Roberto Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Er det ikke slik at hvis bilen står med ett hjul over bakken, sås kal du IKKE kunne snurre på det med brems? Hva er da gale når jeg kan snu på det på en bil med brems? :) Kan det være fordi den har lite olje på? Clutch type foresten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Kommer vel an på hvor hard bremsen er. Du har vel ikke 100%:rolleyes: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Nei der sier du jo noe.. Vet ikke helt hvor hard den er.. Så spørsmålet er hvor mye motstand det er da med andre ord? Er det tungt å dra rundt så er det brems, lett så er det åpent..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 100% brems da har du stiv aksel... da trekker begge hjule like mye uansett... dritt å kjøre med på tørr asfalt, bilen vil rett frem når du svinger.. 80% sperr (brems) da har du 80% stiv aksel og hjulene trekker ikke like mye hele tiden, noe som er en fordel hvis bilen skal godkjennes og hvis du vil svinge uten å legge igjen 4kg gummi i hver rund kjøring... Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Bare for å være litt pirkete, så kan man ha brems\sperr uten stiv aksel ;) Men det var ikkke det der jeg spurte om, jeg lurte bare på om hjulet skulle kunne tvinges rundt selv med et hjul i bakken om du har brems.. Det kunne det jo.. Så beste måten å finne ut om du har brems på er vel å spinne litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audipower Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Ved diff brems så kan du vri hjulet, diff sperre kan det ikke, dvs med en 75% sperre så klarer du det oxo pga hastighetsforskjell,;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Det skal være skikkelig tungt å snurre på hjulet med brems...den kan være utslitt, noe som ikke er helt uvanlig etter et par hundre tusen kilometer:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Huff.. Har lite lyst til å overhale den.... Mister jeg prosentene når den er slitt? Blir den åpen til slutt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 stiv aksel... mente jeg at begge hjulene går like for uansett... stiv aksel... litt rart forklart kanskje Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Skjønte det!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Originally posted by Robert Huff.. Har lite lyst til å overhale den.... Mister jeg prosentene når den er slitt? Blir den åpen til slutt? Stemmer det. slites fort ved sladdekjøring også. Asfalt og grisekjøring er ikke bra for de originale lamellene. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg