Predatorz Skrevet Februar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2005 Jeg har en 1986 BMW 320i som motoren er gåen på. Jeg har fått tak i en 1988 BMW 325i som jeg skal ha over i min bil. Jeg har ringt til diverese verksteder å de sier at å skifte motoren er ikke noe problem i det hele tatt, det eneste du trenger er en annen hjerne. Det første jeg fant ut av var at jeg måtte ha 325i girkasse som jeg aldri fikk noe beskjed om. Så fant jeg ut masse forskjell på lednings nettet, dette er faen så typisk :cry:. Nå har jeg tatt ut hele 320i motoren åsså er ikke tingene like. Så kan noen være så snill å hjelpe meg :( Jeg lurer på hva som er forskjell på disse to motorene og hvorfor koblinger ikke er like. Dette er den boksen som går fra sikringsboksen og skal skrus til den som går til motoren. Hvorfor er det færre pinner i denne en på 325en? Hva skjer når jeg setter denne i? Dette er den samme boksen bare fra 325en. Og denne tingen er ikke på ledningsnettet til 320en, hva er den til? Denne er på 320 motoren men ikke på 325 motoren hvorfor? Dette er ledningsnettet på 325en som er til hjernen men hvorfor er det flere ledninger ekstra en på 320en? Ledningsnett 325 Ledningsnett 320 Kan noen være så snill å hjelpe meg litt fort? :( Siter BMW MPOWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TAm Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Spør på BMWCCNs forum. Der er jeg sikker på at du får svar Siter Imponert...men ikke overrasket. Låven racing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325 Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Bare sett sammen den runde kontakten med 325 ledningsnettet, har ikke noe å si om d ikke er like mange, har bygd om flere selv.. Bare drit i den "tingen" som du kaller den, kommer ikke på ka den heter akkurat nå, men den er i hjernen på 325n.. Siter -1987 Bmw 325 -1986 Bmw 325 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Det var mange spørsmål på en gang.. Nr.1 Det med antall pinner er enkelt og greit at ledningsnettet til motorene etter 88 er lagt opp litt annerledes. Det er flere pinner og det er mulig at du må bytte om plasseringen på noen av pinnene for at alt skal bli rett. Skaff deg koblingsskjema for 320i'en og et for en 880+ 325i. F.eks. går turtallssignalet igjennom denne kontakten i stedet for via hjernen som på eldre modeller. Nr.2 Kontakten som er på bilde nr3 er jeg ganske sikker på skal til en lambdasonde. Nr.3 Saken på bilde 4 er tenningsmodulen til 320i'en, denne brukes ikke på en 325i. Nr.4 At det er noen ekstra ledninger tror jeg ikke har så fryktelig mye å si, bare pass på at alle varsellys og instrumentpanelet fungerer etterpå. Nr.5 Nå har jo du denne motoren og vil sikkert installere den, men om du vil ha en lettvint løsning så selger du denne motoren og kjøper en motor og girkasse fra en 325i før 88. Denne er nemlig plug and play mtp ledningsnettet siden du har en 1986 modell. Denne motoren kjennes igjen ved at den har 2 stk føler montert på girkassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Predatorz Skrevet Februar 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Takk for hjelpen :) :) Den lambdasonde er vel til katalysator, det trenger jeg vel ikke å sette på? Har hørt om mange som bare fjerner katalysatoren på 325en. Siter BMW MPOWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Predatorz Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Da er motoren i og sviver perfekt Smile Men trenger en ny gir overføring siden min ikke passer til 325 kassa og den som fulgte med er knekt, så jeg får ikke prøvd bilen før etter helga siden jeg ikke får girt. Jeg har noen små problemer med elektrisk som jeg skulle hatt hjelp til Smile Det sitter to releer på ledningsnettet til den nye motoren, det ene styrer tomgangs motoren og det andre bensin pumpa. Når jeg setter i disse releene så går både bensin pumpa og tomgangs motoren selv om tenninga er slått av. Hva kan dette være, er releene gått i stykker? Eller må jeg ta ut et relee fra tennings boksen som var til den gamle motoren? Og turtallet virker ikke, er ikke sikker på speedometeret enda. Hvilke ledninger er det som går til disse to? Er det ledninger ut fra ledningsnettet til hjernen eller styrer hjernen dette? I følge det kris sa er det kansje noe med at det må kobles opp og flyttes rundt på kontaktene. Noen som vet dette? Har ikke fått skaffet meg noe koblings skjema enda :) Siter BMW MPOWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325 Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Satte du bare sammen den runde kontakten, eller måtte du koble om litt på den? De jeg har bygd om har vert før 88.. Siter -1987 Bmw 325 -1986 Bmw 325 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Predatorz Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Jeg satte den bare rett i, det meste fungerer men ikke økonomi måleren og turtelleren. Det er det eneste som ikke virker :) Vet du åssen jeg får den til? Siter BMW MPOWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 e det ikke litt smart å skifet bakakslingen etc? ryker ikke den lett med litt tung kjøring? Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kedvart Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Har også byggd om fra 320 til 325 Turteller og økonomåler fungerer ikke, noen som vet hvilke ledninger som er forskjellig? Siter BMW 325i 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Predatorz Skrevet Mars 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 finner heller ikke ut av dette, har hørt av hvis du kobler feil så kan hjernen gå i stykker Siter BMW MPOWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Predatorz Skrevet Mars 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Koed i Danmark sa jeg kunne bare trekke ledninger fra Coilen men det blir jo ikke helt riktig da. Det går en koblingsboks med tre ledninger som ligger nesten ved hjernen, disse tre skal kobles til hjernen. Er det noen som vet åssen farger de skal på? Jeg har ringt rundt over hele landet, men det er ingen som kan det godt nok. Siter BMW MPOWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dev|L^ Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 jeg har nylig bygd om fra 318is til 325 å har samm problemet... trenger og hjelp med turteller osv sitter her med koblingsskjemaet men skjønne ikke en drit.... HJELP Siter 1986 VW Golf GTI 16v 1986 BMW E30 325i X 1990 Mazda 323 GTX X 1986 BMW 318 is X 1989 Golf 2 GTI 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 jeg har nylig bygd om fra 318is til 325 å har samm problemet... trenger og hjelp med turteller osv sitter her med koblingsskjemaet men skjønne ikke en drit.... HJELP Hadde ikke hatt muligheten til å scanna å lagt ut koblingskjema da, kanskje det er en skjema guru som kan forbarme seg over oppgaven :rolleyes: Å hjelpe dere alle notin Om du har 318 som er 88 -> er det bare å switche over til 325 88-> da, el gjelder det bare <-88`?? Lykke til med koblinga... Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLucky83 Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Har akkurat bytta fra 320 til 325 selv. kapp av strømpene og skøt en og en kabel. starter og går denne iaf. Siter -+- Drift Fury -+- Volvo740 Bmw e30 320 M5 motor Mercedes 190e V8 (nye prosjektet) -+- Drift Fury-+- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.