Gå til innhold

Ettermontere CD-S. Toyota yaris?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Skal prøve å hjelpe en som har en Toyota Yaris. Det er ikke Cd spiller i bilen, bare radio og tape. Det er en oppbevarinsglomme helt nede i midtkonsollen som det ser ut til at det kan være plass beregnet for en slik. Noen som vet hva en må gjøre for å koble til spiller i en slik bil? Er det lagt opp med ledninger, eller må alt trekkes på nytt?

Slik ser den ut innvendig...

verso_int2.jpg

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bort den radioen som er montert og plasser den nye cd-spilleren i det origale uttaket.

Kan hende du må lage en plate med avrundede kanter for at dette skal se fint ut men det fikser du med en 5-8mm plate akryl. Bruk fil til å finpusse kantene!

Husk også på å feste stål-kassetten som cd-spiller sitter i, FØR du setter cd-spilleren inn i dashen.

Legg også opp nye kabler til strøm, jord, tenning og høyttalerne.

Da slipper du å styr med dette i ettertid!

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel strengt tatt ikke verre enn å ta ut den som står der, inn med en brakett for å tilpasse til 1DIN og koble til ledningene igjen, er sannsynligvis ISO-koblinger der også..

Kan ikke si jeg har koblet mye spillere i Yaris så er litt usikker på det..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke ossen det er i kasett yaris, men i den nyere yarisen med cd så er spillern bygget inn i dasjen. da sliter du veldig med å få inn en annen spiller der. det finnes rammer man kan sette inn, men da må man ta ut der dispalyet sitter, og da ryker også kjørekomputeren som mange har.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en røsker ut radion så ryker kjørekomputeren osv ja... Radiodelen med kjørekomputer er den øverst med det lille displayet. Tape delen er helt nederst, nesten... Over hølet med de grønne eskene i. Det hølet ser også ut som det er passe hvis jeg tar vekk skuffen til en cd spiller. Lurer på om det er meningen å putte en spiller der.

verso_int2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at det orginale systemet støtter cd-veksler av noe slag da.. har du sjekket det? Eller er det noen andre her som kan be/avkrefte det?

Det er ikke umulig... Det er nemlig en knapp lengere oppe hvor det står tape/cd... Skal se nå når jeg skal låne bilen en tur... Har en ren cd spiller liggende fra en 01 Mitsubishi Pajero som er beregnet til det i orginalbilen. Passer den eventuelt i yarisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt OT.

jeg har en kompis som også har yaris uten cd-spiller og toyota skal faktisk ha 4k for å skifte til cd-spiller doh syke mennesker

Jeg var å snakket med en bilstereosjappe i sted. Han sa at det vær en "jævlig" jobb å koble til noe annet enn en orginal cd-spiller i yarisen, så han mente at 4000 ikke var så gale hos Toyota. Med orginalspilleren så får du jo opp info på displayet til kjørekomputeren og kan styre spilleren med knappene lengre oppe også, det var ikke så lett å få til med en uorginal spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik Yaris en gang som jeg ettermonterte cd-spiller i. Kjøpte original cd-spiller av Toyota Alnabru, som ble plassert i det avlange firkanta hullet nederst på midtkonsollen. Kjøpte spilleren med montering. De brukte ca 1 time på monteringa. Fungerte utmerket. Tror det blir vanskelig å montere noe annet enn original-spiller i en Yaris.

-03 Lexus 200 IS Sportcross

x01 Toyoyta Yaris varebil

x92 Mazda Mx5 Turbo Intercooler

x91 Honda Civic

x88 Mitsubishi Colt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik Yaris en gang som jeg ettermonterte cd-spiller i. Kjøpte original cd-spiller av Toyota Alnabru, som ble plassert i det avlange firkanta hullet nederst på midtkonsollen. Kjøpte spilleren med montering. De brukte ca 1 time på monteringa. Fungerte utmerket. Tror det blir vanskelig å montere noe annet enn original-spiller i en Yaris.

Akkurat, det var konklusjonen til Bilradiospesialisten. Husker du hvor mye du betalte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider