trøndelag :eek: Kan bli en lang kjøretur dåg, men 4 dørs Ascona B blir det ihvertfall snart! birthday Lurte egentlig på hva som må til for å få en 1,3l godkjent med 2,0s motor. Om jeg skulle ende opp med 1,3l, så har jeg tenkt til å sette i 2l motor, for så å få den EU godkjent, før jeg starter med litt mer omfattende skruing. helpme Håper det er noen Opel fantaster der ute som kan forbarme seg over meg med litt Ascona visdom: - Hva annet bør/må byttes? - Hva av papirer trenger jeg? - Alt mulig annet av tips og vink? - Har litt lyst til å sette i en 5 trinns kasse med engang å, hva slag kan jeg sette i, noen som har noen tips? Taknemlig for alle tips og innspill.. Mvh Han fra åsen Trenger det classic skrev.. Dette har jeg noen papirer på som kan sendes.. For 5-trinns på 2.0s tror jeg du kan bruke getrag 240 kassa.. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 For 5-trinns på 2.0s tror jeg du kan bruke getrag 240 kassa.. stemmer. getrag 240-kasse som sitter i rekord, manta og senator/monza kan du bruke med tilhørende mellomaksel. (bare mellomakslen i fra manta'n med den kassa som passer rett på ascona da) greiest og få kasse i fra manta, da spakstellet på denne gjør at girspaken bare kommer opp litt lengre bak en den orginale stokken. da kan du jo også bruke 5-trinns midtkonsoll fra manta. på rekord/senator/monza så sitter girspaken ennå lengre bakover. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Hei igjen! Takk for all hjelp, men virker ikke som det er ment som at jeg skal få ha ascona!!! Hadde alldri trodd det skulle være så mye tull med transport av bil på henger... Er jo til og bli helt galen av! "Var i lillehammer med en kammerat på lørdag for å hente ei tyrker tralle..." Så til saken. Hadde kun en sjafør og måtte egentlig ta bilen på henger, men så lett kan du jo tru det var... Etter litt etterforsking fant vi faktisk ut at det faktisk ikke er lov å kjøre bil på henger uten utvida førerkort B E. Selv ikke med gammalt førerkort. Så blir ikke no bil før den kan kjøres hjem dessv... Så får ikke kjøpt bilen av deg NALLE Mvh Han fra åsen PS: Fortsatt på utkikk etter 4 dørs Ascona B. men i minste fall kunne kjøres hjem på prøveskilter Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Hei igjen!Takk for all hjelp, men virker ikke som det er ment som at jeg skal få ha ascona!!! Hadde alldri trodd det skulle være så mye tull med transport av bil på henger... Er jo til og bli helt galen av! "Var i lillehammer med en kammerat på lørdag for å hente ei tyrker tralle..." Så til saken. Hadde kun en sjafør og måtte egentlig ta bilen på henger, men så lett kan du jo tru det var... Etter litt etterforsking fant vi faktisk ut at det faktisk ikke er lov å kjøre bil på henger uten utvida førerkort B E. Selv ikke med gammalt førerkort. Så blir ikke no bil før den kan kjøres hjem dessv... Så får ikke kjøpt bilen av deg NALLE Mvh Han fra åsen PS: Fortsatt på utkikk etter 4 dørs Ascona B. men i minste fall kunne kjøres hjem på prøveskilter Okey.. Men da er det jo greit.. Kan jo si fra når den selges med fungerende motor eventuelt da.. Ikke sikkert det er så lenge til.. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.