LeifPer Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 vifta mi på min e30 tar borti radiatoren. Etter litt undersøking fant jeg ut at det var et blad som var skevt. Jeg fant også ut at hele vifta kunne beveges litt inn og ut, som om det var slark i et lager, skal ikke denne være helt stram? jeg tenkte jeg kunne ta av vifta for å kikke litt nærmere, er det noen her om vet hvordan den taes av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 har funnet ut at det er en stor links mutter mellom vifta og motoren. Om jeg løsner denne så vil vifta løsnes. noen her som har tatt opp en slik vifte før og som har tatt bilder eller lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 jeg har tatt den av opp til flere ganger... er bare å skru motsatt vei av vanlig, så løsner den... så drar du den opp... Om den tar borti radiatoren, er det kanskje lurt å få tak i en "ny"? min var heeeelt rammeskeiv, jeg så halvparten av kulene i kulelageret... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 holdt du remene fast med ett eller annet? vet du hvor mye en ny vifte ligger på ? takker for svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 det er bare å bruke en 32mm mener jeg det er, eller så er det en 36mm fastnøkkel, og rappe til den med en hammer så løsner mutteren. men husk at det er links gjenger... altså du må skru motsatt vei :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Er 32mm ja, viftebladet koster 243kr pluss moms hos GS. Har du først fått ubalanse og bladene har begynt å vri seg mot radiatoren er det bare å skifte den. Trenger du ny vifteclutch så koster denne 998 pluss moms. Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 takker for gode svar :D Har du først fått ubalanse og bladene har begynt å vri seg mot radiatoren er det bare å skifte den. Trenger du ny vifteclutch så koster denne 998 pluss moms. istedenfor å kjøpe nye vifteclutch, går det ikke ann å kjøpe en elektrisk vifte å koble inn på termostaten? dette vil vell være vell så bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet Februar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2005 Les denne tråden, står endel om konvertering til elektrisk vifte der. http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=3302&highlight=elektrisk+vifte Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg